• جمعه / ۲۴ مهر ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94072415456
  • خبرنگار : 71511

یک فعال دانشجویی: سیاسی‌کاری‌های برخی مداحان به اصل عاشورا و نظام آسیب می‌زند

یک فعال دانشجویی: سیاسی‌کاری‌های برخی مداحان به اصل عاشورا و نظام آسیب می‌زند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی گفت: سیاسی‌کاری برخی از مداحان در ایام مذهبی مثل محرم به نظام و عاشورا ضربه وارد می‌کند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی گفت: سیاسی‌کاری برخی از مداحان در ایام مذهبی مثل محرم به نظام و عاشورا ضربه وارد می‌کند.

علامه عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارتباط با تأکید علمای قم مبنی بر سیاسی نشدن مراسم مذهبی به ویژه ایام محرم، اظهار کرد: کل مراسم عاشورا یک واقعه سیاسی- مذهبی بزرگ است. قیام امام حسین (ع) یک واقعه سیاسی عظیم برای همه مردم جهان به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: سیاسی بودن این ایام به معنای اجازه برای سیاسی‌کاری‌ها نیست. سیاسی‌کاری کردن در این ایام برای همه شیعیان و پیروان امام حسین (ع) مشکل‌آفرین است.

این فعال دانشجویی همچنین گفت: مداحان، واعظان و سخنرانان در ایام محرم باید پیام عاشورا را به مردم انتقال دهند که چرا و به چه علتی خون امام حسین (ع) و یارانش ریخته شده است. برخی‌ها دنبال آن هستند که شأن ایام محرم را پایین بیاورند.

وی افزود: این عده با پایین آوردن شأن محرم دنبال خواست‌ها و منافع خودشان هستند و به فکر منفعت نظام نیستند.

عزیزی خاطرنشان کرد: ائمه جماعات و سازمان تبلیغات اسلامی مهمترین نقش را در کنترل سیاسی‌کاری‌های این ایام دارند. باید جلوی چنین افرادی را گرفت.

وی تصریح کرد: متأسفانه چنین روحیه منفی برای سیاسی‌کاری در برخی نهادهای انقلابی رخنه کرده است. آن‌ها همواره منافع شخصی خود را دنبال می‌کنند و آن را به منافع ملی و نظام ترجیح می‌دهند.

این فعال دانشجویی در پایان گفت: یادمان نمی‌رود که توهین، غیبت و تهمتی که در برخی از صحبت‌های مداحان وجود داشته است به عنوان سه عنصر اصلی بی‌اخلاقی و گناه کبیره به حساب می‌آید. باید چنین مداحان بی‌اخلاقی برکنار شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha