• دوشنبه / ۳ آبان ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 95080302088
  • منبع : نمایندگی سمنان

برداشت غیرمجاز 1.5 میلیون مترمکعب آب سد کالپوش طی هفت ماه

برداشت غیرمجاز 1.5 میلیون مترمکعب آب سد کالپوش طی هفت ماه

ایسنا/سمنان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان از برداشت غیرمجاز 1.5 میلیون متر مکعب آب از سد کالپوش در مدت هفت ماه اخیر خبر داد.

ایرج حیدریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه سمنان با اعلا این خبر، اظهار کرد: از اوایل اردیبهشت‌ماه امسال تا کنون به میزان 1.5 میلیون متر مکعب آب از سد کالپوش میامی جهت مصرف در بخش کشاورزی به صورت غیرمجاز برداشت شده است.

وی افزود: تعداد بالغ بر 130 پمپ برداشت آب در حاشیه سد کالپوش جهت برداشت غیرمجاز آب توسط بهره‌برداران غیرمجاز استفاده می‌شد که با پیگیری‌های لازم و به صورت مسالمت‌آمیز نسبت به جمع‌آوری پمپ‌ها اقدام شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه سد کالپوش میامی برای مصارف شرب است، تصریح کرد: متأسفانه بخشی از این منبع مهم آبی به صورت غیرمجاز برداشت و در بخش کشاورزی مصرف می‌شد.

حیدریان تصریح کرد: در گذشته هم تأکید کرده بودیم که استفاده و بهره‌برداری از آب شرب روستایی برای بخش کشاورزی ممنون و غیرمجاز است، اما متأسفانه در برخی از روستاهای دامغان و شاهرود شاهد هستیم علاوه بر اینکه چاه کشاورزی برای آبیاری بخش کشاورزی اختصاص یافته است ولی بازهم از آب شرب روستایی برای کشاورزی برداشت می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به مشکل کمبود منابع آبی در این استان، خاطرنشان کرد: استان سمنان به واسطه خشکسالی‌های متوالی، کاهش بارش‌ها، افزایش مصرف و... در تامین منابع آبی با مشکلاتی روبرو است با این‌همه با مدیریتی که صورت گرفته تاکنون در ماه‌های پیک مصرف نیز در هیچ‌کدام از شهرستان‌ها با مشکل حادی روبرو نبوده‌ایم.

وی بر لزوم انتقال آب بین‌حوضه‌ای به این استان تاکید و اظهار امیدواری کرد: با عملیاتی شدن پروژه انتقال آب خزر به این استان، مشکل کمبود منابع آبی در این استان پهناور مرتفع شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha