• یکشنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۶:۵۴
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 93013113459
  • منبع : نمایندگی البرز

انهدام باند سارقان خودرو درکرج

انهدام باند سارقان خودرو درکرج

ایسنا/البرز رئیس پلیس آگاهی استان البرز از انهدام یک باند 12 نفره سرقت خودرو در کرج خبر داد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از انهدام یک باند 12 نفره سرقت خودرو در کرج خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرهنگ حمیدرضا گل صباحی با اعلام این خبر گفت: این باند سارقان و مالخران حرفه‌ای خودرو در شهرهای تهران و کرج اقدام به سرقت خودروهای مدل بالا می‌کردند.

وی افزود: این باند پس از انجام 23 سرقت خودروی مدل بالا شناسایی و طی یک عملیات پلیسی دستگیر و پس از بازجویی و تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

گل صباحی در خصوص نحوه دستگیری اعضاء این باند گفت: در پی افزایش سرقت خودرو به ویژه سرقت خودروهای مدل بالا در مناطقی از شهر تهران، غرب استان تهران و کرج با توجه به حساسیت موضوع و احتمال اینکه این سرقت‌ها از سوی اعضاء یک باند حرفه‌ای سارقان خودرو صورت گرفته باشد، شناسایی سارقان در دستور کار اداره اطلاعات جنایی پلیس آگاهی این استان قرار گرفت.

رییس پلیس آگاهی استان البرز ادامه داد: با تلاش بی‌وقفه ماموران و در مدت دو ماه با انجام اقدامات اطلاعاتی شبانه‌روزی تعداد 12 نفر از سارقان و مالخران خودرو که همگی دارای سوابق کیفری متعدد در کرج، تهران بزرگ و غرب استان تهران بوده و به صورت باندی مبادرت به سرقت می‌کردند، در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

وی ادامه داد: متهمان در بازجویی‌های ماموران در ابتدا از بیان حقیقت طفره رفتند، اما پس از مواجه با دلایل و مدارک مستند لب به اعتراف گشوده و به سرقت 20 فقره خودروی مدل بالا در سطح شهرستان کرج و حومه اعتراف کردند.

گل‌صباحی اظهار کرد: سارقان دستگیر شده با استفاده از اتومبیل‌های مسروقه و در ساعات اولیه شب با پرسه زدن در نقاط خلوت شهر با استفاده از شاه کلید مبادرت به سرقت خودروهای مدل بالا می‌کردند و خودرو را پس از سرقت به باغی در ملارد منتقل و از آنجا پس از جابجائی پلاک در داخل باغ تحویل مالخران می‌دادند.

وی یادآورشد: سارقان پس از سرقت خودروهایی همچون زانتیا، پژو پارس، پژو405، سمند و وانت بار توسط واسطه و به شکل کاملاً حرفه‌ای خودروها را به فروش می‌رساندند در حالی که خریداران خودروهای مسروقه مستقیماً با سارقان مواجه نمی‌شدند و در بعضی از موارد، زمانی که خودرو از سوی خریداران مورد تأیید قرار نمی‌گرفت پس از باز نمودن تجهیزات و لوازم یدکی و تزئینی خودروهای مسروقه، آنها را رها می‌کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha