• چهارشنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۲ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 92081509970
  • خبرنگار : 71219

ایسنا گزارش کرد

در اولین نشست کارگروه سینمایی با حضور ایوبی چه گذشت؟

در اولین نشست کارگروه سینمایی با حضور ایوبی چه گذشت؟

اولین نشست کارگروه سینمایی با موضوع «پخش و نمایش» در شرایطی برگزار شد که مصوبه اخیر شورای مرکزی پخش ‌کنندگان با استقبال و اعتراض برخی سینماگران روبرو شده است.

اولین نشست کارگروه سینمایی با موضوع «پخش و نمایش» در شرایطی برگزار شد که مصوبه اخیر شورای مرکزی پخش ‌کنندگان با استقبال و اعتراض برخی سینماگران روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرکزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، عصر سه شنبه، 14 آبان‌ماه نشستی با حضور رئیس سازمان سینمایی برگزار شد و جمعی از سینماگران و سینمادارانی که در این نشست شرکت کرده بودند، مسائلی را مطرح کردند.

علیرضا داوودنژاد یکی از حاضران در این نشست با تاکید بر اینکه رئیس سازمان سینمایی مسائل سینما را تقریبا شناسایی کرده است‌ به ایسنا گفت: در این جلسه مباحثی درباره بازار کالاهای فرهنگی که اکنون در ایران تقریبا ویران شده است و باید دوباره بازسازی شوند‌، درباره وضعیت سالن‌های نمایش، به روز کردن، استاندارد کردن و دیجیتالی کردن ‌آن‌ها مطرح شد.

او بیان کرد: همچنین درباره وضعیت پخش فیلم‌های سینمایی مطالبی گفته شد‌ و به این موضوع هم اشاره شد که با توجه به ظرفیت‌های نمایشی و محدودیت‌ در ظرفیت‌های نمایشی درآمدزا می‌توان تعریف تازه‌ای را از پخش ارائه کرد و روابط جدیدی را بین تولید،‌ توزیع و نمایش به وجود آورد.

داوود نژاد با بیان اینکه قرار است این جلسات ادامه داشته باشد‌، گفت: آقای ایوبی فهرستی را از مسائل مختلف تهیه کرده و تقریبا می‌شود گفت به مشکلاتی که سینما به آن مبتلا است‌، آگاه است.

وی با بیان اینکه این جلسه به دعوت سازمان سینمایی صورت گرفته بود‌، خاطرنشان کرد: عزم آقای ایوبی برای استفاده از خرد جمعی و نیروهای کارشناسی موجود در سینما برای پیشبرد اهداف، یکی از جنبه‌های مثبت‌ این جلسه بود‌ که باید به آن اشاره کرد.

علم‌الهدی: تشکیل چنین کارگروه‌هایی فی نفسه خوب است

هم‌چنین در این‌باره امیرحسین علم‌الهدی با بیان اینکه‌ تشکیل چنین کارگروه‌هایی فی‌نفسه خوب است، گفت: مشارکت فعالان حوزه توزیع و نمایش در سیاست‌گذاری‌های سینما امر خوبی است و نشان دهنده‌ی رویکرد درست سازمان سینمایی است تا بتواند از ظرفیت‌های انسانی این حوزه به نحو احسن استفاده کند.

او اضافه کرد: مشکلات در حوزه توزیع و نمایش به قدری زیاد است که دولت یازدهم برای برون رفت از آ‌ن‌ها چاره‌ای ندارد، جز اینکه برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی را آماده کند تا بتواند از این طریق مشکلات را به حداقل برساند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های پنج‌، 10 و 15 ساله باید تدوین شوند، گفت: در جلسه با رئیس سازمان سینمایی نقطه نظراتی از منظر تولید کنندگان‌، توزیع کنندگان و سینماداران مطرح شد و اگر قرار است دولت یازدهم به عنوان نماینده حاکمیت در حوزه سینما به یک برنامه مشخص برسد، چاره‌ای جز حضور فعالان سینما برای رفع مشکلات نیست چون این تلقی که دولت باید مشکلات را به تنهایی حل کند باید رفع شود.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه سینماگران خود باید آستین بالا بزنند، ادامه داد: در رابطه با حوزه تولید و نمایش به دلیل اینکه فقدان سرمایه، مشکل اساسی است و نبود مخاطب و فیلم کیفی خوب در سینمای ایران حکم کیمیا را پیدا کرده چاره‌ای نیست و باید کمی حوزه توزیع و نمایش را به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم.

او توضیح داد: باید به سیاست‌های این حوزه به عنوان بخشی که با مخاطب سینما بیشتر درگیر است توجه شود و به استانداردهای جهانی نزدیک شویم تا در وهله اول این حوزه را برای سرمایه گذاران داخلی آماده کنیم که بتوانیم بخشی از نقدینگی زیادی را که در اختیار مردم و سرمایه گذاران است، جذب کنیم.

علم‌الهدی در پایان گفت: به هر حال برگزاری چنین نشست‌هایی نشان دهنده رویکرد درست نماینده حاکمیت در سینماست و امیدوارم این نشست‌ها ضمن استمرار‌، به سمت کاربردی شدن پیش برود و در جلسه‌های آینده به یک برنامه کوتاه مدت برای برون رفت از مشکلات حاد توزیع و نمایش برسیم تا به این ترتیب، نسیم تدبیر و امید در فضای یاس‌آمیز توزیع و نمایش حس شود.

دیجیتالی کردن سینماها مطرح شد

در این باره علی سرتیپی، مدیر عامل موسسه «فیلمیران» هم که در جلسه حضور داشت، گفت: در دیدار با رئیس سازمان سینمایی مجموعه مشکلاتی که پخش و سینما با آن روبرو هستند، مطرح شد. عمده بحث‌ها هم به دیجیتالی کردن سینما و ارائه راه‌حل‌هایی برای خروج از بحران ریزش مخاطب مربوط می‌شد.

به گزارش ایسنا،در اولین نشست کارگروه سینمایی که در محل سالن کوچک سازمان سینمایی برگزار شد، چهره‌هایی چون محمد حیدری،مجید مسچی، امیر حسین علم‌الهدی، دکتر روح الله حسینی، مرتضی شایسته،علی سرتیپی، منوچهر شاهسواری، علیرضا داوود نژاد، مهدی کرم‌پور، غلامرضا فرجی، رضا سعیدی‌پور، محمد قاصد اشرفی و محمد مهدی دادگو حضور داشتند و به بحث و بررسی مشکلات در حوزه «پخش و نمایش» پرداختند.

گفته می‌شود: برگزاری کارگروه‌های سینمایی که به قصد هم فکری و هم اندیشی با فعالان و دست اندرکاران سینما در دستور کار سازمان سینمایی قرار گرفته، در روزهای چهارشنبه 15 آبان، شنبه 18آبان و یکشنبه 19 آبان و با موضوعات «تولید و حمایت از فیلمسازی»، «سینمای خانگی» و «فعالیت‌های بین‌المللی سینمای ایران» ادامه خواهد یافت.

نشست سینماگران با ایوبی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha