• سه‌شنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۴ / ۱۷:۱۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94072818688
  • منبع : نمایندگی البرز

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز:

دشمنان درصدد تحریف فرهنگ عاشورا هستند

دشمنان درصدد تحریف فرهنگ عاشورا هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: عزاداری سرور و سالار شهیدان تأثیر جهانی دارد و به همین دلیل دشمنان دین درصدد تحریف فرهنگ عاشورا هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: عزاداری سرور و سالار شهیدان تأثیر جهانی دارد و به همین دلیل دشمنان دین درصدد تحریف فرهنگ عاشورا هستند.

حجت الاسلام و المسلمین مسعودی درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: مکتب عاشورا یک جریان انسان‌ساز و تأثیرگذار است و باعث تزلزل کانون‌های قدرت و فساد در جهان شده است به همین دلیل دشمنان آن را مورد هدف قرار داده‌اند تا تحریفش کنند.

وی افزود: نقش قیام عاشورا و گسترش روزافزون آن به حدی است که برخی از حکومت‌ها برای جلوگیری از ترویج فرهنگ سرخ حسینی برنامه‌ریزی و هزینه می‌کنند که نمونه بارز آن، مخالفت با برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی است که در مدت زمان کوتاهی ابعاد جهانی پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: هیئات مذهبی در نشر درست نهضت حسینی نقش بسیار مهمی دارند؛ چراکه این تکایا و هیئات، خودجوش و با همت خود مردم برپا و اداره می‌شوند.

این مقام مسوول با اشاره به ضرورت مدیریت و برنامه‌ریزی مدون و ساماندهی شده برای اداره این هیئات اظهار کرد: از دل این هیئات است که نیروهای انقلابی و متعهد تربیت می‌شوند و آینده این انقلاب و نظام به دست جوانان مومن و دینداری است که در مکتب عاشورا آموزش می‌بینند.

وی گفت: امروز در تمام دنیا علیرغم تمام موانع و سنگ‌اندازی‌ها دسته‌های عزاداری آقااباعبدالله به راه می‌افتند تا پیام امام حسین(ع) را به گوش همه انسان‌های آزاده جهان برسانند و دشمن نیز به هر طریق ممکن سعی دارد که از اثرگذاری این عزاداری‌ها بکاهد. ما باید در هیئات و مراسم عزاداری، شور و شعور حسینی را تقویت کنیم تا مردم با فلسفه و هدف از قیام عاشورا به درستی آشنا شوند و این قبیل مراسم بهترین امکان برای رساندن پیام عاشوراست.

وی با اشاره به نقش حساس بازرسان هیئات مذهبی گفت: کار بازرسی یک کار ویژه و تخصصی است که باید با دقت و ظرافت خاصی صورت گیرد در غیر این‌صورت نتیجه مطلوب به دست نخواهد آمد.

مسعودی ادامه داد: بازرسان باید با رصد کامل فعالیت هیئات به هدایت این جریان موثر در مسیر درست خود کمک کنند و مراقب باشند تا جلوی اتفاقات حاشیه‌ای، بدعت‌ها و تحریف‌ها گرفته شود.

وی در پایان با قدردانی از زحمات نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت در طول ماه محرم گفت: بازرسان هیئات مذهبی و پلیس یاران محرم با روسای کلانتری‌ها همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم عزاداری در کمال نظم و امنیت باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۸-۰۳ ۰۸:۴۱

اين آهنگهاي رپ كه به بهانه عزاداري حسين (ع) مد شده است و اين آهنگ هاي "ايتس" "ايتس" كه به بهانه "حسين حسين" مد شده است و همراه با حرکات خاص مداح و نوحه خوان و سينه زنان است را مراجع بايد پاسخگو باشند.