• جمعه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 93062112465
  • خبرنگار : 71021

معاون گردشگری خبر داد

برخورد با منتخب فدراسیون فوتبال از طریق مراجع انتظامی

برخورد با منتخب فدراسیون فوتبال از طریق مراجع انتظامی

معاون گردشگری کشور اعلام کرد: آژانس‌ مجری تورهای جام جهانی 2014 تا زمان صدور رأی کمیسیون عالی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باید تعطیل شود و تا آن زمان، به انجام هیچ‌گونه فعالیتی مجاز نیست.

معاون گردشگری کشور اعلام کرد: آژانس‌ مجری تورهای جام جهانی 2014 تا زمان صدور رأی کمیسیون عالی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باید تعطیل شود و تا آن زمان، به انجام هیچ‌گونه فعالیتی مجاز نیست.

در حالی‌ که حدود یک‌ماه از صدور رأی کمیته‌ی فنی اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران مبنی بر لغو مجوز آژانس منتخب فدراسیون فوتبال برای تورهای جام‌ جهانی (تعطیلات رویایی) می‌گذرد، اما این آژانس همچنان به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران برای پیگیری این موضوع، به مستنداتی نیاز دارد و وقتی از انتشار پیامک‌های تبلیغاتی، تلفن‌هایی که کارمندان این شرکت به آن‌ها پاسخ می‌دهند و شرکتی که درهایش باز است و مشغول فروختن تور است، حرف به میان آمد، گفت: «نامه‌ی پلمپ را به اداره اماکن نیروی انتظامی می‌زنیم، چون این آژانس حق ندارد فعالیت کند و اگر این کار را انجام دهد، باید پلمپ شود.»

این اداره یک‌ماه پیش، حکم لغو مجوز آژانس منتخب فدراسیون فوتبال در اجرای تورهای جام جهانی 2014 را پس از چندین جلسه‌ی اعضای کمیته‌ی فنی و بررسی شکایت‌ها و دریافت دفاعیات آژانس صادر کرد. آژانس «تعطیلات رویایی» یک‌ماه تا زمان برگزاری کمیسیون عالی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری فرصت داشت تا به حکم صادره، اعتراض کند. براساس ضوابط موجود، آژانس در این مدت اجازه‌ی هیچ‌گونه فعالیتی را نداشته، ولی ظاهرا این شرکت گردشگری که حکم لغو پروانه را دریافت کرده، بدون توجه به این ضوابط همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

مرتضی رحمانی‌موحد - معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری - در این‌باره به خبرنگار گردشگری ایسنا، گفت: آژانس یادشده به حکمی که از استان تهران دریافت کرده، معترض شده است؛ ولی باید کمیسیون عالی تشکیل شود تا مستندات و حکم صادرشده را بررسی کند که یا آن را تأیید می‌کند و یا باطل.

او تأکید کرد: آژانس تا زمان اعلام رأی نهایی کمیسیون عالی، مجاز نیست که باز باشد یا فعالیت کند.

رحمانی‌موحد افزود: اگر این آژانس اکنون باز است و فعالیت می‌کند، باید اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران از طریق مراجع انتظامی اقدام کند، چون ما شوخی نداریم. وقتی جواب کمیسیون عالی آمد و اگر حکم لغو مجوز را تأیید نکرده بود، آن‌وقت آژانس می‌تواند باز شود؛ ولی حالا مجاز به فعالیت نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۱۵:۰۳

مادامي که گردشگري ورزشي با حضور افراد آگاه به امر گردشگري، ورزش و مديريت اجرايي ورزش تشکيل و ساماندهي نشود، نه اينگونه تورها ساماندهي خواهد شد ونه از گردش مالي عظيمي که در بخش گردشگري ورزشي در دنيا هزينه ميشود سهم معقول و قابل قبولي سهم ايران خواهد شد