• دوشنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 94031810289
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان‌:

خراسان رضوی ‌برای قاچاقچیان امن نیست

خراسان رضوی ‌برای قاچاقچیان امن نیست

ایسنا/خراسان رضوی رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: در حال حاضر هیچ نقطه‌ای از سطح استان برای قاچاقچیان امن نیست و خراسان رضوی بارانداز مواد مخدر ندارد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: در حال حاضر هیچ نقطه‌ای از سطح استان برای قاچاقچیان امن نیست و خراسان رضوی بارانداز مواد مخدر ندارد.

به گزارش خبرنگار ‌خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، سرهنگ حسین مولوی‌نسب امروز 18 خرداد ماه در اولین نشست خبری تشریح فعالیت‌های پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی خراسان رضوی که در محل این ساختمان برگزار شد، عنوان کرد: در سال گذشته مجموعا بیش از 20 تن و 530 کیلو انواع موادمخدر در حوزه پلیس مبارزه با موادمخدر استان کشف و ضبط شده است که در همین مدت نیروهای حاضر در مرزبانی حدود سه تن انواع موادمخدر را کشف و ضبط کرده‌اند.

وی با اشاره به دستگیری بیش از 21 هزار نفر که اقدامات مرتبط با جرائم موادمخدر داشته‌اند، افزود: در سال گذشته 67 باند ورود و توزیع موادمخدر در سطح استان شناسایی و متلاشی شده است.

مولوی‌نسب ادامه داد: بیش از 500 دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین از قاچاقچیان موادمخدر کشف و با احکام قضایی توقیف و تعدادی نیز مصادره شده است.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی با بیان اینکه در سال گذشته 18 هزار و 800 فقره پرونده در رابطه با جرائم مرتبط با موادمخدر تکمیل و به مراجع قضایی ارسال شده است، خاطرنشان کرد: 19 قبضه انواع سلاح جنگی از قاچاقچیان موادمخدر کشف شده که علاوه بر این تعداد، 10 قبضه انواع سلاح جنگی توسط نیروهای مرزبانی در درگیری‌ها با عناصر ورود موادمخدر به شهر توقیف شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع سال گذشته 90 مرحله طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی با موضوعات برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر، ‌کنترل محورهای مواصلاتی و دستگیری عناصر اصلی اجرا شده که نتیجه مثبتی نیز در برداشته است.

مولوی‌نسب با اشاره به اینکه بیش از 10 تن مواد مکشوفه در استان طی اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی صورت گرفته است، افزود: همچنین 12 هزار و 400 نفر از افراد مرتبط با جرائم موادمخدر در اجرای این طرح‌ها دستگیر شده‌اند.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان با اشاره به اجرای 25 مرحله طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر، خاطرنشان کرد: طی این طرح بیش از 2500 هزار معتاد از سطح شهر جمع‌آوری شده‌اند.

وی افزود: طی سال گذشته و در طی اجرای برنامه‌های آموزشی پلیس، جلساتی توسط کارشناسان پلیس با حضور در مدارس،‌ دانشگاه‌ها، مساجد، ادارات، سازمان‌های دولتی و کارخانجات برگزار شده است.

مولوی‌نسب اظهار کرد: در دو ماهه ابتدایی سال جاری بیش از 3.5 تن انواع موادمخدر در استان کشف و ضبط شده و بیش از چهار هزار و 800 نفر در این رابطه دستگیر و پرونده قضایی برای آنان تشکیل شده است.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی افزود: بیش از 130 دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین توقیف شده و 18 باند ورود و توزیع مواد مخدر به استان شناسایی و متلاشی شده است.

وی عنوان کرد: در طی اجرای 10 مرحله طرح‌های ارتقاء اجتماعی حدود 800 کیلو کشفیات موادمخدر صورت گرفته است و 1500 نفر نیز دستگیر شده‌اند.

مولوی‌نسب گفت: در طی اجرای 13 مرحله جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر 800 نفر جمع‌آوری و به مراکز نگهداری ماده 16 منتقل شدند.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی با اشاره به برگزاری اقدامات آموزشی کارشناسان پلیس به موازات اقدامات عملیاتی، تصریح کرد: در سال جاری نیروهای مرزبانی پلیس مبارزه با موادمخدر حدود 300 کیلو کشفیات موادمخدر داشته‌اند و 15 نفر از عوامل اصلی ورود موادمخدر از مرزهای استان دستگیر شده‌اند.

وی در خصوص اولویت‌های اصلی حوزه پلیس مبارزه با موادمخدر که از سوی ناجا ابلاغ شده است، اظهار کرد: مقابله با ورود موادمخدر در مرزهای کشور و استان، مقابله با توزیع در داخل کشور، آموزش و پیشگیری و همکاری پلیس در درمان و جمع‌آوری معتادان متجاهر از جمله این اولویت‌هاست.

مولوی‌نسب با اشاره به اینکه در حال حاضر چتر اطلاعاتی خوبی در حوزه مقابله با موادمخدر وجود دارد، ‌عنوان کرد: در بحث تعامل با رده‌های اطلاعاتی و قضایی خراسان رضوی یکی از استان‌های پیشتاز محسوب می‌شود.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه «قانون جدید آیین دادرسی مدنی» از ابتدای تیر ماه در کشور اجرا می‌شود،‌ اظهار کرد: این قانون دارای 57 ماده و 230 تبصره است؛ امیدواریم که این قانون بدون کم‌ترین مشکل اجرایی شده و تاثیرات خوبی در حوزه موادمخدر داشته باشند.

وی در خصوص کانون‌های توزیع موادمخدر، اظهار کرد: متاسفانه در برخی آرایشگاه‌های زنانه، قرص‌ها و کپسول‌هایی که در شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی در خصوص لاغری و تناسب اندام تبلیغ شده، توزیع می‌شود.

مولوی‌نسب ادامه داد: قرص‌ها و کپسول‌هایی که برای تناسب اندام در برخی از آرایشگاه‌ها به بانوان توصیه می‌شود، حاوی موادمخدر و «مت‌آمفتامین» است.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان با اشاره به اینکه در برخی از باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی این مواد توزیع می‌شود، اضافه کرد: در عطاری‌ها نیز قرص‌های ترامادول و لاغری که حاوی موادمخدر هستند، توزیع می‌شود؛ تاکنون عده‌ای ناآگاهانه‌ این کار را انجام می‌دادند، اما از این زمان به بعد اظهار بی‌اطلاعی از سوی افراد توزیع‌کننده در این مراکز پذیرفته نیست، زیرا این موارد به آن‌ها ابلاغ شده است.

کاهش سن اعتیاد را قبول نداریم

وی با بیان اینکه کاهش سن اعتیاد و رسیدن این سن به 15 سالگی را قبول نداریم،‌ تصریح کرد: سن شروع اعتیاد بین 18 تا 27 سالگی است و بیش از 50 درصد افراد اعتیاد خود را با سیگار و در جمع دوستان شروع می‌کنند.

ماجرای «معجون بیرجندی» چه بود؟

وی اظهار کرد: چندی پیش موضوع استفاده از(معجون بیرجندی) مطرح شده بود که بعد از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که در این معجون‌ها روغن حشیش استفاده می‌شده است.

مولوی‌نسب در خصوص استفاده برخی از دانشجویان در ایام امتحانات از قرص‌های حاوی موادمخدر، اظهار کرد: تبلیغات ماهواره‌ها و فضای مجازی و بی‌اطلاعی از تاثیرات این قرص‌ها از جمله علل استفاده این مواد توسط دانشجویان است.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی با اشاره به اینکه (ریتالین) یک داروی نسخه‌ای است که برای کودکان بیش‌فعال با میزان مشخصی تجویز می‌شود، ادامه داد: متاسفانه در تحقیقات گفته می‌شود که این داروها نشاط‌آور بوده و موجب تقویت حافظه می‌شود، در صورتی که این‌طور نیست.

وی با بیان اینکه بیش از 16 هزار سایت در حوزه آموزش نحوه ساخت موادمخدر فعالیت می‌کنند، افزود: در گذشته یک حلقه مفقوده در حوزه اعتیاد وجود داشت و آن این بود که معتادان پس از گذراندن دوره درمان در کمپ‌ها، رها می‌شدند و امکان بازگشت آنان به سمت اعتیاد وجود داشت، در حال حاضر در کنار مراکز درمانی اعتیاد مراکز اشتغال نیز راه‌اندازی شده است.

مولوی‌نسب تصریح کرد: بیش از 20 درصد معتادان بعد از گذراندن دوره درمان به کانون خانواده و اجتماع باز می‌گردند.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی درخصوص برنامه‌های پلیس در روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: بیش از 3.5 تن انواع موادمخدر غیر قابل مصرف امحاء می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha