• جمعه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 91112716176
  • منبع : مطبوعات

در آینده‌ای نزدیک صورت می‌گیرد:

پرتاب نخستین ماهواره مبتنی بر گوشی هوشمند جهان

پرتاب نخستین ماهواره مبتنی بر گوشی هوشمند جهان

محققان دانشگاه سوری در حال آماده‌سازی اولین ماهواره مبتنی بر گوشی هوشمند جهان برای پرتاب به فضا هستند.

محققان دانشگاه سوری در حال آماده‌سازی اولین ماهواره مبتنی بر گوشی هوشمند جهان برای پرتاب به فضا هستند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ماهواره STRaND-1 که بر اساس یک گوشی هوشمند نکسوس وان گوگل با سیستم عامل اندروید ساخته شده، همچنین اولین نمونه کیوب‌ست انگلیس در فضا خواهد بود.

این ماهواره با وزن 4.3 کیلوگرم و اندازه 30 سانتیمتر یکی از انواع خاص ماهواره موسوم به نانوماهواره بوده که به ماهواره‌هایی با جرم مرطوب بین یک تا 10 کیلوگرم گفته می‌شود.

دانشمندان با این منطق که یک گوشی هوشمند از همه نیازهای یک ماهواره مانند دوربین، پیوندهای رادیویی،‌ شتاب‌سنج و پردازشگرهای رایانه‌ای با عملکرد بالا برخوردار بوده، ساخت این ماهواره را با افزودن پنلهای خورشیدی و نیروی محرکه طی سه ماه تکمیل کردند.

STRaND-1 علاوه بر گوشی هوشمند از یک رایانه کیوب‌ست مبتنی بر سیستم عامل جدید لینوکس برخوردار بوده که راه‌اندازی ماهواره را در اولین مرحله از ماموریت برای آزمایش برنامه‌های تجربی آن برعهده دارد.

در مرحله دوم، گوشی هوشمند وارد کار شده تا مقاومت اجزای آن در محیط فضا توسط محققان مورد آزمایش قرار بگیرد.

این گوشی هوشمند تنها یکی از اولین چیزهایی است که توسط این ماهواره حمل خواهد شد. STRaND-1 همچنین با خود دستگاهی موسوم به WARP DriVE خواهد داشت که از یک ترکیب آب و الکل به عنوان نیروی محرکه استفاده می‌کند. این ماهواره همچنین از ‌مجموعه‌ای از پیش‌رانشهای پلاسمایی تکانشی که از یک کمان برقی برای تبخیر یک سوخت جامد استفاده کرده، برخوردار است و در نهایت اینکه این ماهواره شامل اولین بخشهای چاپ شده سه بعدی در فضا است.

این ماهواره برای استقرار در مدار 785 کیلومتری همزمان با خورشید قرار است روز 25 فوریه (هفت اسفند) بر روی خودروی پرتاب ماهواره قطبی سازمان تحقیقات فضایی هند از مرکز فضایی ساتیش داوان به فضا پرتاب شود.

انتهای پیام

اولین ماهواره مبتنی بر گوشی هوشمند

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha