• دوشنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 93111307354

نخستین موشک روسیه در سال جدید پرتاب شد

نخستین موشک روسیه در سال جدید پرتاب شد

روسیه دیروز (یکشنبه) نخستین پرتاب فضایی سال جدید خود را با استفاده از موشک تجاری پروتون به منظور ارسال یک ماهواره انگلیسی به مدار انجام داد.

روسیه دیروز (یکشنبه) نخستین پرتاب فضایی سال جدید خود را با استفاده از موشک تجاری پروتون به منظور ارسال یک ماهواره انگلیسی به مدار انجام داد.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، این پرتاب طبق برنامه و در ساعت 12:30 به وقت گرینویچ از بایکنور قزاقستان انجام شد. انتظار می‌رود این ماموریت در ساعت 4:02 امروز بعداظهر به وقت گرینویچ به مدار برسد.

ماهواره ارتباطی Inmarsat-5 F2 دومین نمونه از ناوگان ماهواره‌ای 1.6 میلیارد دلاری Global Xpress است که برای ارائه ارتباطات باند پهن در زمین، دریا و هوا طراحی شده‌اند.

به گفته شرکت Inmarsat، ماهواره I-F F2 به پوشش‌دهی آمریکا و اقیانوس اطلس خواهد پرداخت.

موشک پروتون-M تاکنون تعداد بسیاری از ماهواره‌های تجاری غربی و آسیایی را به مدار پرتاب کرده اما در سال‌های اخیر با شکست‌های متعددی روبرو بوده است.

در سال 2013، یک موشک حامل محموله برای ایستگاه فضایی بین‌المللی پس از پرتاب و در میان هوا منفجر شد. یک سال قبل از آن نیز یک پرتاب آرام پس از ناتوانی موشک در جایگیری در مدار درست و از دست دادن دو ماهواره، با شکست مواجه شده بود.

پرتاب روز یکشنبه، چهارصد و دومین پرتاب موشک پروتون بود که به آرامی آغاز شده و مراحل اول، دوم و سوم جداسازی در زمان برنامه‌ریزی‌شده انجام شدند تا ماهواره‌های 6-7 تنی به سمت مقصدش ادامه مسیر دهد.

روسیه قصد دارد در نهایت ناوگان پروتون را با موشک جدیدتر آنگارا جایگزین کند که سال گذشته پرتاب اولش را با موفقیت به انجام رساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha