• سه‌شنبه / ۴ مهر ۱۳۹۱ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91070402918
  • خبرنگار : 71431

/افتتاح ورزشگاه شهداي آتش‌نشان در شهرري و سعادت‌آباد/

مديرعامل آتش‌نشاني خبرداد: ورود آتش‌نشانان موتورسيكلت‌سوار به آتش‌نشاني پايتخت

مديرعامل آتش‌نشاني خبرداد: ورود آتش‌نشانان موتورسيكلت‌سوار به آتش‌نشاني پايتخت

مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران با تشريح مهم‌ترين برنامه‌هاي آتش‌نشاني در هفتم مهرماه و هفته پس از آن از افتتاح شش ايستگاه جديد آتش‌نشاني در اين ايام خبر داد.

مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران با تشريح مهم‌ترين برنامه‌هاي آتش‌نشاني در هفتم مهرماه و هفته پس از آن از افتتاح شش ايستگاه جديد آتش‌نشاني در اين ايام خبر داد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر سيد رضا خوشزاد در نشست خبري روز سه‌شنبه پيش از ظهر خود كه با هدف تشريح برنامه‌هاي آتش‌نشاني در هفتم مهرماه برگزار شد، گفت: اين روز در نظر ما بسيار مهم است، چرا كه در اين روز از يكسري از افراد بي‌ادعا در عرصه خدمت و امدادرساني به شهروندان و اقصي نقاط كشور تقدير مي‌شود.

وي با بيان اينكه برنامه‌هاي رسمي آتش‌نشاني براي هفتم مهرماه و هفته پس از آن از روز پنجشنبه ششم مهرماه آغاز خواهد شد، گفت: در اين روز آتش‌نشانان ضمن تجديد ميثاق با آرمان‌هاي امام راحل و حضور در قبور شهداي آتش‌نشاني با يادگار حضرت امام، حاج سيد حسن خميني ديدار كرده و سعي مي‌كند پيوند عميق آتش‌نشانان با آرمان‌هاي امام را محكم‌تر كنند.

مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران همچنين ادامه داد: در روز هفتم مهر نيز آتش‌نشانان در نماز جمعه حاضر خواهند شد و بسته‌هاي فرهنگي را ميان نمازگزاران توزيع خواهند كرد.

وي اضافه كرد: همچنين در اين روز معاون خدمات شهري شهردار تهران نيز پيش از آغاز خطبه‌ها سخنراني خواهد كرد.

رژه خودروهاي عملياتي در پنج نقطه از تهران

آغاز پخش سري سوم مجموعه تلويزيوني 125 از روز آتش‌نشان

خوشزاد با بيان اينكه برنامه‌هاي عملياتي آتش‌نشاني از عصر جمعه با رژه خودروهاي عملياتي سازمان، در پنج منطقه از شهر آغاز مي‌شود، گفت: سري سوم از مجموعه 26 قسمتي عمليات 125 نيز همزمان با روز هفتم مهر از شبكه پنج پخش خواهد شد.

مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران حضور در برنامه‌هاي كودك شبكه‌هاي دو و پنج را نيز از ديگر برنامه‌هاي آتش‌نشاني در اين ايام با هدف نهادينه كردن مشاركت شهروندان اعلام كرد.

تجهيز 375 مدرسه، مسجد و مجتمع مسكوني به سيستم‌هاي خاموش‌كننده و ايمني

به گزارش ايسنا، خوشزاد در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به برنامه‌هاي روز شنبه آتش‌نشاني، اظهار كرد: در اين روز 125 مدرسه، 125 مسجد و 125 مجتمع مسكوني كه از قبل توسط آتش‌نشانان شناسايي شده بود، به سيستم‌هاي خاموش‌كننده و ايمني تجهيز مي‌شوند و آتش‌نشانان نسبت به آموزش شهروندي در محلات اقدام خواهند كرد.

افتتاح 22 خانه ايمني در مناطق 22گانه پايتخت

وي همچنين از افتتاح 22 خانه ايمني در 22 منطقه از شهر تهران در روز يكشنبه خبر داد و گفت: اين امر با هدف نهادينه كردن بحث ايمني در شهروندان و مشاركت آنان و همچنين جذب آتش‌نشان داوطلب عملياتي شده است.

به گزارش ايسنا، مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران همچنين از برگزاري جشن آتش‌نشانان با حضور رييس و اعضاي شوراي شهر تهران، قهرمانان ملي و تعدادي از مسوولان آتش‌نشاني در عصر يكشنبه در برج ميلاد خبر داد.

افتتاح شش ايستگاه جديد آتش‌نشاني

خوشزاد همچنين روز دوشنبه را مهم‌ترين روز و ايام روزهاي آتش‌نشان ناميد و گفت: در اين روز كه به نام روز «آتش‌نشان، ايمني و توسعه» ناميده شده است، توسعه ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني را خواهيم داشت كه با افتتاح شش ايستگاه جديد در اقصي نقاط پايتخت، شمار ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني در اين روز به عدد 100 خواهد رسيد.

وي اضافه كرد: از اين شش ايستگاه، يكي از ايستگاه‌ها ايستگاه جايگزين است و پنج ايستگاه ديگر نيز ايستگاه جديدي است كه ايستگاه اكباتان با حضور شهردار تهران افتتاح خواهد شد.

احداث ورزشگاه شهداي آتش‌نشان در شهرري و سعادت‌آباد

به گزارش ايسنا، مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران همچنين از احداث دو مجموعه ورزشي شهداي آتش‌نشان در شمال و جنوب پايتخت خبر داد و گفت: يكي از اين مجموعه‌ها در كنار ايستگاه 9 شهرري و ديگري در كنار ايستگاه 25 سعادت‌آباد افتتاح خواهد شد كه با افتتاح اين دو ايستگاه، شمار مجموعه‌هاي ورزشي شهداي آتش‌نشاني به عدد چهار خواهد رسيد.

افتتاح ناوگان موتورسيكلت‌سواران آتش‌نشان

خوشزاد همچنين از افتتاح ناوگان موتورسيكلت‌سواران آتش‌نشان با 145 دستگاه موتورسيكلت در روز دوشنبه خبر داد و گفت: 120 دستگاه از موتورسيكلت‌ها، موتور 250 و 20 دستگاه ديگر نيز موتور 750 هستند.

وي با اشاره به افزايش ترافيك در سطح پايتخت، خاطرنشان كرد: اين ايستگاه‌ها به عنوان واحد موتوري با هدف افزايش توان عملياتي و سرعت عمل آتش‌نشانان تاسيس شده‌اند و پيش‌بيني مي‌شود با حضور اين موتورسواران متوسط حضور آتش‌نشانان در محل حادثه كاهش يابد.

مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران بافت جمعيتي شهر تهران و افزايش حوادث را از ديگر دلايلي دانست كه نياز تهران به موتورسيكلت‌سوار آتش‌نشان را افزايش داده است.

50 درصد حريق‌ها در تهران جزئي است

خوشزاد با بيان اينكه 50 درصد حريق‌ها در تهران مربوط به آتش‌سوزي در فضاي سبز، سطل زباله و نظاير آن است، گفت: موتورسيكلت‌سواران همچنين با حضور به موقع خود در اين مناطق مي‌توانند از گسترش آتش و وارد شدن خسارت بيشتر جلوگيري كنند.

وي از ديگر برنامه‌هاي روز دوشنبه را گردهمايي هزار و 500 آتش‌نشان در سالن اجتماعات برج ميلاد تهران اعلام كرد و گفت: در اين روز با حضور شهردار تهران جشني برگزار و از تعدادي آتش‌نشان با اهداي نشان شجاعت تقدير خواهد شد.

به گفته مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران، در اين جشن از تعدادي از آتش‌نشانان داوطلب كه در اطفاي حريق نيز حضور فعال داشته‌اند، تقدير خواهد شد.

آتش‌نشانان به شوراي شهر مي‌روند

خوشزاد با اشاره به برنامه‌هاي روز سه‌شنبه آتش‌نشاني، اظهار كرد: در روز سه‌شنبه هفته آينده نيز آتش‌نشانان به ديدار اعضاي شوراي شهر مي‌روند كه در آنجا نيز از زحمات تعداد زيادي از مديران و كاركنان آتش‌نشاني تقدير خواهد شد.

آتش‌نشاني 37 شهيد و 120 جانباز را تقديم نظام كرد

وي در ادامه با اشاره به 37 شهيد آتش‌نشاني و 120 جانباز، اظهار كرد: 20 نفر از اين شهدا، شهداي عمليات حريق هستند و 17 تن ديگر از آتش‌نشاناني هستند كه در زمان جنگ تحميلي به فيض شهادت نايل آمدند.

آتش‌نشاني شغل عاشقي است

مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران آتش‌نشاني را شغل عاشقي دانست و گفت: آتش‌نشانان يك قشر بي‌ادعا، گمنام و زحمت‌كش هستند كه در كلان‌شهرها علي‌رغم تمام مشكلاتي كه دارند، باز هم در كمترين زمان ممكن خود را به محل حادثه مي‌رسانند و براي نجات جان شهروندان، جان خود را به خطر مي‌اندازند.

خوشزاد با بيان اينكه انگيزه و مهارت فني و جسماني بالا در سازمان آتش‌نشاني حرف اول را مي‌زند، گفت: بدنه اين سازمان، بدنه جواني است كه حتي با تيتر و خبر خوب رسانه‌ها نيز به وجود مي‌آيند.

به گزارش ايسنا، وي با اشاره به فراخوان جذب نيروي جديد آتش‌نشاني، گفت: زماني كه اين فراخوان را منتشر كرديم، حدود 8000 نفر براي آتش‌نشان شدن، اعلام آمادگي كردند و هزاران نفر نيز پس از تمام شدن مهلت ثبت‌نام به ما مراجعه و درخواست تمديد آن را داشتند كه اين رغبت ميان جوانان، بيانگر اين است كه آتش‌نشاني شغلي محبوب و دوست داشتني نزد جامعه است و آتش‌نشانان افرادي دوست داشتني هستند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha