• پنجشنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91112616028
  • خبرنگار : 71089

پس از بازگشت به وین؛

ناکارتس: برای حل مسایل میان ایران و آژانس نیاز به زمان است

ناکارتس: برای حل مسایل میان ایران و آژانس نیاز به زمان است

رییس هیات مذاکره‌کننده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران با اشاره به ادامه تلاش های طرفین برای رفع ابهامات گفت: برای حل مسایل میان ایران و آژانس نیاز به زمان است.

رییس هیات مذاکره‌کننده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران با اشاره به ادامه تلاش های طرفین برای رفع ابهامات گفت: برای حل مسایل میان ایران و آژانس نیاز به زمان است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، هرمان ناکارتس رییس هیات مذاکره‌کننده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران پس از بازگشت به وین روز پنج شنبه گفت: هنوز مذاکرات به طور کامل به پایان نرسیده است، هنوز نمی توان گفت که پیشرفتی در مذاکرات انجام شده است.

وی ادامه داد: اکنون ما تمام تلاش خود را می کنیم تا با همکاری طرفین تفاوت‌های موجود از بین رود.

ناکارتس افزود: هنوز زمان جدیدی برای انجام دور بعدی مذاکرات میان ایران وآژانس تعیین نشده است.

وی در پایان اظهاراتش گفت : بار دیگر نتوانستیم از پارچین بازدید کنیم.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که روز گذشته فریدون عباسی رییس سازمان انرژی اتمی ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که بازرسان آژانس و تعدادی از دیپلمات‌های غربی قصد بازدید از سایت پارچین را مطرح کرده‌اند، گفت: پارچین یک سایت هسته‌یی نیست و ما این را بارها تکرار کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که آن‌ها ابهاماتی را در مورد سایت پارچین مطرح می‌کنند و ما در مورد رفع این ابهامات گفت‌وگو می‌کنیم، گفت: آن‌ها برای ادعاهایی که در مورد پارچین مطرح می‌کنند باید مدارک لازم را ارائه کنند و اگر سندی دارند آن را بیان کنند، ما این را بارها گفته‌ایم که اگر مدرکی دارند آن را نشان دهند، اما امتناع می‌کردند.

هم چنین، دکتر علی‌اکبر سلطانیه، رییس تیم مذاکره کننده ایران با آژانس درباره مذاکرات روز چهارشنبه ایران و آژانس گفت: مذاکرات تخصصی فشرده‌ با تیم 8 نفره آژانس به سرپرستی معاون مدیرکل در امور پادمان پیرامون مدالیته و چارچوبی برای حل و فصل موضوعات مربوط به ادعاها درباره برنامه هسته‌یی ایران، روز جاری (چهارشنبه) در تهران برگزار شد.

او ادامه داد: ضمن رفع برخی اختلافات و توافق بر مواردی از متن مدالیته مقرر شد پیرامون پیشنهادهای جدیدی که در این جلسه ارائه شد، طرفین بررسی و نظرات خود را در جلسه بعد ارائه کنند.

ناکارتس با اشاره به سند مورد بررسی در مذاکرات ایران و آژانس گفت: اگر این سند نهایی شود می تواند به حل موضوعات باقیمانده درباره جنبه های نظامی احتمالی برنامه هسته ای ایران کمک کند، ما تلاش می کنیم که اختلافات باقیمانده درباره سند را حل کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha