• چهارشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 95061006890
  • خبرنگار : 71091

در روز ملی سینما،

اختصاص سانس‌های «هنروتجربه» به فیلمی درباره کیارستمی

اختصاص سانس‌های «هنروتجربه» به فیلمی درباره کیارستمی

با نمایش فیلم 76 دقیقه و 15 ثانیه در فستیوال ونیز، به احترام حضور و موقعیت کیارستمی در سینمای ایران و جهان، گروه سینمای هنر وتجربه همه سئانس‌هایش را در روز ملی سینما به این فیلم اختصاص داده و به طور سمبلیک دو نمایش ویژه در نظر گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی گروه هنر وتجربه ، سیف‌الله صمدیان که از حدود یک ماه پیش برای آماده‌سازی فیلم – پرتره‌ای از عباس کیارستمی به قول خودش به قرنطینه رفته بود، با پایان کار و ارایه نسخه دی سی پی به فستیوال، راهی ونیز شد تا روز چهارشنبه 10 شهریور ماه فیلم را در  افتتاحیه این فستیوال 73 ساله رونمایی کند.

این نخستین مراسم رسمی در سطح جشنواره‌های گروه الف دنیاست که برای عباس کیارستمی برگزار می‌شود.

فیلم با زیرنویس انگلیسی و ایتالیایی به فستیوال ارائه شده و پوستر آنرا رضا عابدینی با عکسی از سیف اله صمدیان – تنها عکس فیلم - طراحی و اجرا کرده است.

گروه سینمای هنرو تجربه قصد دارد، در روز ملی سینما – 21 شهریور 1395- همه سئانس‌هایش را در تهران و شهرستان‌ها به دو فیلم ساخته‌ی سیف‌الله صمدیان درباره عباس کیارستمی اختصاص بدهد.

قرار است  فیلم «76 دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی» و «روزی روزگاری در مراکش»  - مستند ورک شاپ کیارستمی و مارتین اسکورسیزی -  در سئانس‌هایی در پی هم اکران شوند.

سیف‌الله صمدیان - هنرمند عکاس و فیلمساز - پیش از سفر گفت: فرصت کمتر از یک ماه برای پذیرفتن پیشنهاد احمد کیارستمی و اصرار آلبرتو باربرا مدیر جشنواره فیلم ونیز  برای ساخت فیلمی با این ویژگی نه از نظر حرفه‌یی درست بود و نه من در موقعیتی بودم که از نظر عاطفی و حسی  قادر به انجام چنین کاری باشم. اما به هر نحوی بود فکر کردم باید تمام موانع را کنار بگذارم و با جدیت کار را دنبال کنم.

او ادامه داد: با صبوری خانواده و طبیعتا همراهی همکاران آن هم در شرایطی که شماره تازه مجله تصویر در حال چاپ بود، مجبور به ایجاد شرایطی شبیه قرنطینه شدیم و امیدواریم نتیجه حاصل از این فیلم بتواند به من و بیننده‌های فیلم امکان ورود آهسته و بی سروصدا به دنیایی را بدهد که از تمام سروصداهای آگاهانه، شعاری و گل درشت دور باشد. درست همانند دنیای ساده و مینی مالیستی خود عباس کیارستمی!

این هنرمند گفت: مساله بسیار مهم در ساخت این پرترهی سینمایی این بود که تمامی ترس ناشی از  فشردگی زمانی، خستگی‌های ناگزیر ناشی از کار شبانه روزی حتا کج سلیقگیهای احتمالی که می‌توانست به نتیجه نهایی فیلم لطمه بزند، خوشبختانه با انرژی و حضور استثنایی کیارستمی در تک تک تصاویر فیلم از بین رفت.
سیف‌الله صمدیان خاطرنشان کرد: از اینکه پرتره‌ای ساخته شد که کلیشه‌ها و فرمول‌های قدیمی را آگاهانه رعایت نکرد و کنار گذاشت، راضی‌ام؛ حتما نتیجه برای خود من هم در آینده راهگشا خواهد بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha