• جمعه / ۵ آذر ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 95090502868
  • خبرنگار : 71474

چرخش ایران‌ایر به سمت هواپیماهای امتحان پس داده

پرونده ورود ایرباس ۳۸۰ به ایران مختومه شد

پرونده ورود ایرباس ۳۸۰ به ایران مختومه شد

هزینه بالا، محدودیت در تردد، نارضایتی ایرلاین‌های خریدار و نبود مشتری لازم باعث شده غول‌پیکر ترین هواپیماهای مسافرتی جهان با مشکلاتی بزرگ روبرو شود تا جایی که احتمال خروج همیشگی آن‌ از خط تولید بسیار قوت گرفته است.

به گزارش ایسنا، هواپیما ایرباس ۳۸۰ که به دلیل بزرگی بدنه و ظرفیت مسافرگیری بیش از ۸۰۰ نفر در یک پرواز در طول سال‌های گذشته به عنوان بزرگترین هواپیمای مسافرتی جهان شناخته شده به نظر می‌رسد نتوانسته در بازارهای بین‌المللی برای خود اعتبار لازم را به دست اورد و از همین رو احتمال کنار گذاشتن آن‌ از خط تولید وجود دارد.

با وجود انکه چند شرکت هواپیمایی عربی فعال در حاشیه خلیج فارس نسبت به خرید این هواپیما اقدام کرده‌اند اما رویکرد کلی بازار بین‌المللی نسبت به این هواپیما مثبت نبوده و همین موضوع ایرباس ۳۸۰ را به روزهای پایانی خود نزدیک کرده است.

درهمین راستا ایران‌ایر نیز که در توافق ابتدایی با ایرباس برنامه خرید ۱۲ فروند ۳۸۰ را نهایی کرده بود حالا قصد دارد این هواپیما را با گزینه‌های دیگر جایگزین کند. یک مقام آگاه با بیان این مطلب به ایسنا گفت: هواپیمای ایرباس ۳۸۰ در طول این سال‌ها نتوانسته در بازار جهانی خود را ثابت کند و از این رو احتمال آن‌ وجود دارد که به زودی حتی فعالیت خطوط تولید آن‌ نیز بسیار کم‌رنگ بشود. از این رو شانس چندانی برای آن‌ وجود ندارد که ایران بحث خرید این هواپیما را پیگیری کند.

برای جایگزین کردن این هواپیما گزینه‌هایی همچون خانواده ایرباس ۳۲۰ و ۳۳۰ شانس زیادی دارند تا به جای این هواپیمای غول پیکر وارد آسمان ایران شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۹-۰۵ ۱۱:۵۴

خدای من. توهم و خیالبافی تا چه حد ؟؟؟!!!! با این خیال که: 1. تنها خریدار عمده ایرباس آ380 ایرلاینهای کشورهای حوزه خلیج فارس هست 2. ایران به شکل جدی قصد خرید این نوع ایرباس را داشت 3. این نوع هواپیما برای ایرلانهای ایران لازم و کاربردی هست 4. نهایتا عدم اقدام به خرید این هواپیما از سوی ایران متوهمانه نتیجه گرفته اید که این هواپیما برای کار و پرواز در ایرلانهای دنیا مفید نبوده و نتیجتا قرار است تولید آن متوقف شود!!!!!!! کمی مطالعه در اینباره به شما خواهد فهماند که تنها ایرلاین عربی که این هواپیما را استفاده می کند ایرلاین امارات هست و مطلقا نه هیچ ایرلاین عربی دیگر در دنیا. هنوز هم سفارش در نوبت تولید برای این ایرلاین وجود دارد ، بیشترین تعداد این هواپیما در ایرلاین سنگاپور هست ، ایرلاین های مختلفی در اروپا و استرالیا و آسیا سفارش در نوبت تولید از این نوع هواپیما دارند ، اساسا ایرلاینهای ایران نیازی به این نوع هواپیما ندارند و برای ایران کاربردی نیست ، نیاز ایرلاینهای ایران برای پروازهای داخلی و خارجی عمدتا مدل 320 و 330 هست که ذکر هم کرده اید ، نهایتا تعدادی 350 برای معدودی از پروازهای خارجی. ترا به خدا مغزها و احساساتتان را کنترل کنید

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۰۵ ۱۵:۰۷

از كي تا حالاايسنا كارشناس هواپيما شده