• چهارشنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۴ / ۱۷:۴۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94082012551
  • منبع : نمایندگی مازندران

مرتضی بانک:

افراد کارامد باید وارد مجلس شوند

افراد کارامد باید وارد مجلس شوند

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفت: در ایجاد تشکل‌های سیاسی در کشور نقایص زیادی وجود داشته و دارد و هنوز هم این تشکل‌ها نتوانسته‌اند یک جریان سیاسی تاثیرگذار واقعی در بدنه اجتماعی شکل بدهند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفت: در ایجاد تشکل‌های سیاسی در کشور نقایص زیادی وجود داشته و دارد و هنوز هم این تشکل‌ها نتوانسته‌اند یک جریان سیاسی تاثیرگذار واقعی در بدنه اجتماعی شکل بدهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، مرتضی بانک در نخستین همایش حزب اعتدال و توسعه استان مازندران در ساری با بیان این مطلب، افزود: در شرایط بسیار حساس و سختی قرار داریم هرچند که همواره این شرایط بوده است .

وی با اشاره به نگرانی‌هایی که برای آینده، توسعه و پایداری کشور وجود دارد، گفت: با وجود مشکلات عدیده‌ای که در دو دوره قبل ریاست جمهوری آقای روحانی وجود داشته کشور در شرایطی است که در دو حوزه سیاست خارجی و داخلی اوضاع خوب و مناسبی برقرار شده است.

این فعال سیاسی وقوع انقلاب مشروطیت و موارد مشابه در تاریخ گذشته کشور را دلیل بر وجود این سرمایه اجتماعی دانست و افزود: این جامعه فرهنگ‌ساز و حرکت‌ساز است و درست است که در قالب حکومت‌ها قرار دارد ولی پذیرنده تمام افکار و ابعاد حکومت‌ها نیست و همیشه رو به جلو و حرکت پیش برنده داشته است.

بانک با اشاره به اینکه این حرکت پیش‌برنده نتوانسته در قالب یک سازمان و ساختار ساماندهی شده و بهره‌برداری از آن صورت گیرد، گفت: احزاب و تشکل‌های سیاسی در ایجاد این ساماندهی نقش به سزایی دارند.

وی با بیان اینکه در ایجاد تشکل‌های سیاسی در کشور نقایص زیادی وجود داشته و دارد و هنوز هم نتوانسته‌ایم یک جریان سیاسی تاثیرگذار واقعی در بدنه اجتماعی شکل بدهیم، افزود: اما ضرورت این تشکلات سیاسی وجود دارد تا این ظرفیت تمام‌نشدنی نیروی انسانی را ساماندهی کند و بیشترین بهره‌بری را از این سرمایه داشته باشد.

بانک با اشاره به ظرفیت‌سوزی‌ها در دولت قبلی خاطرنشان‌کرد: ما به دنبال عناصری هستیم که ظرفیت‌سازی کنند.

وی با بیان اینکه تشکل های سیاسی زمانی می‌توانند تاثیرگذار باشند که ظرفیت‌ساز باشند، گفت: حزب اعتدال و توسعه اگر درجریان سال 92 حرکتی را انجام داد و روحانی را دعوت کرد تا رئیس جمهور شود هنرش آن است که امروز با ایجاد ظرفیت‌ها و امکانات جدید این حرکت را پیش ببرد.

این فعال سیاسی ادامه داد: باید از تجربیات گذشته نیز استفاده کرد و سال 94 را به شکلی پیش ببریم تا سال 92 را تکمیل کند.

بانک با تاکید بر اینکه افرادی باید وارد مجلس شوند که کارآمد باشند و تخصص داشته باشند تا برای آینده کشور موثر واقع شوند، گفت: عناصری که می‌توانند مشکلات کشور را حل کنند باید وارد مجلس شوند؛ کسانی که مشکلات را بفهمند و درک کنند و برای حل مشکل راه‌حل داشته باشند، دانش و تجربه داشته و توانمند باشند.

عضو حزب اعتدال و توسعه با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید طی دو سال اخیر گفت: این دولت با همه این محدودیت‌ها معجزه بزرگی را انجام داده و با تمام این مشکلات تمام قد ایستاده است همانطور که در برجام و مسایل اجتماعی و سیاسی و ..... ایستاده است.

وی با تاکید به اینکه با یاس مشکلات حل نخواهد شد، تصریح کرد: امید ایستادگی حرکت جمعی و مستمر بسیاری از مشکلات را حل می‌کند و جامعه را به سمتی می‌برد که به بسیاری از آرزوهای خود جامه عمل بپوشاند.

بانک لازمه حرکت‌های اجتماعی را شفاف‌سازی دانست و گفت: شفاف‌سازی یعنی قانون‌گرایی یعنی ساختارمند حرکت کردن آنچه به آن می‌خواهید برسید.

وی نتیجه عدم شفافیت را فساد دانست و خاطرنشان کرد: امروز اگر ماجرای بابک زنجانی و گم شدن دکل و ... به وجود می‌آید به دلیل عدم شفافیت در مسایل قانونی است و اینکه امروز بابک زنجانی طلبکارانه با قوه قضاییه برخورد می‌کند به دلیل عدم درک اوست و نمی‌داند که اوضاع تغییر کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha