• چهارشنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93120603442
  • خبرنگار : 71290

با پیشنهاد رئیس کمیسیون تلفیق،

نحوه هزینه کرد درآمدهای مازاد نفت حذف شد

نحوه هزینه کرد درآمدهای مازاد نفت حذف شد

مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به بندهای هزینه‌ای لایحه‌ی بودجه 94 محل هزینه کرد درآمدهای مازاد نفت را حذف کرد.

مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به بندهای هزینه‌ای لایحه‌ی بودجه 94 محل هزینه کرد درآمدهای مازاد نفت را حذف کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، در جریان رسیدگی به بند ن تبصره 2 لایحه بودجه 94 کل کشور با توجه به این که سقف 150 هزار میلیارد ریالی برای افزایش درآمد حاصل از صادرات نفت خام و میعانات گازی به صورت مازاد در نظر گرفته شده بود در بخش هزینه‌ای مقرر بود این اعتبار به منظور اتمام طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی و استانی که بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است با اولویت در بخش‌های آب و فاضلاب و راه آهن بنیه‌ی دفاعی، انرژی هسته‌ای و نیز تادیه دیون و تعهدات قانونی دولت هزینه شود.

بر همین اساس طی مذاکرات نمایندگان در رسیدگی به این بند، احمد توکلی، نماینده مردم تهران در اخطاری با استناد به اصل 53 قانون اساسی اظهار کرد: کلیه پرداخت‌ها در حدود اعتبارات مصوب باید انجام شود. در واقع در این بند ما می‌گوییم پولی را به دولت می‌دهیم و بدون تعیین سقف آن را در مواردی خرج کند. لذا با همین استناد ما در بررسی احکام بودجه نیز چنین مصوباتی را به شورای نگهبان ارجاع دادیم که شورای نگهبان به آن ایراد گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت با وارد دانستن اخطار آن را به رای گذاشت که نمایندگان با آن موافقت کردند. لذا مقرر شد به کمیسیون تلفیق ارجاع شود.

اما پس از این رای گیری غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق پیشنهاد حذف بخش هزینه‌ای بند ن این تبصره را مطرح کرد و گفت: اگر قیمت نفت تا 72 دلار نیز افزایش یابد هزینه‌ها پیش بینی شده است؛ در واقع رقمی که در قسمت درآمدی در نظر گرفته شده هزینه آن نیز مشخص خواهد بود.

بر همین اساس حجت‌الاسلام ابوترابی نایب رئیس مجلس ضمن موافقت با این پیشنهاد اظهار کرد:‌ اشکال آیین نامه‌ای وارد نیست و در واقع اشکالی ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، پیشنهاد حذف بخش هزینه‌ای بند ن تبصره 2 لایحه بودجه به رای گذاشته شد که از مجموع 211 نماینده حاضر 163 رای موافق، 20 رای مخالف و 5 رای ممتنع به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha