• چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91092212710
  • خبرنگار : 71431

در پی گودبرداری غیراصولی رخ داد؛

مرگ سه شهروند در ریزش ساختمان سه طبقه

مرگ سه شهروند در ریزش ساختمان سه طبقه

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مرگ سه شهروند در پی گودبرداری غیراصولی و ریزش ساختمان سه طبقه خبرداد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مرگ سه شهروند در پی گودبرداری غیراصولی و ریزش ساختمان سه طبقه خبرداد.

سید جلال ملکی در گفت و گو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری داشجویان ایران (ایسنا)، درباره حادثه ریزش آوار در تهران نو گفت: در پی تماس‌های مکرر شهروندان با سامانه 125 مبنی بر ریزش ساختمان سه طبقه در خیابان تهران نو، خیابان بلال‌حبشی، انتهای کوچه باباطاهرشرقی، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه‌های 60، 19 و 31 و دو گروه امداد و نجات 11و12 را ساعت 18:01 شب گذشته به محل حادثه اعزام کرد.

وی گفت: براساس این گزارش، در هنگام رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه یک ساختمان 6 طبقه مسکونی دیده می‌شد که در ضلع شرقی آن یک ساختمان در حال گودبرداری و ساخت یک بنای جدید بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در این حادثه رعایت‌نکردن اصول و موازین ایمنی باعث تخریب صد در صد سه واحد مسکونی و گرفتارشدن پنج تن از ساکنان ساختمان شده بود.گفت: نیروهای عملیات و گروه امداد و نجات آتش‌نشانی به سرعت ماموریت خود را آغاز کرده و به علت حساسیت حادثه دو ایستگاه 92 و 72 به همراه 20 آتش‌نشان به گروه‌های امداد و نجات ملحق شدند و بلافاصله دو شهروند زن و مرد میانسال را از زیر آوار بیرون کشیده و تحویل امدادگران اورژانس حاضر در محل دادند و پس از ساعت‌ها تلاش سه شهروند دیگر که یک بانوی 62 ساله و دو کودک خردسال بودند را نیز از میان خروارها خاک بیرون آوردند که متاسفانه مرگ هر سه تن توسط امدادگران اورژانس تائید شد.

وی گفت: این عملیات با مشارکت هفت ایستگاه آتش‌نشانی، دو دستگاه جرثقیل و دو خودروی نوافشان و همچنین با حضور بیش از 80 آتش‌نشان در هشت ساعت تلاش بی‌وقفه به طول انجامید و آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل حادثه به ماموریت خود پایان دادند.

مرگ سه تن و مصدومیت چهارتن دیگر

همچنین حسن‌عباسی مدیر روابط عمومی اورژانس تهران نیز درباره این حادثه به ایسنا گفت: به محض اطلاع از وقوع حادثه پنج دستگاه آمبولانس به همراه تجهیزات و متخصص به محل حادثه واقع در تهران‌نو اعزام شد.

وی ادامه داد: عوامل اورژانس پس از حضور در محل یک زن 30 ساله را که توسط آتش‌نشانان از زیرآوار خارج شده بود را به بیمارستان منتقل کرده و دو کودک یک و سه ساله را به هویت «آبتین» و «پریناز» را نیز به بیمارستان امام‌حسین(ع) انتقال دادند.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران با بیان اینکه حال زن 30 ساله وخیم گزارش شد، گفت:‌ متاسفانه دو کودک خردسال نیز پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند.

عباسی با بیان اینکه یک زن 60 ساله که مادربزرگ این بچه‌ها بود نیز در دم جان خود را از دست داد، گفت: همچنین یکی از اهالی ساختمان و دو تن از نیروهای آتش‌نشانی دچار مصدومیت شده بودند که عوامل اورژانس آنان را نیز به شکل سرپایی درمان کردند.

به گفته مدیر روابط عمومی اورژانس تهران نیروهای اورژانس تا ساعت 1:30 بامداد امروز در محل حادثه حاضر بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha