• چهارشنبه / ۶ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 93010600873
  • منبع : نمایندگی گیلان

مومنی تاکید کرد:

مدیریت سرعت اولویت پلیس در کاهش تصادفات جاده‌ای

مدیریت سرعت اولویت پلیس در کاهش تصادفات جاده‌ای

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور،گفت: مدیریت کاهش سرعت با کار فرهنگی، اجتماعی و علایم هشداری و همکاری رسانه اولویت پلیس در کاهش تصادفات است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور،گفت: مدیریت کاهش سرعت با کار فرهنگی، اجتماعی و علایم هشداری و همکاری رسانه اولویت پلیس در کاهش تصادفات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه گیلان، سردار اسکندر مومنی- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور امروز در استان گیلان حضور یافته و در نشست با فرمانده انتظامی استان، رئیس پلیس راه و معاون عمرانی استانداری، شهردار، مدیرکل محیط زیست، راه و شهرسازی، حمل‌ونقل پایانه‌های استان، گردشگری و میراث فرهنگی، هلال‌احمر، اورژانس، وضعیت راههای استان را مورد بررسی قرار داد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در این نشست علت اصلی وقوع تصادفات و تلفات را سرعت غیرمجاز اعلام کرد و گفت: سرعت رابطه معناداری با تصادف داشته و هرسالی که میانگین سرعت پایین آمد تصادفات نیز کاهش پیدا کرد.

سردار اسکندر مومنی با بیان اینکه مدیریت کاهش سرعت با کار فرهنگی، اجتماعی و علایم هشداری و همکاری رسانه الویت پلیس در کاهش تصادفات است، افزود: علاوه بر کارهای فرهنگی و اجتماعی افزایش دوربین‌های کنترل هوشمند باعث کنترل خودروها و کاهش سرعت و وقوع تصادف خواهد شد.

وی عمده حادثه‌دیدگان تصادفات را عابران پیاده و موتور سیکلت سواران عنوان و تصریح کرد: نصب شب رنگ در ادوات کشاورزی، کلاه ایمنی موتور سیکلت سواران و خط کشی سفید دیده شدن و مدیریت سرعت، کارمیدانی و فرهنگی در دستورکار قرار دارد.

سردار مومنی با اشاره به اینکه هماهنگی و همکاری خوبی بین پلیس و همه ارگانهای امدادی برای احساس آرامش بیشتر مردم در تعطیلات نوروزی وجود دارد، تصریح کرد: پلیس با مجهز نمودن راهها به دوربین های هوشمند به صورت یکپارچه به طول 30 هزار کیلومتر درصدد مدیریت سرعت می‌باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با ابراز امیدواری از ادامه داشتن روند کاهش تلفات و تصادفات جاده ای در سال 93، از تعامل و همکاری همه دستگاه‌های امدادی با پلیس تقدیر و تشکر کرد.

سفری ایمن با رعایت سرعت مجاز و عدم شتاب

رییس پلیس راهور کشور همچنین از مسافران نوروزی خواست تا به منظور بهره‌مندی از سفری ایمن و بی خطر، رعایت سرعت مجاز و عدم شتاب در سفر را مدنظر داشته باشند.

وی آموزش همگانی، اطلاع رسانی و اقدامات فرهنگی، هماهنگی، تعامل و جلب همکاری دستگاه های دخیل در ترافیک را از جمله عوامل چشمگیر تصادفات و تلفات جاده‌ای در سال‌های اخیر برشمرد و تحقق این دستاورد مهم را مدیون همکاری و همدلی تمام دستگاه های دخیل در امر ترافیک عنوان کرد.

رییس پلیس راهور کشور افزود: از 25 اسفندماه 92 و با آغاز طرح ترافیکی پلیس، نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد تلفات جاده‌ای استان گیلان از 15 نفر به 5 نفر کاهش یافته است.

مومنی خاطرنشان کرد: هماهنگی دستگاه‌ها و نیز انجام درست وظایف محوله، باعث هم‌افزایی و تلاش مضاعف تمام نهادها در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای شده است.

وی همچنین از افزایش 6 درصدی سفر از ابتدای شروع طرح ترافیکی پلیس خبر داد و افزود: با توجه به مساعد شدن وضع هوا در روزهای اخیر، شاهد افزایش سفر به استان‌های شمالی بوده‌ایم که امیدواریم با شروع موج دوم سفرهای نوروزی، همچنان شاهد کاهش وقوع تصادفات و تلفات جاده‌ای باشیم.

مومنی، پیوستگی و تراکم مناطق کشاورزی و مسکونی را دلیل عمده تصادفات و سوانح رانندگی استان‌های شمالی عنوان کرد و افزود: درصدد هستیم تا با نصب شب‌نما در کلاه ایمنی موتورسواران و نیز ادوات کشاورزی و هماهنگی برای احداث پل عابر پیاده و تعریض راه ها، تلفات و تصادفات را کاهش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha