• جمعه / ۱۹ تیر ۱۳۹۴ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 94041910231
  • منبع : نمایندگی قم

/روز قدس؛ روز مقابله با مستکبرین/

محسنی‌اژه‌ای: با دشمنان و دوست دشمنان باید با زبان قدرت روبرو شد

محسنی‌اژه‌ای: با دشمنان و دوست دشمنان باید با زبان قدرت روبرو شد

معاون اول قوه قضائیه، با بیان این‌که «دشمن‌شناسی از مهمترین رسالت‌ها و وظایف همه مسلمانان است و در حقیقت این انقلاب نیز بر همین ایده ایجاد شد» گفت: بصیرت‌سازی شعار اصلی راهپیمایی بزرگ روز قدس است.

معاون اول قوه قضائیه، با بیان این‌که «دشمن‌شناسی از مهمترین رسالت‌ها و وظایف همه مسلمانان است و در حقیقت این انقلاب نیز بر همین ایده ایجاد شد» گفت: بصیرت‌سازی شعار اصلی راهپیمایی بزرگ روز قدس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم، گفت: روز قدس روزی است که امام راحل در اولین سال انقلاب اسلامی آن را برای ارج نهادن به قبله اول مسلمین نامگذاری کردند تا ماهیت رژیم صهیونیستی و رنجی که مردم مظلوم فلسطین از دست این رژیم ستمکار کشیده بر همگان معلوم شود.

وی افزود: امام خمینی(ره) درک صحیحی از اسلام و دین داشتند و به همین جهت سعی کردند که مردم را نسبت به بزرگترین آسیبی که جهان اسلام را در آن عصر و این عصر دربرگرفته است آشنا سازند و در اولین گام تمام ارتباطات با این رژیم غاصب را در کشور قطع کردند و سپس به مقابله با آن پرداختند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به نقش رهبرمعظم انقلاب در روشنگری نسبت به مساله فلسطین و قدس بیان کرد: اسرائیلی‌ها در این حدود 70 سال مشکلات عظیمی را برای ملت فلسطین و ملت و امت اسلامی بوجود آورده است و در همه این سال‌ها نیز آمریکا با تصمیمات مهم خود که بیش از 60 تصمیم سرنوشت ساز بوده از آنها حمایت کرده است.

وی گفت: قطعا در این سال‌ها این قدرت‌های جهانی شریک اصلی جنایات اسراییل هستند و باید همه آنها در یک دادگاه صالحه جهانی مجازات شوند زیرا نقش بسیار مهمی در تخریب چهره اسلام و مخدوش کردن جامعه و امت اسلامی داشته و دارند؛ امام نیز برای تبیین این واقعیت‌ها چنین روزی را نامگذاری کردند.

محسنی‌اژه‌ای بیان کرد: مخالفت و مبارزه با اسراییل واجب است و به همین خاطر است که ملت ایران همیشه در این روز بزرگ یعنی روز قدس همبستگی خود را برای جهاد با ملت فلسطین نشان می‌دهد؛ جهاد علیه اسراییل بر همه مسلمانان واجب است.

وی افزود: امام راحل آنها و نقشه‌های صهیونیست‌های جهانی را رسوا کرد به خصوص که در سال‌های اخیر مدعیان دروغین حقوق بشر نیز رسوا شدند زیرا آنها بر کشتار کسانی سرپوش می‌گذارند که همگی قربانی جنایات ضد بشری و ضد انسانی شدند.

وی گفت: همین ارشادات و اعلام حمایت ملت ایران بود که انتفاضه بزرگ مردم فلسطین را طی چند مرحله سامان داد؛ امام به همه ما آموختند که مذاکره با دشمنان و دوست دشمنان ما راه به جایی نمی‌برد و باید با آنها با همان زبان قدرت روبرو شد تا بدانند که مرد این میدان کیست.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: امام راحل نشان دادند که باید فقط به خدا اعتماد داشت نه دشمن یا دوست دشمن؛ امام با نفس قدسی خود جریان مبارک حزب الله را ایجاد کردند که توانست ارتش به اصطلاح شکست ناپذیر رژیم صهیونیستی را در 33 روز منکوب کند و با این قدرت‌گیری جنبش اسلامی مردم فلسطین نیز در 22 روز در سخت‌ترین شرایط دماغ آنها را به خاک مذلت کشید.

وی گفت: حامیان اسراییل به دنبال ایجاد جنگ‌های نیابتی بوده و هستند و می‌خواهند فضای ذهنی علیه اسراییل را در منطقه و جهان بشکنند؛ راه ما فقط راه مبارزه با آنها است؛ چه کسی دیده است که بتوان با دشمن سازش کرد؟

محسنی‌اژه‌ای افزود: چه کسی دیده است که سازش با دوست دشمن راهی به جایی داشته باشد؛ همانگونه که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند که آنها به دنبال این هستند که اسراییل را تطهیر کنند و برای جنایات او سرپوش بگذارند و حقوق ملت فلسطین را پایمال کنند.

وی اظهار کرد: آنها وقتی که دیدند همه به ماهیت اسراییل پی برده‌اند و جنایات او به همه دنیا نشان داده شد سعی کردند با یک بازی جدید داعش را حمایت کنند تا نگاه‌ها را از روی اسراییل و مساله فلسطین بردارند و به او توجه دهند و از این رهگذار نیرو و توان مسلمانان را از بین ببرند؛ قطعا داعش اسراییل دوم است و همه تلاش آن این است که اسراییل را به مکانی امن‌تر تبدیل کند.

محسنی‌اژه‌ای خاطرنشان کرد: امام و رهبری از همین سو است که سال‌هاست فریاد بصیرت را در دنیای اسلام بر آورده‌اند و به همین دلیل است که دشمن شناسی از مهمترین رسالت‌ها و وظایف همه مسلمانان است؛ در حقیقت این انقلاب نیز بر همین ایده ایجاد شد زیرا انقلاب ما انقلاب یک حکومت شیعه نیست بلکه برای احیای جهان اسلام است وگرنه در غزه و فلسطین که اکثرا همه اهل تسنن هستند.

وی گفت: دشمنان در سال‌های اخیر سعی کردند که بیداری اسلامی را نیز منحرف کنند و به جایی ببرند که خود برای آنها نقشه کشیده‌اند؛ امروز نیز یمن را آماج حملات خود قرار داده‌اند که به اهداف خود برسند؛ در حقیقت عربستان تنها ابزار آنها در این مهلکه است و خودشان بازیگردان این جریان هستند.

محسنی‌اژه‌ای بیان کرد: بصیرت سازی شعار اصلی این راهپیمایی عظیم است و اینکه مردم ما نشان می‌دهند که در خط و مکتب امام حرکت می‌کنند و اجازه تحریف این مکتب را به کسانی که پول و قدرت و عقبه‌ای دارند و سعی می‌کنند سخنان و راه امام را تحریف کنند نمی‌دهند؛ تحریف راه امام خطر جدی است که باید با آنها مقابله کرد.

وی گفت: مذاکره هم باید به بهترین شکل انجام شود ولی کسانی که می‌گفتند آمریکا ضعیف شده است و باید با او سازش کرد با عقل خود سنجیده‌اند که مگر کسی با دشمنی که ضعیف شده است سازش می‌کند یا مبارزه؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha