• سه‌شنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 94102212770

لایحه ثبت جهانی نستعلیق آماده است

لایحه ثبت جهانی نستعلیق آماده است

رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران گفت: لایحه ثبت جهانی نستعلیق ایرانی با در نظر گرفتن ابعاد و فاکتورهای لازم برای دفاع از این هنر ایرانی آماده شده است.

رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران گفت: لایحه ثبت جهانی نستعلیق ایرانی با در نظر گرفتن ابعاد و فاکتورهای لازم برای دفاع از این هنر ایرانی آماده شده است.

جواد بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هنرهای تجسمی ایسنا، اظهار کرد: لایحه‌ای که برای ثبت جهانی خط نستعلیق ایرانی آماده کرده‌ایم یک لایحه کاملا قابل دفاع است که در یک بسته فرهنگی، با همراهی یونسکو برای ثبت هنر ایرانی عرضه می‌شود.

او ادامه داد: در این لایحه، ابعاد مختلف زیبایی‌شناسی، تاریخی، هویت و شناسنامه این خط در نظر گرفته شده و به‌عنوان یک لایحه قابل دفاع ارائه می‌شود و در آن فاکتورهای لازم برای دفاع از آنچه خواسته‌ایم لحاظ شده است.

وی گفت: این لایحه آماده است و در نوبت بررسی قرار دارد، اما زمان بررسی لایحه کاملا مشخص نیست. فکر می‌کنم اگر همه‌چیز خوب پیش رود، اواسط بهار سال آینده خبر خوش و مسرت‌بخشی برای جامعه بزرگ هنر ایران داشته باشیم.

رئیس انجمن خوشنویسان ایران همچنین با اشاره به به‌تعویق افتادن زمان همایش «صلح و هنر در آینه ادبیات» اظهار کرد: این همایش که قرار بود دی‌ماه سال جاری برگزار شود، به‌دلیل وضعیت تالار وحدت و همزمان شدن با برنامه‌ها و مراسم بهمن‌ماه و همچنین نرسیدن تعدادی از مقالات، مدتی به تعویق افتاده است.

او ادامه داد: هنرمندان از به‌تعویق افتادن این همایش استقبال کردند تا بتوانند در آثار خود تجدید نظر کنند و آن‌ها را با کیفیت بهتری به همایش ارائه کنند. فکر می‌کنم همایش اواخر فروردین‌ماه 1395 برگزار شود. هنرمندان معمولا از موضوعات واحدی که در حیطه صلح و موضوعاتی با کیفیت انسانی باشد، استقبال می‌کنند و انبارهای ما دیگر جای خالی ندارد و از تابلوهای هنرمندان پر شده است.

بختیاری همچنین افزود: فکر می‌کردیم 80 اثر به همایش ارسال شود، اما تا کنون 180 اثر نقاشی‌خط و خوشنویسی به‌دست ما رسیده است. همچنین برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری جایزه بزرگ خوشنویسی در دست طراحی و اجرا است و امیدوارم سال آینده این رویداد با کیفیت خوب برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha