• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91111710312
  • منبع : نمایندگی قم

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه: راهبرد جدید آمریکا، ساماندهی نافرمانی مدنی در ایران است

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه: راهبرد جدید آمریکا، ساماندهی نافرمانی مدنی در ایران است

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: تقابل و دشمنی ما با استکبار تمام‌شدنی نیست و هم‌اکنون در قالب جدیدی، ساماندهی نافرمانی مدنی را به عنوان راهبرد در دستور کار خود قرار داده‌اند.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: تقابل و دشمنی ما با استکبار تمام‌شدنی نیست و هم‌اکنون در قالب جدیدی، ساماندهی نافرمانی مدنی را به عنوان راهبرد در دستور کار خود قرار داده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاج‌صادقی در جمع طلاب تیپ مستقل 83 امام صادق(ع) در مدرسه فیضیه قم، با بیان اینکه "استکبار هیچ‌گاه از خوی دشمنی با اسلام دست برنخواهد داشت"، گفت: آنها هیچ‌گاه اهل گفت‌وگو و مذاکره واقعی نخواهند بود و هدف آن‌ها مهار انقلاب اسلامی است که اگر نتوانند انقلاب اسلامی را از میان بردارند به دنبال تضعیف و مهار این انقلاب هستند و دکترین این مهار را نیز برای خود تدوین کرده‌اند.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین اشتراک فتنه‌های گذشته و آینده، هدف قراردادن ولایت‌محوری است. این در حالی است که مهم‌ترین رکن هدایت در جامعه اسلامی سکان‌داری و رهبری جامعه دینی است زیرا دین مردم همان دین حاکمان است. اهل ‌بیت(ع) در دوران حیات خود توفیق برپایی نظام ولایی را نیافتند اما امام خمینی(ره) آمد و نظام ولایی را بر اساس تئوری ولایت فقیه بنا کرد و این نظام سه دهه عمر کرده است و با وجود همه تلاش‌های دشمن پیشرفت‌های بسیاری نصیب این نظام شده است.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه همچنین گفت: پیوند امت با ولایت عامل مهم تشکیل نظام اسلامی و استمرار آن است، حال آن‌که در زمان امام علی(ع) این پیوند وجود نداشت. رهبری که فرمان‌بر نداشته باشد هیچ کاری نمی‌تواند صورت دهد.

حاج صادقی با بیان اینکه "ساماندهی نافرمانی مدنی راهبرد استراتژیک آمریکا بر علیه ماست و آن روزی که ولایت‌محوری را از تن شیعه بکنند می‌خواهند شیعه را نوکر خود کنند"، افزود: ولایت فقیه در عصر ما با وجود همه تهاجم‌ها روز به روز جلوتر می‌رود و دشمنان عقب‌نشینی می‌کنند و این امر به دلیل این است که پیوند امت با ولایت قوی است و آن چه در انقلاب اسلامی عامل همه پیروزی‌ها بوده است فرمان‌بری امت از ولایت بوده است.

وی ادامه داد: راهبرد مشترک همه فتنه‌ها بویژه فتنه 88 این بود که پیوند امت با ولایت را هدف قرار دهد و در این زمینه دشمن از ابزارهای مختلف استفاده کرد. آنها در فتنه 88 نتیجه نگرفتند. کارگردان فتنه استکبار بود اما برخی آدم‌های داخلی که از روی غفلت هنرپیشه آن‌ها شدند، فتنه‌گر بودند که آگاهانه و عالمانه فتنه کردند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه "همیشه بصیرت در این است که دست دشمن را بخوانیم"، گفت: دشمن در فتنه 88 برای زدن ولایت روی خواص و طبقه نخبه متمرکز شد تا ولایت را مجبور به تسلیم کند ولی نتیجه فتنه 88 این بود که خواص حذف شدند اما ولایت تسلیم نشد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن پس از فتنه 88 از خواص ناامید شد و روی مردم سرمایه‌گذاری کرد تا مردم ولایت را تحت فشار قرار دهند و به همین منظور اقداماتی چون تحریم مرحله‌ای و پیوسته با انگیزه شکستن مقاومت، بی‌اعتمادی مردم به مسئولان، از خاصیت انداختن دین و ایجاد دین بی‌جنبش و بی‌جهاد و پیگیری راه‌های مذاکره و آشتی را پیگیری می‌کند.

حاج‌صادقی با بیان اینکه "دشمن به دنبال ترویج دین‌داری بدون انقلاب است و حوزه باید مراقب این باشد که دینداری بدون انقلاب، آن دینداری نیست که امام صادق(ع) می‌خواست"، یادآور شد: دشمن مردم ایران را مردمی مصرفی می‌داند و گمان می‌کند اگر جلوی گلوی مصرف مردم را با محاصره اقتصادی بگیریم هرچه بگوییم مردم به نقشه ما عمل می‌کنند.

وی با اشاره به برخی بیانات رهبری اظهار کرد: بنا به رمزیابی رهبر معظم انقلاب هدف از تحریم خسته کردن مردم، تحریک مردم برای مقابله با نظام و جمهوری اسلامی و تغییر محاسبات مسئولان در موضع‌گیری‌ها است، دشمن قصد دارد با ایجاد آشفتگی سیاسی، بی‌ثبات‌سازی مدیریت و مواضع مسئولان طوری عمل کند که به نتایج مورد نظر خود دست یابد.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه "انقلاب با ماهیت دینی نمی‌تواند با استکبار آشتی کند"، تصریح کرد: هیچ امتی با مذاکره و سازش به عزت نرسیده است و مذاکره موجب آسیب دیدن محوریت و الگوبودن انقلاب اسلامی می‌شود.

حاج‌صادقی با اشاره به آثار مقاومت در برابر دشمنان گفت: این مقاومت تکلیف دینی و شرعی ما بوده و دشمن در برابر مقاومت آسیب‌پذیر است، مقاومت در برابر دشمنان همچنین موجب می‌شود بعد جهانی انقلاب و بیداری اسلامی اوج گرفته و موجب تحکیم ارکان انقلاب خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه "گفتمان اصلی انقلاب، مقاومت است"، تاکید کرد: حوزه‌های علمیه و روحانیون باید در برابر فتنه جدید نسبت به اهداف دشمن بصیرت‌زایی و تقویت فکری و عملی ولایت‌محوری کنند زیرا استقامت بر گفتمان رهبری یگانه راه ادامه انقلاب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha