• سه‌شنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 95101408813
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

رئیس پلیس پیشگیری ناجا:

نباید هر پدیده اجتماعی را امنیتی کنیم

نباید هر پدیده اجتماعی را امنیتی کنیم

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه نیروی انتظامی به سبب حاکمیت ارزش های اسلامی در این سازمان ، اعتماد مردم را به دست آورده است گفت: ناجا نیرویی یادگیرنده، حرفه ای گرا و مدافع مظلومان است.

به گزارش ایسنا، سردار محمدشرفی در همایش سالیانه کلانتری ها و پاسگاه های فرماندهی انتظامی استان ایلام اظهار داشت: مردم داری مهمترین ویژگی پلیس جمهوری اسلامی ایران است و کارکرد نیروی انتظامی مبتنی بر رفتارهای جمعی ، دعوت به خیر،امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی به سبب حاکمیت ارزش های اسلامی در این سازمان ، اعتماد مردم را به دست آورده است گفت: ناجا، نیرویی یادگیرنده ، حرفه ای گرا و مدافع مظلومان در جامعه  است.

وی افزود: نیروی انتظامی کارکرد و عملکرد خود را در ساختار سازمانی و تربیت نیروی انسانی بر اساس ارزش های اسلامی حاکم، طراحی و سازماندهی کرده است.

سردار شرفی تصریح کرد:رفتار دشمن بر اساس رخدادها و واقعیت های جامعه ما  ترسیم می شود و بر این اساس به دنبال سوء استفاده از اشتباهات ماست.

این مقام مسئول گفت: شبه افکنی در جامعه شیوه و روش دشمن است و برای رسیدن به این هدف به دنبال بزرگ کردن اشتباهات ما و التهاب آوری در جامعه است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تأکید بر پرهیز از افراط و تفریط در مسائل اجتماعی، سیاسی و امنیتی گفت: نباید هر پدیده اجتماعی را امنیتی کنیم و به خاطر مسائل ساده جامعه را به التهاب بکشانیم.

وی تأکید کرد: پلیس باید تمام رفتارها و اقدامات خود را در جهت توسعه تفاهمات و جلب مشارکت مردم گسترش دهد.

سردار شرفی با اشاره به اینکه پلیس دیده بان جامعه است ،گفت: همه دستگاه ها در تأمین امنیت جامعه مسئولند و باید سهم و نقش خود را ایفا کنند.

وی پیشگیری اجتماعی را مترقی ترین رویه پیشگیری از جرم عنوان و تصریح کرد: پیش شرط پلیس جامعه محور تغییر کارکردهای پلیس و تغییر نگرش مردم است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در ادامه به راه اندازی شورای تحول کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی اشاره کرد و گفت: این شورا به ریاست فرمانده ناجا و بر اساس دغدغه های مقام معظم رهبری تشکیل شده است.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار شرفی در پایان به کاهش هشت درصدی وقوع سرقت در ایلام طی سال جاری اشاره کرد و گفت: کشفیات پلیس ایلام در حوزه قاچاق کالا، جرایم خشن و کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha