• جمعه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ / ۰۰:۱۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 93033016343
  • خبرنگار : 71021

رییس جامعه هتلداران ایران:

هتل‌های گران‌فروش را نشان دهید

هتل‌های گران‌فروش را نشان دهید

رییس جامعه‌ی هتل‌داران ایران افزایش 50 تا 100 درصدی نرخ برخی هتل‌ها را تکذیب کرد و گفت: نرخ هتل‌ها از ابتدای سال تا کنون فقط یک‌بار و در حد 20 درصد افزایش یافته و بیشتر از این هم افزایش نرخ صورت نگرفته است.

رییس جامعه‌ی هتل‌داران ایران افزایش 50 تا 100 درصدی نرخ برخی هتل‌ها را تکذیب کرد و گفت: نرخ هتل‌ها از ابتدای سال تا کنون فقط یک‌بار و در حد 20 درصد افزایش یافته و بیشتر از این هم افزایش نرخ صورت نگرفته است.

جمشید حمزه‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در واکنش به اعتراض برخی آژانس‌های گردشگری نسبت به گرانی هتل‌ها، اظهار کرد: این موضوع را قبول ندارم، اگر آژانس‌ها از قیمت‌ها شاکی هستند و معتقدند زیاد شده،‌ مستندات خود را ارائه کنند تا بررسی کنیم و مطمئن باشند ما به اعتراض‌های مستند آن‌ها رسیدگی می‌کنیم.

او ادامه داد: نرخ هتل‌ها معمولا به دو شکل تعیین می‌شود؛ گروهی از هتل‌ها که با تأیید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین نظر جامعه‌ی هتلداران نرخ‌گذاری می‌شوند و گروه دیگری که گواهی‌نامه استاندارد دارند و مشمول نرخ‌گذاری آزاد هستند، البته قیمت این گروه از هتل‌ها با هماهنگی تشکل صنفی هر استان تعیین می‌شود. نرخ آزاد هم به این معنی نیست که خدمات را به قیمت دلخواه بفروشیم. قیمت در این گروه از هتل‌ها حتما باید به تأیید تشکل صنفی استان متبوع برسد و سپس اعلام شود.

به گفته‌ی حمزه‌زاده، قبلا هتل‌ها به تورهای گردشگری تخفیف‌هایی را می‌دادند که اکنون به‌دلیل افزایش تقاضا، آن تخفیف‌ها کمتر یا کلا حذف شده و حالا آژانس‌ها گمان می‌کنند، نرخ هتل‌ها گران شده و صدای اعتراض‌شان بلند شده است.

او اظهار کرد:‌ بسیاری از کشورها، قیمت را براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌کنند، در ایران هم این‌طور است. قطعا حجم تقاضا روی قیمت تأثیر دارد؛ اما شما یک هتل را نشان دهید که بیشتر از نرخ مصوب (با 20 درصد افزایش از ابتدای سال) از مسافران پول گرفته باشد. مسلما هتل حق دارد و می‌تواند تخفیف خود را حذف کند و خدماتش را با قیمت واقعی بفروشد.

رییس جامعه‌ی هتل‌داران همچنین درباره‌ی تغییر شرایط رزرواسیون در برخی هتل‌ها با توجه به افزایش حجم تقاضا که مورد اعتراض آژانس‌دارها نیز بود، گفت: قانون رزرواسیون نوشته‌شده نیست و کاملا توافقی تعیین می‌شود.

او همچنین درباره‌ی نظارت بر هتل‌ها توضیح داد: نظارت بر هتل‌ها در اصل با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است که در کنار آن، ما هم نظارت داریم. اگر آژانس‌ها معتقدند نرخ، گران یا خدمات، بی‌کیفیت است، مستندات بدهند تا ما هم بررسی کنیم، چون تمام تلاش ما بهتر شدن کیفیت خدمات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha