• جمعه / ۵ آبان ۱۳۹۱ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 91080502751

سن بازنشستگی افزایش می‌یابد

سن بازنشستگی افزایش می‌یابد

مدیرکل فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی با اعلام «افزایش سن بازنشستگی» در قالب بازنگری در قانون تامین اجتماعی، این اقدام را یک ضرورت خواند، چرا که سن بازنشستگی موجود براساس امید به زندگی در سال 56 تعیین شده است و با افزایش سن امید به زندگی نیاز است برای جلوگیری از ورشکستگی سازمان تامین اجتماعی، تغییراتی در قالب افزایش سن بازنشستگی منظور شود.

مدیرکل فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی با اعلام «افزایش سن بازنشستگی» در قالب بازنگری در قانون تامین اجتماعی، این اقدام را یک ضرورت خواند، چرا که سن بازنشستگی موجود براساس امید به زندگی در سال 56 تعیین شده است و با افزایش سن امید به زندگی نیاز است برای جلوگیری از ورشکستگی سازمان تامین اجتماعی، تغییراتی در قالب افزایش سن بازنشستگی منظور شود.

محمد حسین زدا در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بازنگری در قانون تامین اجتماعی را یک الزام به منظور کاهش بدهی‌ها و جلوگیری از ورشکستگی این سازمان خواند و اظهار کرد: بدین ترتیب تغییراتی با هدف تغییر در سن و سابقه برای بازنشستگی با توجه به افزایش طول عمر در ایران لحاظ می‌شود.

وی کم کردن شرایط برای احتساب سخت و زیان‌آور بودن مشاغل و همچنین سرمایه‌گذاری در محیط‌های کسب و کار پر رونق را از دیگر تغییرات ضروری دانست و عنوان کرد: با انجام این تغییرات، سازمان تامین اجتماعی به سازمانی تبدیل می‌شود که می‌تواند از لحاظ مالی از افراد تحت پوشش خود حمایت کند.

زدا در ادامه با اشاره به قوانین تامین اجتماعی در کشورهای اروپایی افزود: تمام کشورهای اروپایی به سمت اصلاحات پارامتریک رفته و سن بازنشستگی خود را افزایش داده‌اند.

مدیرکل فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی همچنین تاکید کرد: هدف از بازنگری در قانون تامین اجتماعی، "تامین منابع مالی" با اولویت حفظ حقوق شرکای اجتماعی است.

زدا، با اشاره به گذشت 37 سال از تدوین قانون تامین اجتماعی، بازنگری در آن را یک الزام دانست که با حضور شرکای اجتماعی متشکل از نمایندگان کارفرمایان، دولت‌، مستمری‌بگیران و کارگران انجام می‌شود.

وی همچنین با اعلام تدوین دوازدهمین پیش نویس از بازنگری در قانون تامین اجتماعی گفت: این پیش نویس به دستور رئیس سازمان تامین اجتماعی توسط تمامی کارشناسان سازمان مطالعه و ظرف 2 هفته آینده نظرات آنها دریافت و پیش نویس تدوین نهایی می‌شود.

مدیرکل فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با اعلام افزایش سن بازنشستگی اظهار کرد: این امر طبق مطالعات کارشناسانه انجام می‌شود، اما مشخص نیست پس از ارسال به مجلس چه تغییراتی در آن ایجاد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۲۱:۴۸

امید به زندگی هر سال کمتر می‌شه(؟!) این چندر غاز هم می‌خوایید یه جوری از این کارگران ... دریغ شود. اروپاییان که این کار رو می‌کردن ما این کار اونها رو محکوم می‌کرديم، حالا چی شده؟

avatar
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۱۰:۵۶

آخه شما چی‌تون شبیه اروپاییهاست که دارین خودتون رو با اونها مقایسه می‌کنید؟ آیا قانون کار و بیکاری اونها مثل مال ماست؟...

avatar
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۱۲:۵۴

آقای عزیز! امید به زندگی نه تنها افزایش نیافته بلکه به‌صورت چشمگیری کاهش داشته! ... من که 32 سال سن دارم مردم فکر می‌کنن بالای 50 سال دارم! حال امید به زندگی پیشکشتون. در ضمن اروپاییها این کار کردند که هر روز تظاهرات می‌کنن.

avatar
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۱۴:۵۳

چرا هر جا منابع مالی کم می‌شه فورا یاد جیب مردم می‌شه. نفتمون خیلی کمه گازمون چی؟ صادرات پسته، بهترین میوه، فرش، زعفران، خاویار، طلا، فولاد و هزار چیز دیگه‌مون خیلی کمه؟ پول اینهایی که صادر می‌کنید و به جاش اجناس و عروسک چینی می‌آرید و جایگزین همین منابع مالی کنید.

avatar
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۲۱:۱۲

موفعي كه روفته‌گر مسئول شود، قانون تامين اجتماعي بايد عوض شود!

avatar
۱۳۹۱-۰۸-۰۷ ۱۰:۴۵

... پس براي همینه که بعد از یک سال که قانون 60 سال و 10 سال تصویب شده، هنوز بخشنامه‌اش تو راهه و اجرا نمی‌شه؟ عجب سیاستی دارین به خدا!

avatar
۱۳۹۱-۰۸-۰۸ ۰۰:۱۳

هر روز صبح يك قانون واسه خودتون میزارید.{مي‌گذاريد} پدرم با قانون قبلی 2 سال دیگه بازنشست می‌شد، يك کارگر ساده است. خدا ...

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۰۴ ۰۸:۲۸

با سلام، اگر حقوق چند میلیونی کارمندان تامین اجتماعی را که بسیاری از آن بی‌اطلاع هستند، به اندازه‌ی سایر کارمندان نمایید، شاید وضعیتتان{وضعيتمان} بهتر شود. واقعا که ما نسل سوخته هستیم و هر بلایی که بود بر سر ما نازل شد.

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۲۴ ۲۲:۵۴

سود سازمان زیاد می‌شود و هیات مدیره سازمان هر کدام 100 میلیونی به جیب می‌زنند!

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۲۶ ۱۶:۱۱

با عنایت به اینکه غاطبه{قاطبه} جوانان بیکار یا به شغلهای کاذب(پیک موتوری، دستفروشی و مواد مخدر...) که همه اینها نشات گرفته از بیکاری می‌باشد و جوانی که سرشار از انرژی و نشاط است، لاجرم عمرش به بطالت می‌گذرد، در صورتی‌که افراد مسن و خسته از کار که دیگر دل و دماغ کار کردن ندارند، اجبارا با وقت تلف کردن اوقات اداری در ادارات و مسئولین تامین اجتماعی نيز به بهانه تامین سرمایه سن بازنشستگی را افزایش می‌دهند، آیا جذب جوانان به کار، تامین سرمایه است یا افزودن به سرمایه صندوق بازنشستگی؟ مجلس باید سن بازنشستگی را به ۲۵ سال با ۲۵ روز حقوق کاهش دهد(مخير نمودن اشخاص) تا شاهد بیکاری در جامعه نباشیم. اگر واقعا وکلا و دلسوزان مردم می‌باشند!