• دوشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 93070703968
  • خبرنگار : 71191

حجت‌الاسلام یونسی خواستار شد

میراث فرهنگی در معرفی «ابیانه» سرمایه‌گذاری کند

میراث فرهنگی در معرفی «ابیانه» سرمایه‌گذاری کند

دستیار ارشد رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خواست در معرفی روستای تاریخی «ابیانه» سرمایه‌گذاری و ضعف‌ها و مشکلات موجود را برطرف کند.

دستیار ارشد رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خواست در معرفی روستای تاریخی «ابیانه» سرمایه‌گذاری و ضعف‌ها و مشکلات موجود را برطرف کند.

به گزارش ایسنا، علی یونسی، معاون رئیس جمهور در بازدیدی که سوم و چهارم مهر از روستای تاریخی ابیانه داشت گفت: «ابیانه» به دلائل مختلف منحصر به فرد است و با هیچ جای دیگری قابل مقایسه نیست.

در این بازدید که به دعوت شورای اسلامی ابیانه صورت گرفت، معاون رئیس جمهور ابیانه را قطعه‌ای زنده از تاریخ این سرزمین دانست و گفت: ابعاد مختلف فرهنگی و تاریخی و مذهبی مردم ایران به گونه‌ای در این روستای تاریخی هنوز حفظ شده و حیات در آن جریان دارد.

او افزود: بطور گسترده از بسیاری افراد شنیده بودم که این روستا دیدنی است، اما خودم زیاد جدی نمی‌گرفتم تا با دعوت دوستان بالاخره آمدم و اینجا را بسیار بیشتر از آن چیزی که شنیده بودم مهم، بزرگ و شگفت‌انگیز یافتم.

وی ادامه داد: برای همه کسانی که عاشق ایران، گذشته‌ی با افتخار خود هستند، نه یکبار بلکه چندین‌بار و به طور دائم باید به ابیانه بیایند، ببینند و درباره‌ی آن مطالعه کنند و دقیق درباره‌ی زبان، فرهنگ، آداب و رسوم و معماری اینجا بشنوند.

یونسی با اشاره به حضور گردشگران خارجی که از ابیانه دیدن می‌کنند، گفت: آن‌ها نقطه‌ی بسیار خوبی را پیدا کرده‌اند. سازمان میراث فرهنگی باید در معرفی این روستا سرمایه‌گذاری کند و ضعف‌ها و مشکلات موجود را برطرف کند.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: مسئولان روستا کاملا به خودآگاهی و یک بلوغ اجتماعی دست یافته‌اند و می‌دانند که چکار می‌کنند. بیش از هر چیزی باید از مسئولان شهرستان و استان بخواهیم تا به این محل و مسئولان آن کمک کنند.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی دهیاری روستای ابیانه، در سه ماهه‌ نخست سال جاری بیش از 300 هزار نفر گردشگر و نزدیک به 4300 نفر گردشگر خارجی از این روستا بازدید کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha