• سه‌شنبه / ۲ خرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91030200973
  • خبرنگار : 71356

رييس ديوان عدالت‌اداري درگفت‌وگوي اختصاصي با ايسنا خبر داد:

نقض تصميم وزارت‌ ارشاد در «انحلال» خانه‌ي سينما از سوي ديوان عدالت اداري

نقض تصميم وزارت‌ ارشاد در «انحلال» خانه‌ي سينما از سوي ديوان عدالت اداري

رييس ديوان عدالت اداري از صدور راي در پرونده شكايت خانه سينما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و نقض تصميم انحلال خانه سينما خبر داد.

رييس ديوان عدالت اداري از صدور راي در پرونده شكايت خانه سينما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و نقض تصميم انحلال خانه سينما خبر داد.

محمدجعفر منتظري در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين باره افزود: در اين پرونده يك مساله در تصميم وزارت ارشاد از لحاظ رعايت موازين قانوني توسط شعبه رسيدگي‌كننده به پرونده مورد اشكال قرار گرفته است.

وي افزود: شعبه رسيدگي‌كننده تصميم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را نقض كرد تا مجددا وزارت فرهنگ و ارشاد درموضوع انحلال خانه سينما تصميم‌گيري كند.

رييس ديوان عدالت اداري گفت: اين راي به وزارت ارشاد و خانه سينما ابلاغ خواهد شد.

براساس اين گزارش، دستور انحلال خانه سينما روز 13 دي ماه 90 طي نامه‌اي از سوي دبير هيات رسيدگي به امور مراكز فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خطاب به مديرعامل خانه سينما اعلام شده بود.

در متني كه با عنوان «دستور انحلال» به تشكل صنفي خانه سينما ارسال شد، آمده بود: «نظر به مجموع بررسي‌هاي معموله و مداقه در اسناد و مدارك مربوطه و امعان نظر در مراحل ايجاد تشكل موسوم به «خانه سينما» بدينوسيله اعلام مي‌دارد با توجه به عدم طي تشريفات قانوني مربوط به تاسيس موسسات فرهنگي و هنري و نيز اقدامات غير قانوني بعدي، اين تشكل و استمرار فعاليت‌هاي آن فاقد وجاهت قانوني است و مراتب جهت انحلال خانه سينما اعلام مي‌گردد. بديهي است هر اقدامي خلاف مفاد اين دستور و يا عدم توقف فعاليت ظرف 48 ساعت از تاريخ صدور، از مصاديق بارز ماده واحده قانون تعطيل موسسات و واحد‌هاي آموزشي و تحقيقاتي و فرهنگي كه بدون مجوز قانوني دائر شده و مي‌شوند (مصوب 7 دي ماه 72 مجلس شوراي اسلامي) بوده و موجب پيگرد قانوني است.»

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha