• شنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۱ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 91041005680
  • منبع : نمایندگی سمنان

جشنواره یاقوت سرخ در درجزین برگزار می‌شود

جشنواره یاقوت سرخ در درجزین برگزار می‌شود

ایسنا/سمنان دبیر جشنواره یاقوت سرخ و شهردار درجزین از برگزاری جشنواره انار درجزین با عنوان یاقوت سرخ در 27 مهر ماه سال جاری خبر داد.

دبیر جشنواره یاقوت سرخ و شهردار درجزین از برگزاری جشنواره انار درجزین با عنوان یاقوت سرخ در 27 مهر ماه سال جاری خبر داد.

سیدمحمدشاهمیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، با بیان اینکه انار مهمترین تولید بخش کشاورزی شهر درجزین است، افزود: توسعه و معرفی انار درجزین و همچنین ایجاد شور و نشاط در میان مردم از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی وسعت باغات انار شهر درجزین را 167 هکتار عنوان کرد و گفت: سالیانه بین 2 هزار تا 2 هزار و 400 تن از باغات انار درجزین برداشت می‌شود.

دبیر جشنواره "یاقوت سرخ"انار درجزین را یکی از مرغوبترین انواع انار در سطح کشور دانست و گفت: کیفیت، طعم، ماندگاری بالا و سالم بودن محصول از لحاظ درصد کمتر سموم از ویژگیهای انار درجزین است که همین ویژگیها باعث مطرح شدن انار درجزین در سطح کشور شده است.

شاهمیری انار درجزین را عمده‌ترین محصول این شهر عنوان کرد و گفت: بخش اعظم کار و زندگی مردم این شهرستان با انار است و انار علاوه بر ارتزاق مردم شهرستان به نوعی با زندگی آنها نیز عجین شده است.

وی همچنین به برنامه‌های جشنواره یاقوت سرخ اشاره کرد و افزود: غرفه جهاد کشاورزی برای عرضه محصولات کشاورزی لبنی و فراورده های انار،غرفه کودکان، غرفه عکس و اجرای برنامه های متنوع موسیقی سنتی و ایراد سخنرانی از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

دبیر جشنواره یاقوت سرخ در پایان گفت: این جشنواره به همت فرمانداری مهدیشهر، سازمان جهاد کشاورزی استان، اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی استان،صدا و سیمای مرکز استان و شهرداری و شورای شهر درجزین برگزار می‌شود.

به گزارش ايسنا: شهر درجزین در حد واسط سمنان-مهدیشهر واقع شده و از توابع شهرستان مهدیشهر است.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha