• چهارشنبه / ۳ تیر ۱۳۹۴ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 94040302003
  • منبع : نمایندگی سمنان

مدیرکل زندان‌های سمنان خبر داد:

آزادی 351 زندانی غیرعمد سمنان

آزادی 351 زندانی غیرعمد سمنان

ایسنا/سمنان مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان از یافتن کار به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های موثر در عدم بازگشت زندانیان به زندان‌ها یاد کرد و با اشاره به فعالیت‌های موثر اداره کل زندان‌های استان در خصوص ایجاد اشتغال برای زندانیان آزاد شده این استان، گفت: زندانیان سمنانی 6 درصد کمتر به زندان برمی‌گردند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان از یافتن کار به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های موثر در عدم بازگشت زندانیان به زندان‌ها یاد کرد و با اشاره به فعالیت‌های موثر اداره کل زندان‌های استان در خصوص ایجاد اشتغال برای زندانیان آزاد شده این استان، گفت: زندانیان سمنانی 6 درصد کمتر به زندان برمی‌گردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه سمنان، عباسعلی عرب در جمع خبرنگاران، شمار زندانیان زندان‌های این استان را 2 هزار و 448 نفر اعلام و اظهار کرد: شمار زندانیان این استان در یک سال اخیر 2 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان این‌که مواد مخدر در صدر جرائم زندانیان این استان قرار دارد، افزود: جرم 56 درصد از زندانیان این استان، استعمال، خرید و یا فروش انواع مواد مخدر است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان با بیان این‌که سرقت و جرائم غیرعمد به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم بیشترین جرائم زندانیان این استان است، خاطرنشان کرد: سهم سرقت از شمار زندانیان این استان، 24 و سهم جرائم غیرعمد 9 درصد است.

عرب، با بیان این‌که احتمال بازگشت زندانیان استان کمتر از میانگین کشوری است، اضافه کرد: بازگشت مجدد زندانیان سمنانی به زندان 12.5 درصد است و این درحالی است که میانگین این شاخص در کشور، 18 درصد است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان، با بیان این‌که ایجاد اشتغال برای زندانیان، سهم به سزایی در عدم بازگشت مجدد آنها به زندان است، به تلاش‌های صورت گرفته در این خصوص اشاره کرد و گفت: طی یک سال گذشته برای 702 نفر از زندانیان آزاد شده از ندامتگاه‌های این استان، شغل ایجاد شده است.

وی از ارایه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به 1820 زندانی استان خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر این به یک هزار و 16 نفر از خانواده‌های زندانیان نیز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارایه شده است.

عرب از آزادی 351 زندانی جرائم غیرعمد در این استان خبر داد و افزود: 107 نفر از این زندانیان با همکاری ستاد دیه استان و با تقبل رقمی بالغ بر 70 میلیارد ریال از سوی این ستاد، آزاد شده‌اند.

مدیرکل زندان‌های استان، از وجود 110 زندانی جرائم غیرعمد مستحق دریافت کمک در زندان‌های استان خبر داد و اظهار کرد: جرم بیشتر این زندانیان، صدور چک بلامحل و مهریه است.

وی ادامه داد: علاوه بر این در یک سال اخیر، 313 زندانی از طریق آزادی مشروط به کانون گرم خانواده‌های خود بازگشته‌اند.

عدم درج قیمت کالاها و گرانفروشی در صدر تخلفات واحدهای صنفی سمنان

هم‌چنین مدیرکل تعزیرات استان، از تشکیل 8 هزار و 649 فقره پرونده طی یک سال اخیر در استان خبر داد و گفت: تعداد 8هزار و 647 فقره از این پرونده‌ها مختومه شده است.

وی با بیان این‌که سمنان، با 3هزار و 443 پرونده، بیشترین پرونده تعزیراتی را داشته، افزود: هم‌چنین شاهرود با 2 هزار و 167، گرمسار با یک هزار و 572 فقره و دامغان با یک هزار و 466 در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

عیسی فاضلی از تشکیل یک هزار و 738 فقره پرونده طی سه ماهه نخست امسال در ادارات تعزیرات حکومتی استان خبر داد و یادآور شد: یک هزار و 628 فقره از این پرونده‌ها مختومه شده است.

مدیرکل تعزیرات استان در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص بیشترین تخلفات واحدهای صنفی در سه ماهه نخست امسال، افزود: عدم درج قیمت کالاها با 22.71 درصد بیشترین تخلفات واحدهای صنفی استان را به خود اختصاص داده‌اند. هم‌چنین گرانفروشی با 21 درصد در رتبه دوم قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha