• شنبه / ۱۲ دی ۱۳۹۴ / ۱۷:۴۹
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 94101206503
  • منبع : نمایندگی البرز

معاون وزیرکار و رفاه اجتماعی خبر داد

اعطای کارت اعتباری رفاه ایرانیان به 1.7 میلیون بازنشسته

اعطای کارت اعتباری رفاه ایرانیان به 1.7 میلیون بازنشسته

معاون رفاهی وزارت کار و رفاه اجتماعی از ثبت‌نام هشت هزار بازنشسته البرزی در طرح کارت اعتباری رفاه ایرانیان خبر داد.

معاون رفاهی وزارت کار و رفاه اجتماعی از ثبت‌نام هشت هزار بازنشسته البرزی در طرح کارت اعتباری رفاه ایرانیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، احمد میدری درنشست مطبوعاتی روز شنبه که در اداره کل کار استان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر 129 هزار بازنشسته دراستان البرز وجود داردکه 8000 نفر آنان درطرح کارت اعتباری رفاه ایرانیان ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: این طرح با هدف دسترسی گروه‌های متوسط و کم درآمد جامعه به وام‌های کم بهره بانکی برای اولین بار دراستان البرز اجرایی شده است و اگر اجرای این طرح دراستان البرز به مشکلی برنخورد به سرعت دراستان‌های دیگر کشور نیز اجرایی می‌شود.

میدری ابراز کرد: اجرای این طرح تاثیر مثبتی بر افزایش تقاضا برای خریدکالا از سوی مردم و خروج بازار از حالت رکود خواهد داشت.

وی گفت: مشابه این طرح درکشور ترکیه اجرایی شده و بازخوردهای بسیار مناسبی داشته است و امید است درکشور نیز نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد.

این مسئول توضیح داد: بازنشستگانی که قصد ثبت نام دراین طرح را دارند باید کد ملی خود را به سامانه 10001422پیامک کنند.

وی ادامه داد: متقاضیان باید توجه داشته باشنداگر اطلاعاتی جز کد ملی را در پیام ارسال کنند ثبت نام آنها با موفقیت انجام نخواهد شد.

وی اظهار کرد: 10 روز پس ازآن که فرایند ثبت نام متقاضیان انجام شد پیامکی به آنا ارسال می‌شود که پس از دریافت آن بازنشسته می‌تواند به یکی از شعب بانک رفاه استان مراجعه و کارت اعتباری خود را دریافت کند. این کارت سه برابر حقوق فرد بازنشسته شارژمی‌شود و امکان خرید کالا را در فروشگاه‌های رفاه و اتکا فراهم می‌کند.

وی توضیح داد: پس از خرید، در 12 قسط مبلغ اصلی کالاهای خریداری شده به اضافه 12 درصد سود بانکی از حقوق بازنشستگانی که دراین طرح شرکت کرده‌اند،کم می‌شود.

معاون رفاهی وزارت کار افزود: کالاهایی که افراد می‌توانند از این فروشگاه‌ها خریداری کنند اغلب ایرانی است ولی دربرخی فروشگاهها نیزامکان خرید کالاهای خارجی فراهم شده است.

میدری در پایان گفت: این طرح اگر درکل کشور اجرایی شود چهار میلیون خانوار درقالب یک میلیون و 700هزار بازنشسته را تحت پوشش قرار می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha