• شنبه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94012911450
  • خبرنگار : 71234

جوکار در گفت‌وگو با ایسنا:

طرح کنگره آمریکا توهین به سایر کشورهای عضو 1+5 است

طرح کنگره آمریکا توهین به سایر کشورهای عضو 1+5 است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که تصمیم اخیر کنگره آمریکا نشان دهنده زیاده‌خواهی آمریکایی‌هاست، این طرح را توهین به سایر کشورهای عضو 1+5 خواند.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که تصمیم اخیر کنگره آمریکا نشان دهنده زیاده‌خواهی آمریکایی‌هاست، این طرح را توهین به سایر کشورهای عضو 1+5 خواند.

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در واکنش به حمایت اوباما از طرح کنگره آمریکا مبنی بر تأیید نهایی توافق احتمالی با ایران، گفت: اقدام اخیر کنگره مبنی بر این‌که توافق باید به تایید کنگره برسد نشان می‌دهد که ‌آمریکا به دنبال افزایش قدرت چانه‌زنی در مذاکرات است.

وی با بیان این‌که اختلافات درونی آمریکا باعث ارائه چنین طرحی شده است در عین حال، گفت: این طرح بیشتر جنبه مانور و تبلیغ دارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: طرف مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران گروه 1+5 و آمریکا به تنهایی نیست. بنابراین نمی‌توان نتیجه مذاکرات را منوط به مصوبه داخلی آمریکا کرد. بر این اساس است که می‌توان گفت آمریکا بیشتر به دنبال باج‌خواهی، برتری طلبی و اخذ امتیازات بیشتر است.

جوکار با بیان این‌که اقدام کنگره توهینی به سایر اعضای عضو گروه 1+5 به شمار می‌آید، افزود: آمریکایی‌ها در این مرحله بارها نشان دادند که می‌خواهند تصمیم‌گیرنده اصلی باشند. نمونه این موضوع را می‌توان در حجم مذاکرات دوجانبه نسبت به چندجانبه دید.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها نمی‌خواهند مسائل را به صورت همکاری و تشریک مساعی انجام دهند و بیشتر به دنبال تکروی هستند. این از خصلت فریبکاری و بدعهدی دولت آمریکا نشأت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون بسیج کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که این مذاکرات نشان داد که آمریکا پایبند به توافقات نیست، گفت: آمریکایی‌ها با کشاندن توافق به کنگره نشان دادند که به مذاکرات پایبند نیستند و می‌خواهند کدخدامنشی و ریاست طلبی‌شان را تحمیل کنند که به هیچ عنوان برای ما قابل قبول نیست.

جوکار در پایان تأکید کرد: در این شرایط ما همچنان باید بر حقوق هسته‌ای ملت پافشاری کنیم و بر این موضوع اصرار ورزید که طرف ما در مذاکرات گروه 1+5 است و نه کشوری خاص.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha