• شنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92030401997
  • خبرنگار : 71431

آتش‌سوزی ساختمانی در شهرک غرب

مرگ کودک 2 ساله در تصادف پراید و هیوندا

مرگ کودک 2 ساله در تصادف پراید و هیوندا

آتش‌سوزی یک ساختمان مسکونی در شهرک‌غرب و تصادف مرگبار یک دستگاه پراید با هیوندای توسان از مهم‌ترین عملیات‌های آتش‌نشانی پایتخت در عصر روز جمعه بود.

آتش‌سوزی یک ساختمان مسکونی در شهرک‌غرب و تصادف مرگبار یک دستگاه پراید با هیوندای توسان از مهم‌ترین عملیات‌های آتش‌نشانی پایتخت در عصر روز جمعه بود.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره گفت: وقوع یک مورد حادثه آتش‌سوزی ساختمان مسکونی در ساعت 16:27 به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن آتش‌نشانان ایستگاه 25، 43 به همراه گروه نجات سه و نردبام و خودروی تنفسی به محل حادثه واقع در شهرک‌غرب خیابان سپهر اعزام شدند.

وی اضافه کرد: آتش‌نشانان پس از حضور در محل که یک ساختمان هفت طبقه 10 واحدی بود، متوجه شدند که دو دستگاه خودروی زانتیا و هیوندا در پارکینگ این ساختمان کاملا شعله‌ور شده و شعله‌های آتش در حال سرایت به دو خودروی دیگر پارکینگ و همچنین طبقات فوقانی ساختمان است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه آتش‌نشانان با تقسیم‌شدن به دو گروه، عملیات نجات ساکنان و اطفای حریق را آغاز کردند، گفت: یک گروه از آتش‌نشانان با مراجعه به طبقات‌فوقانی اقدام به خارج‌کردن هفت تن از ساکنان این ساختمان شامل پنج زن و دو مرد از میان دود و شعله‌های آتش کردند.

ملکی با بیان اینکه آتش‌نشانان این افراد را که دچار دودزدگی شده بودند، به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند، به ایسنا گفت: در میان حادثه‌دیدگان وضعیت یک کودک پنج ماهه وخیم گزارش شد و همچنین مردی 43 نیز علاوه بر دودزدگی به شدت از ناحیه دست دچار آسیب‌دیدگی شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اضافه‌کرد: گروه دیگر نیز همزمان با قطع برق و گاز ساختمان و ایمن‌سازی محل، عملیات مهار و اطفای حریق را آغاز کرده و شعله‌های آتش که از دو خودروی سواری برخاسته بود را به طور کامل مهار و اطفا کردند.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان در ساعت 18:42 به عملیات خود خاتمه داده‌اند، گفت: علت این حادثه از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در حال بررسی است.

تصادف مرگبار هیوندا و پراید

ملکی همچنین از برخورد مرگبار یک دستگاه سواری پراید با سواری هیوندای توسان در شمال شرق پایتخت خبرداد و گفت: در پی این حادثه که وقوع آن در ساعت 20:38 به آتش‌نشانی اطلاع داده شد، عوامل ایستگاه 92 به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد که تصادف با یک دستگاه پراید با سه سرنشین و یک دستگاه سواری هیوندای توسان با چهار سرنشین در منطقه تهرانپارس خیابان احسان زیر پل زین‌الدین رخ داد.

ملکی با بیان اینکه آتش‌نشانان اقدام به قطع برق و خارج کردن افراد آسیب‌دیده از کابین خودروها کرده‌اند، گفت: متاسفانه در جریان این حادثه کودکی دو ساله که از سرنشینان خودروی هیوندا بود، به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، سایر سرنشینان دو خودرو دچار آسیب‌دیدگی سطحی شدند.

وی با بیان اینکه علت این حادثه از سوی عوامل پلیس‌راه بررسی خواهد شد، گفت: آتش‌نشانان در ساعت 21:37 به عملیات خود در این محل خاتمه دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha