• دوشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۴:۴۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94020703600
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

تاجگردون:

استانی شدن انتخابات مانع ورود پول‌های کثیف به عرصه مشارکت مدنی است

استانی شدن انتخابات مانع ورود پول‌های کثیف به عرصه مشارکت مدنی است

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: استانی شدن انتخابات مجلس مانعی برای ورود پول‌های کثیف به مهمترین عرصه مشارکت مدنی است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: استانی شدن انتخابات مجلس مانعی برای ورود پول‌های کثیف به مهمترین عرصه مشارکت مدنی است.

غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه وبویراحمد افزود: باید با سنجیدن جوانب موضوع از سوی مسئولان تمام روزنه های ورود پول های کثیف در سیاست به ویژه انتخابات بسته شود.

وی تصریح کرد: طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی باعث می‌شود تا هزینه‌های تبلیغات جهت‌گیری شفاف‌تری داشته باشد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: در صورت اجرایی شدن این طرح فرآیند انتخابات به گونه‌ای پیش خواهد رفت که احزاب و گروه‌های سیاسی قدرت عمل بیشتری پیدا کنند. یکی از ویژگی‌های مثبت این طرح شفاف شدن خط فکری مجلس و افزایش رقابت انتخاباتی است.

وی خاطرنشان کرد: هنوز بررسی بر روی این طرح ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۱۱:۴۷

اگر اين طرح به تصويب نهائي برسد، به تدريج و به شکل پيچيده ايي نقش مردم بويژه شهرهاي کوچک و مناطق محروم را کم رنگ، و اجراي عدالت در اين زمينه که از مهمترين شعار و از اهداف بنيانگذاران انقلاب بوده را از ريشه قطع و شعارهاي مردم سالاري را با خدشه اساسي روبرو نمايد. به نظر مي رسد اين طرح در صورت تصويب کاهش رقابت و مشارکت توده هاي مردم بويژه شهرهاي کم جمعيت را به دنبال خواهد داشت چرا که احساس مي کنند کانديداي مورد نظر آنها توان رقابت و حضور را در سطح استان نخواهد داشت همان طوريکه اگر بررسي شود يکي از دلائلي که راي دهندگان تهراني کمترين حضور را در پاي صندوق هاي راي دارند همين موضوع خواهد بود و اين خود زنگ خطري براي تصميمات بعدي نماينده گاني است که بعضا از اقشار صاحب قدرت و ثروت بوده و کمتر نماينده واقعي مردم و شهرهاي محروم و کم جمعيت مي باشند