• جمعه / ۱۷ دی ۱۳۸۹ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8910-10927
  • خبرنگار : 71219

پس از 10 سال، بيرانوند از سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كرمانشاه مي‌رود

پس از 10 سال،
بيرانوند از سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كرمانشاه مي‌رود

فردا يكي از باسابقه‌ترين مديران سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري توديع مي‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اسدالله بيرانوند كه 10 سال و سه‌ماه به‌عنوان مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان كرمانشاه فعاليت كرده است، فردا (شنبه، 18 دي‌ماه) توديع و رحيمي به‌جاي او جايگزين مي‌شود.

بيرانوند كه مدرك كارشناسي در رشته‌ي باستان‌شناسي و كارشناسي ارشد در رشته‌ي مديريت اجرايي دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا با بيان اين‌كه در اين سال‌ها تلاش كرده است، وظيفه‌ي خود را به‌درستي انجام دهد، اظهار كرد: وقتي به سازمان ميراث فرهنگي استان كرمانشاه وارد شدم، فقط 450 اثر شناسايي شده بود و اكنون بيش از 3500 اثر شناسنامه دارد و حدود دوهزار اثر نيز در فهرست آثار ملي كشور ثبت شده است. هم‌چنين علاوه بر ثبت آثار در فهرست ميراث جهاني (مجموعه‌ي جهاني بيستون) پنج اثر نيز در فهرست موقت يونسكو براي ثبت قرار دارد.

او با تأكيد بر اين‌كه تقريبا هيچ اثري در استان كرمانشاه نبوده است كه به مرمت نياز داشته و تلاشي براي آن نشده باشد، ادامه داد: تا كنون حدود 14 موزه را در استان راه‌اندازي كرده‌ايم. موزه‌ي كرمانشاه نيز تا چندماه ديگر با هفت‌هزار مترمربع زيربنا و 21هزار مترمربع مساحت بايد به بهره‌برداري برسد.

بيرانوند درباره‌ي شاخص‌ترين اقدامات انجام‌شده در حوزه‌ي گردشگري نيز توضيح داد: در مدت فقط پنج سال، 1500 تخت به ظرفيت اقامتي اين استان اضافه شد و چهار هتل نيز در دهه‌ي فجر امسال بايد به بهره‌برداري برسد. هم‌چنين 30 چشمه سرويس بهداشتي در اين ايام افتتاح مي‌شود.

وي با اشاره به آموزش و توسعه در حوزه‌ي صنايع دستي و ايجاد تعاوني‌ها و انجمن‌هاي صنفي در اين حوزه، گفت: در سال 1385، ميزان صادرات صنايع دستي استان كرمانشاه صفر بود؛ ولي امسال بيش از شش‌ميليون دلار اثر صنايع دستي از طريق گمرك استان كرمانشاه به كشور عراق و بيش از يك‌ميليون دلار نيز به كشورهاي حاشيه‌ي خليج فارس صادر شد. اميدواريم اين رقم به‌زودي به 10ميليون دلار برسد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha