• چهارشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94020200966
  • خبرنگار : 71234

مخالفان کلیات استانی شدن انتخابات:

با استانی شدن انتخابات پول‌های کثیف فعال می شود

 با استانی شدن انتخابات پول‌های کثیف فعال می شود

نمایندگان مخالف کلیات طرح استانی شدن انتخابات معتقدند که در این شرایط پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت قطع خواهد شد و پول‌های کثیف در انتخابات فعال می‌شود.

نمایندگان مخالف کلیات طرح استانی شدن انتخابات معتقدند که در این شرایط پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت قطع خواهد شد و پول‌های کثیف در انتخابات فعال می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهدی دواتگری، نماینه مراغه به عنوان اولین مخالف کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس در جلسه علنی امروز گفت: ما امروز در برابر یک آزمون بزرگ قرار گرفته‌ایم. این طرح این شائبه را در اذهان عمومی ایجاد می‌کند که نمایندگان برای تثبیت دوره نمایندگی‌شان به دنبال این طرح هستند. حال سوال این است که آیا چنین طرحی می‌تواند جامع باشد؟

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات این طرح، گفت: طبق این طرح فردی پیروز انتخابات می‌شود که 15 درصد رای در سطح شهرستان و 85 درصد رای را از سطح استان کسب کند؛ حال اینکه ما احزاب قوی در کشور نداریم که در سطح استان فعال بوده و نمایندگان در ذیل آن شناخته شوند.

وی همچنین گفت که قرار است در چنین شرایطی نماینده چگونه برای کل استان تبلیغ کند. نمایندگان پل ارتباطی مردم و نظام هستند که با تصویب این طرح این پل قطع می‌شود.

شکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی به عنوان دومین مخالف کلیات، گفت: این طرح ضمن کاهش مشارکت مردم در انتخابات باعث قطع ارتباط مردم با نمایندگان می‌شود. حال اینکه اکنون نمایندگان رابط بین حاکمیت و مردم هستند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استانی شدن انتخابات باعث به قدرت رسیدن صاحبان قدرت و ثروت می‌شود، گفت: این طرح حساسیت‌های قومی دارد. در دوره‌های قبلی شورای نگهبان با آن مخالفت کرده بود و آن را قابل پذیرش ندانست.

وی تاکید کرد که باید طرحی به تصویب مجلس برسد که به نفع مردم باشد و نه برای آنها مشکلاتی ایجاد کند.

سیدمحمد سادات ابراهیمی نماینده شوشتر نیز به عنوان آخرین مخالف کلیات، گفت: بنده از امضاکنندگان این طرح بودم اما به دلیل تغییرات بنیادی اعمال شده در کمیسیون با آن مخالفم.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با استانی شدن انتخابات مردم در شهرهای کوچک، روستاها و عشایر فراموش می‌شوند، گفت که در این شرایط منابع به درستی توزیع نخواهد شد و قدرت و ثروت و پول‌های کثیف فعال می‌شود به‌طوری که کاندیدا برای ورود به مجلس به جای اینکه خود را مدیون مردم بداند مدیون افرادی است که به آن برای ورود به مجلس کمک کرده است.

وی با طرح این پرسش که چرا می‌خواهید ارتباط نماینده با مردم قطع شود، گفت: اجازه دهید مردم بدون لکنت زبان با ما ارتباط داشته باشند و ما به نقد بکشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha