• دوشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۱ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 91070301979
  • خبرنگار : 71133

در پي تحريم اسكار توسط شمقدري،

علي معلم: تحريم اسكار توسط شمقدري پيشنهاد است نه دستور

علي معلم: تحريم اسكار توسط شمقدري پيشنهاد است نه دستور

يكي از اعضاي هيات انتخاب معرفي نماينده سينماي ايران به اسكار گفت: آقاي شمقدري در خصوص تحريم اسكار پيشنهاد خودشان را مطرح كرده‌اند و معتقدم ايشان دستور نداده‌اند.

يكي از اعضاي هيات انتخاب معرفي نماينده سينماي ايران به اسكار گفت: آقاي شمقدري در خصوص تحريم اسكار پيشنهاد خودشان را مطرح كرده‌اند و معتقدم ايشان دستور نداده‌اند.

علي معلم در گفت‌وگويي با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در پي اعلام رييس سازمان سينمايي مبني بر تحريم اسكار، اظهار كرد: نظري كه آقاي شمقدري داده‌اند با توجه به متن نامه‌شان يك پيشنهاد است و دستور نيست، ضمن اينكه ايشان انتخاب «يك حبه قند» را تبريك گفته‌اند.

وي افزود: بحثي كه ايشان مطرح كردند در جلسات انتخاب فيلم هم مطرح شد اما تعبير ما اين بود فيلم ساخته شده يك كار جعلي و خارج از حوزه سينما است مانند اينكه بچه‌اي در گوشه‌اي از دنيا كاري بسازد و آن را بزرگ كند كه اين ربطي به صنعت سينماي آمريكا ندارد.

معلم مخلوط كردن اين دو موضوع با هم را بي‌معنا دانست و گفت: مي‌توان طي نامه‌ي جداگانه‌اي پيشنهاد داد كه صنعت سينماي آمريكا موضع‌گيري كند، كاري كه بعضي از فيلمسازان اين كشور انجام دادند.

عضو هيات انتخاب نماينده سينماي ايران براي شركت در اسكار، جا خالي دادن را كار نادرستي دانست و تاكيد كرد: سال‌هاي گذشته هم صحبت‌هايي مبني بر تحريم بعضي از جشنواره‌ها مطرح بوده است كه با هوشمندي خود مسئولين منتفي شده به هرحال نبايد صحنه مسابقه‌اي را ترك كرد چون اين موضوع بيشتر باعث خوشحالي‌شان مي‌شود.

وي با اشاره به صحبت‌هاي امير اسفندياري پس از معرفي «يه حبه قند» اظهار كرد: ايشان كامل توضيح داده‌اند كه بايد آن مقوله را از صنعت سينماي آمريكا جدا بدانيم و عدم معرفي فيلم در اين هيات، مورد نظر نبوده و اصرار بود حتما بايد نماينده سينماي ايران معرفي شود.

معلم همچنين با اشاره به انتخاب «يه حبه قند» گفت: انتخاب يك فيلم براساس ظرفيت‌ها و امكانات يك فيلم است كه از نظر هيات «يه حبه قند» حائز شرايط بهتري نسبت به فيلم‌هاي ديگر بود و خروجي صورت گرفته بر اساس نظريه كارشناسي است.

وي ادامه داد: درباره هر فيلم مي‌توان نظرات متفاوتي مطرح كرد اما بايد ياد بگيريم در مورد مسايل ملي با هوشمندي بيشتري نظر بدهيم و اين سطح از دعواها را در سطح يك اقدام ملي نكشيم.

اين كارشناس سينمايي درباره پيش‌بيني‌اش از رقابت «يه حبه قند» با ديگر آثار گفت: در ميان اسامي فيلم‌هاي معرفي شده، مي‌ديدم حدود 10 فيلم بسيار مهم هستند و قطعا انتخاب كانديدهاي نهايي بسيار سخت خواهد بود بنابراين اميدوارم شرايط خوبي براي نماينده سينماي ايران فراهم شود تا فيلم ديده شود.

معلم بار ديگر تاكيد كرد: شركت كردن در هر مسابقه‌اي اعلام آمادگي است حتي اگر در آن مسابقه شرايط بُرد وجود نداشته باشد مانند حضوري كه در المپيك داشتيم و جالب آنكه اين دوره در انگليس برگزار شد، در حالي كه با اين كشور قطع رابطه كرده‌ايم اما اين مسايل از هم جداست و هر جا كه نام ايران مطرح شود به نفع كشورمان است كه حضور داشته باشيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha