• چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 91062917494
  • خبرنگار : 71021

اجراي رالي گردشگران اروپايي در ايران

«از پاريس تا پرسپوليس»

«از پاريس تا پرسپوليس»

رالي از «پاريس تا پرسپوليس» با 24 دستگاه اتومبيل و 46 گردشگر فرانسوي، سوييسي و مالديوي در ايران در حال برگزاري است.

رالي از «پاريس تا پرسپوليس» با 24 دستگاه اتومبيل و 46 گردشگر فرانسوي، سوييسي و مالديوي در ايران در حال برگزاري است.

ابراهيم پورفرج ـ رييس هيأت مديره‌ي جامعه تورگردانان ايران ـ در اين‌باره به خبرنگار سرويس گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، توضيح داد: اين گروه از روز جمعه (24 شهريورماه) به ايران وارد شد و 20 روز در مسير آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، كردستان، كرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، فارس، يزد، اصفهان، قزوين و زنجان حركت مي‌كند.

او با بيان اين‌كه اين رالي با عنوان «پاريس تا پرسپوليس» توسط شركت‌هاي فرانسوي، ايتاليايي و سوييسي در مسير اروپا در ايران اجرا مي‌شود، ادامه داد: نقطه‌ي پاياني اين رالي، ايران است و آن‌ها پس از طي اين مسير، راه خود را به سمت پاريس ادامه مي‌دهند.

وي از هماهنگي خوب مسوولان منطقه‌ي مرزي و همچنين شهرستان ماكو قدرداني كرد و گفت: ترخيص اين اتومبيل‌هاي دو ديفرانسيل از مرز بازرگان به هماهنگي‌هاي اداري نياز داشت كه معاونت گردشگري اروميه و مسوول اداره‌ي ميراث فرهنگي و گردشگري شهرستان ماكو بسيار كمك كردند. اين در حالي است كه گرايش به همكاري در برخي استان‌ها واقعا در اين حد نيست و برخورد و پيگيري مسوولان اين منطقه جاي قدرداني دارد.

پورفرج بيان كرد: ما براي اجراي اين رالي تلاش زيادي كرديم، آن هم در شرايطي كه اين شركت‌هاي خارجي اصلا باور نمي‌كرد ايران،‌ سرزمين امني است؛ ولي حالا پس از برگزاري سه رالي در ايران،‌ آن‌ها به اين باور رسيده‌اند.

وي افزود: اين شركت‌هاي اروپايي حدود 15 سال بود كه با ما كار مي‌كردند و پاسارگاد تورز نيز با همكاري آن‌ها، رالي بزرگ «پاريس تا پكن» را در ايران اجرا كرد. آن زمان نيز 110 اتومبيل گران‌قيمت در اين رالي حضور داشتند و يكي از معروف‌ترين مسابقات رالي جهان به‌شمار مي‌آمد و مرحوم «عباس جعفري» هم مسووليت هدايت اين گروه بزرگ را در ايران برعهده داشت.

رييس هيات مديره‌ي جامعه‌ي تورگردانان ايران اظهار كرد: حدود دو سال بود كه اين شركت‌ها تحت تاثير اخبار منفي رسانه‌ها، تهديدها و تبليغات منفي، ايران را از مسير برنامه‌هاي خود حذف كرده بودند. با اين حال، ما مذاكرات پي‌درپي با آن‌ها داشتيم و تلاش كرديم تصويري را از ايران امن به آن‌ها نشان دهيم . كارشناسان اين شركت‌ها به ايران سفر و مسيرها را چك كردند و حالا دوباره ايران را در مسير رالي‌هاي خود قرار داده‌اند.

پورفرج يادآوري كرد: رالي‌هايي كه اين شركت‌ها برگزار مي‌كنند، صرفا يك مسابقه‌ي ورزشي نيست، بلكه مسابقه‌اي تفريحي و طبيعت‌گردي است كه شركت‌كنندگان در عين حال كه برنامه‌ي مشخصي براي مسير، مقصد و زمان حركت خود دارند، از شهرها ديدن و سفري تفريحي را تجربه مي‌كنند.

به گزارش ايسنا، يك رالي ديگر نيز با عنوان «از پاريس تا پرسپوليس» در سال 1971 ميلادي در ايران برگزار شد كه در اين خبر از تصاوير مربوط به آن رالي استفاده شده است.

رالي «از پاريس تا پرسپوليس» كه سال 1971 ميلادي برگزار شد

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha