• سه‌شنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 94110603439

اسرافیل شیرچی:

دنیا هنر ایران را بهتر از خودمان می‌شناسد

دنیا هنر ایران را بهتر از خودمان می‌شناسد

یک هنرمند خوشنویس گفت: دنیا هنر ایران را بهتر از خودمان می‌شناسد و ما باید ایرانی‌ها را برای شناختن هنر راغب کنیم.

یک هنرمند خوشنویس گفت: دنیا هنر ایران را بهتر از خودمان می‌شناسد و ما باید ایرانی‌ها را برای شناختن هنر راغب کنیم.

اسرافیل شیرچی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هنرهای تجسمی ایسنا اظهار کرد: مردم دنیا اصولا هنرهای ما را بهتر از خودمان می‌شناسند. بسیاری از آثار ارزشمند فرهنگی و هنری ما در موزه‌های معتبر دنیا نگهداری و حفاظت می‌شوند. به اعتقاد من باید این فضاها را به مردم ایران بشناسانیم و آن‌ها را به شناخت فرهنگ و هنر ایرانی راغب کنیم.

او بیان کرد: هنرمندان ایرانی هر کجای دنیا که باشند و کار کنند، سفیران فرهنگ و هنر ایران هستند و در کارشان موفق خواهند بود.

این هنرمند درباره فعالیت هنری این روزهایش نیز گفت: این روزها مشغول آماده کردن کتاب مجموعه آثارم هستم که احتمالا بهار سال آینده رونمایی خواهد شد. همچنین 17 بهمن‌ماه برای برگزاری ورک‌شاپ و سخنرانی، به کشور کویت سفر می‌کنم. در کویت یک جشنواره فرهنگی - هنری برگزار می‌شود که من و علی شیرازی برای حضور در آن دعوت شده‌ایم.

وی در این‌باره افزود: در این جشنواره که هر سال برگزار می‌شود، هنرمندانی از کشورهای اسلامی که در احوالات فرهنگی - هنری بخصوص خوش‌نویسی پیش‌رو هستند دعوت می‌شود.

او ادامه داد: یکی از ورک‌شاپ‌های من با موضوع «تعلیم و تجربه‌اندوزی و خط شکسته نستعلیق در دنیای معاصر» و ورک‌شاپ دیگر با موضوع «شناخت مصالح و مواد و تکنیک‌های تجسمی در هنر خطاطی معاصر» در دو منطقه از کویت برگزار می‌شود. همچنین آثاری از من و علی شیرازی در نمایشگاهی که در این جشنواره افتتاح خواهد شد به‌نمایش گذاشته می‌شود.

شیرچی اضافه کرد: علاوه بر آثار ما، تابلوهایی از هنرمندان کشورهای ترکیه، مراکش‌، سوریه‌، عراق‌، امارات‌، یمن‌ و پاکستان‌ در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha