• سه‌شنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۲ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 92091913585
  • خبرنگار : 71091

موسوی: مصوبه‌ی جدید کانون پخش‌کنندگان فیلم قابل قبول نیست

موسوی: مصوبه‌ی جدید کانون پخش‌کنندگان فیلم قابل قبول نیست

سید غلامرضا موسوی اعلام کرد: موسسه پخش «فیلمیران» مصوبه جدید کانون پخش‌کنندگان را قابل قبول نمی‌داند و طبیعتا نسبت به اجرای آن هیچگونه تعهدی نخواهد داشت.

سید غلامرضا موسوی اعلام کرد: موسسه پخش «فیلمیران» مصوبه جدید کانون پخش‌کنندگان را قابل قبول نمی‌داند و طبیعتا نسبت به اجرای آن هیچگونه تعهدی نخواهد داشت.

رییس هیات مدیره فیلمیران ضمن اعلام این خبر به خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: متاسفانه کانون پخش‌کنندگان همچنان راهی را پیش گرفته است که هیچ‌گونه مبنای حقوقی و قانونی ندارد. البته چنین مصوباتی شاید برای اعضا کانون قابل اجرا باشد اما برای دیگران و بخصوص موسسه پخش فیلمیران که عضو این کانون نیست قابل قبول و اجرایی نیست.

موسوی افزود: کانون پخش کنندگان صرفا یک محفل دوستانه است که تصمیماتش حتی برای اعضا این کانون هم لازم‌الاجرا نیست چه برسد به موسسات غیر عضو . البته باید تاکید کنم حتی اگر کانون پخش‌کنندگان قانونی نیز بود اتخاذ چنین تصمیماتی نمی‌توانست قانونی باشد و صرفا به عنوان مصوباتی که در داخل صنف می‌تواند اجرایی باشد قابل قبول بود.

رییس هیات مدیره فیلمیران افزود: همانگونه که رییس کنونی شورای صنفی نمایش در برنامه تلویزیونی «هفت» اعلام داشت که شورای صنفی کنونی هم هیچگاه تصمیمات کانون پخش‌کنندگان رادرمورد هشت فیلم تایید نکرده و آنرا یک تصمیم درون تشکیلاتی دانسته است، طبیعی است که شورا صنفی آینده که برایند دولتی نخواهد داشت اساسا چنین تصمیماتی را مورد تایید قرار نخواهد داد.

موسوی در پایان گفت: کانون پخش‌کنندگان در صورتیکه براستی قصد مساعدت به اعضایش را دارد می‌تواند هرچند دفتر را باهم ادغام نماید و با تمرکز آنها و مدیریت واحد و کارا این مشکل دفاتر را از بین ببرد. چراکه چنین تصمیماتی فارغ ازاینکه اجرایی نیست نمی‌تواند به رشد دفاتر کمک کند و فقط نوعی نمایش فعالیت است که طبیعتا مبنای کارشناسی و اجرایی ندارد.

به گزارش ایسنا،شورای مرکزی کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران در جلسه روز یکشنبه مورخ 17 آذر ماه به منظور ارتقای کیفی و کمی تولیدات سینمای ایران مواردی را تصویب کرد.

در متن اطلاعیه شورای مرکزی کانون پخش‌کنندگان آمده است: 1- تولیدات سینمایی هر دفتر که پروانه ساخت آن به نام مدیرعامل و یا اعضای هیات مدیره صادر شده باشد آن دفتر پخش می‌تواند نسبت به توزیع آن اقدام نماید. (اعضای رسمی که نام آنها ثبت شده باشد).

2- هر دفتر پخش علاوه بر تولیدات مندرج در بند یک می‌تواند حداکثر 4 فیلم تولید شده توسط تهیه‌کنندگان دیگر را جهت پخش جذب نماید.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha