• سه‌شنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۵ / ۰۶:۳۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95101408471
  • خبرنگار : 71417

/‌به‌روز رسانی شد/

مخالفان سوری برای بازگشت به رایزنی‌ها درباره مذاکرات آستانه شرط گذاشتند

مخالفان سوری برای بازگشت به رایزنی‌ها درباره مذاکرات آستانه شرط گذاشتند

گروه‌های مخالف دولت سوریه از تعلیق رایزنی‌ها در رابطه با مذاکرات آستانه پایتخت قزاقستان خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری الجزیره گزارش داد، اسامه ابو زید، سخنگوی هیئت مخالفان مسلح سوریه خبر توقف و تعلیق هر گونه مذاکره و رایزنی در رابطه با مذاکرات آستانه را تایید کرد و بهانه مخالفان را اقدامات نظام به خصوص در وادی بردی اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: بازگشت ما به مذاکرات مشروط به تعهد کامل نظام نسبت به توافق آتش‌بس است.

ابو زید تصریح کرد، توافقنامه آتش‌بس در صورت تداوم اعمال فشارها بر وادی بردی و غوطه شرقی ترجیحا در حکم ملغی است.

این مقام مخالف مسلح مدعی شد، دو منطقه غوطه شرقی و وادی بردی در معرض حملات و یورش روزانه قرار دارند و این تجاوزات در حد نقض توافقنامه آتش بس است.

ابوزید تاکید کرد: ما در قبال این حملات دست روی دست نمی‌گذاریم. اگر نظام سوریه به طور کامل به توافقنامه آتش‌بس پایبند نباشد ما نیز به روند مذاکرات بازنمی‌گردیم.

پیشتر گروه‌های مخالف مسلح در بیانیه‌ای مشترک تعلیق هر گونه رایزنی در رابطه با مذاکرات آستانه را تعلیق کردند و مدعی شدند که موارد "عمده" نقض آتش‌بس از سوی ارتش سوریه در منطقه وادی بردی و غوطه شرقی و حومه حماه و درعا، دلیل این تصمیم است.

گروه‌های معارض سوری بلافاصله پس از اعلام این موضع، با حمله خمپاره‌ای به دو روستای ربیعه و سلحب در حومه حماه، آتش‌بس را نقض کردند.

در بیانیه‌ای که به امضای شماری از گروه‌های مخالف مسلح سوری رسید، این ادعا مطرح شده است که دولت سوریه و متحدان آن "همچنان مشغول آتش گشودن هستند و آتش‌بس را در موارد متعددی نقض کرده‌اند."

در ادامه این بیانیه آمده است: با ادامه این موارد، جناح‌های شورشی اعلام می‌کنند که کلیه مباحث مرتبط با مذاکرات آستانه متوقف می‌شود.

این بیانیه ادعا دارد که روسیه به عنوان ضامن آتش‌بس به توافقنامه پایبند نبوده و هیچ فشاری بر دولت سوریه در این زمینه وارد نمی‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha