• یکشنبه / ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95012208114
  • خبرنگار : 71415

پول مالیات‌دهندگان انگلیسی صرف حمایت از پناهگاه‌های مالیاتی شده است

پول مالیات‌دهندگان انگلیسی صرف حمایت از پناهگاه‌های مالیاتی شده است

یک نشریه انگلیسی امروز (یکشنبه) فاش کرد: بالغ بر 253 میلیون پوند از پول مالیات‌دهندگان این کشور در شش سال گذشته صرف اعطای کمک‌های خارجی به کشورهایی شده است که مشکوک به پناهگاه‌های مالیاتی هستند.

یک نشریه انگلیسی امروز (یکشنبه) فاش کرد: بالغ بر 253 میلیون پوند از پول مالیات‌دهندگان این کشور در شش سال گذشته صرف اعطای کمک‌های خارجی به کشورهایی شده است که مشکوک به پناهگاه‌های مالیاتی هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از نشریه میل آن ساندی، براساس این افشاگری، مبالغ گزافی از پول مالیات‌دهندگان انگلیسی به 15 کشور پنهانکار در جهان که دولت‌هایشان از جانب کمیسیون اروپا در لیست سیاه قرار گرفته یا به دلیل کوتاهی از رعایت قوانین شفافیت مالی مورد انتقاد قرار دارند، فرستاده شده است.

این افشاگری به خشم انگلیسی‌ها که اخیرا علیه نخست‌وزیر کشورشان به دلیل دست داشتن در فرار از پرداخت مالیات با استفاده از شرکت‌های خارجی اعتراض کردند، خواهد افزود. همچنین انگلیسی‌ها این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا مالیات‌های آنها صرف تامین کشورهایی می‌شود که متهم به پنهان کردن میلیاردها دلار پول از چشمان نهادهای مالیاتی هستند.

براساس این افشاگری کشور پاناما که شرکت مناقشه‌برانگیز موساک فونسکا در آن قرار دارد، از سال 2009 تا 2014 ، 5 / 1 میلیون پوند کمک از انگلیس دریافت کرده است. مساله جالب این است که 36 هزار و 315 پوند از این پول‌ها صرف برگزاری یک مجمع شفافیت مالی و دیگر کنفرانس‌های مبارزه با فساد مالی در پاناما شده است. همچنین تحقیقات این نشریه انگلیسی نشان داد که وزارت امور خارجه این کشور مبلغ 11 هزار و 634 پوند صرف فرستادن نمایندگانی از جانب کشورهای کوبا، پاراگوئه و جمهوری دومینیکن به کنفرانس‌های برگزار شده در پاناما درباره کاهش فساد و جرایم مالی کرده است.

آلکس کوب هام، مدیر پژوهش در اندیشکده شبکه عدالت مالیاتی اظهار کرد: به طور کلی کمک‌های کشور انگلیس به سمت کشورهایی رفته که در پنهانکاری مالی جهانی ایفای نقش کردند و ما باید به آنها کمک کنیم که مسیر متفاوتی را انتخاب کنند.

همچنین فاش شده که حدود یک میلیارد پوند از پول مالیات‌دهندگان انگلیسی هر سال صرف کمک به کشورهایی می‌شود که با امپراتوری‌های دارایی در انگیس ارتباط دارند. از جمله این افراد رئیس جمهوری روآندا، نخست وزیر پاکستان، نخست وزیر موقت سابق عراق و رئیس سنای نیجریه بودند که همگی براساس اوراق پاناما با امپراتوری اموال در لندن ارتباط دارند. با این حال اداره توسعه بین‌الملل انگلیس اعلام کرد که کمک‌های این کشور برای کمک به پناهگاه‌های مالیاتی صرف شده است.

این کشورها به رغم دریافت این کمک‌های فراوان اقدام به پنهان کردن میلیاردها پوند پول برای برخی شرکت‌ها و افراد کردند. به عنوان مثال انگلیس 15 هزار پوند پول صرف رئیس جمهور نائورو در نزدیکی استرالیا که تنها 10 هزار و 500 نفر جمعیت دارد کرد تا او برای ملاقات با آنجلینا جولی، سفیر صلح سازمان ملل و ویلیام هیگ، وزیر خارجه سابق انگلیس و شرکت در یک نشست مبارزه با خشونت جنسی در جنگ به لندن بیاید اما نائورو متهم به پنهان کردن میلیاردها دلار پول در مافیای پولی کشور روسیه است.

همچنین مبلغ 192 هزار و 489 پوند از پول مالیات‌دهندگان انگلیسی صرف پروژه حقوق زنان در بحرین شده در حالی که حکومت سرکوب‌گر بحرین به دلیل نقض حقوق بشر مورد انتقاد نهادهایی مثل عفو بین‌الملل قرار گرفته است.

از سوی دیگر کشور کوچک وان واتو نیز مبلغ 648 هزار و 339 پوند در سال 2008 از انگلیس برای صاف کردن بدهی‌هایش دریافت کرده در حالی که این کشور هم از سوی گروه اقتصادی 20 و هم از سوی اتحادیه اروپا در فهرست سیاه فقدان شفافیت و مبارزه با فساد قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha