• سه‌شنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 92060503516
  • خبرنگار : 71191

نجفی: مزایده‌ی بنای تاریخی را پیگیری می‌کنیم

نجفی: مزایده‌ی بنای تاریخی را پیگیری می‌کنیم

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: مزایده‌ی «بنای تاریخی کوچه‌ی پیرنیا یکم» را پیگیری می‌کنیم. ما باید برای وضعیت خانه‌های تاریخی یک راه حل پیدا کنیم، بنابراین درباره تخریب بناهای تاریخی مانند ظهیرالاسلام با وزیر کار صحبت می‌کنم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: مزایده‌ی «بنای تاریخی کوچه‌ی پیرنیا یکم» را پیگیری می‌کنیم. ما باید برای وضعیت خانه‌های تاریخی یک راه حل پیدا کنیم، بنابراین درباره تخریب بناهای تاریخی مانند ظهیرالاسلام با وزیر کار صحبت می‌کنم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، معاون رییس جمهور در حاشیه نشست فصلی این سازمان درباره‌ی تعامل با دیوان عدالت اداری و مسایل حقوقی این سازمان درباره خروج آثار از ثبت نیز گفت: در نخستین فرصت، ملاقاتی با رییس دیوان خواهم داشت تا مسایل موجود در این زمینه را به بحث بگذاریم تا بخشی از آن حل شود، چون در وضعیت کنونی، مشکلات زیادی برای بافت‌های تاریخی بخصوص در حریم بافت‌ها ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: در جلسه‌ای که با رییس دیوان عدالت اداری خواهد داشت، بخش عمده‌ای از مشکلات حل شود.

معاون رییس جمهور درباره تخریب خانه‌های بافت‌های تاریخی بویژه تهران نیز گفت: نظارت بر عهده‌ی میراث فرهنگی است و مالکان با هماهنگی میراث فرهنگی باید اقداماتشان را انجام دهند اما باید برای مردم و مالکان این بناها نیز راه‌حل‌هایی داشته باشیم.

نجفی افزود: تهران شهری تاریخی و فرهنگی است و حیف است که تهران به ترمینال گردشگری تبدیل شود و گردشگر فقط از آن عبور کند بلکه باید پایگاهی برای گردشگری باشد.

محمدعلی نجفی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت،همچنین درباره‌ی واگذاری تصدی‌های بخش گردشگری و صنایع دستی به بخش خصوصی در دوره‌ی گذشته اظهار کرد: در نظر دارم که همه این تصمیمات خصوصی‌سازی را مورد تجدید نظر قرار دهم. اساس کار ما در این سازمان میدان دادن به بخش خصوصی و فعالان اصلی این سه حوزه است تا سازمان نقش حمایت، نظارت و برنامه‌ریزی را انجام دهد.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره‌ی مهمترین و نخستین اقدامش در سازمان میراث فرهنگی نیز گفت: برای سازمان به این گستردگی که فعالیت‌های زیادی دارد، نمی‌توان فعلا مهمترین اقدام را مطرح کرد. ان‌شاءالله هرچه انجام شود، مهمترین اقدام است.

وی در عین حال گفت: البته از نظر مدیریتی باید تیم مدیران در سازمان مستقر شوند تا برنامه‌هایی که تدوین می‌شوند از طریق آنها دنبال شود.

به گزارش ایسنا، محمد علی نجفی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره‌ی راه‌اندازی تورهای گردشگری برای ایرانیان خارج از کشور و قیمتی که برای این تورها مشخص می‌شود، گفت: برای نسل جدید ایرانیان خارج از کشور تا چند ماه آینده تورهای گردشگری راه‌اندازی می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور همچنین از برنامه‌های خود برای ارزان‌سازی سفرهای داخلی و حمایت از اقامتگاه‌ها و مهمانسراهای سه ستاره خبر داد.

نجفی با تاکید بر اینکه قبل از آنکه یک ریاضیدان باشد، یک مدیر فرهنگی است، گفت: برای هر کدام از بخش‌های گردشگری مانند زیارتی و سلامت برنامه‌ی ملی تهیه می‌شود.

وی بر همکاری دیگر دستگاه‌های مرتبط با گردشگری تاکید کرد و گفت: برای نمونه در حوزه گردشگری خارجی وزارت امور خارجه نیز درگیر است و امیدواریم با رویکرد جدید این وزارتخانه که قرار است درهای کشور به روی دنیا باز شود، مساله روادید را بتوانیم حل کنیم.

به گزارش ایسنا، نجفی افزود: امیدوارم با سرمایه‌گذاری‌هایی هم که در این زمینه انجام شده است، شاهد رشد و جهش در بخش گردشگری باشیم.

وی درباره‌ی بالا بودن قیمت تورهای گردشگری داخلی نیز گفت: قیمت‌ها را باید بازار عرضه و تقاضا تعیین کند، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باید ناظر باشد و از این رو تعیین قیمت‌ها در این زمینه را به نهادهای صنفی واگذار می‌کنیم.

نجفی با بیان اینکه حمایت از مهمانسراها و اقامتگاه‌های سه ستاره، نه پنج ستاره در دستور کار این سازمان قرار دارد، گفت: مردم برای سفرهای خود نیاز به اقامتگاه آرام، تمیز و مناسب دارند و باید ارزان‌سازی سفر در دستور کار باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری دیگری درباره‌ی موضوع استخدام‌ها در این سازمان که در اواخر دولت دهم انجام شده بود، توضیح داد: فعلا موضوع متوقف شده است و قرار شد سوابق را برای ما بفرستند. دستور داده‌ام که هیچ اقدامی برای استخدام‌ها انجام نشود.

وی درباره‌ی شایعه‌هایی که درباره‌ی خروج اشیای تاریخی از موزه ملی مطرح شده است،‌نیز گفت: این قضیه هنوز اثبات‌نشده است. بر اساس بررسی‌هایی که انجام شد، این موضوع فعلا در حد شایعه است و مدرک مستندی برای خروج وجود ندارد. باید طرح وسیعی برای اشیاء موزه‌ها با استفاده از فناوری اطلاعات اجرا کنیم.

محمد علی نجفی درباره اینکه چه زمانی دیگر معاونان خود از جمله معاون گردشگری و صنایع دستی را تعیین می کند، افزود: این بخش‌ها اکنون معاون دارد و شاید معاون فعلی ابقاء شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha