• سه‌شنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۵ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 95102818049
  • خبرنگار : 71443

ریابکوف: مسکو اطلاعات کمی درباره برنامه ترامپ در خصوص برجام دارد

ریابکوف: مسکو اطلاعات کمی درباره برنامه ترامپ در خصوص برجام دارد

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: اظهارات دولت جدید آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 به معنی وجود یک شرایط جدید برای این توافق نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو اطلاعات کمی درباره دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا در خصوص توافق هسته ای با ایران دارد اما روسیه هیچ دلیلی برای عدم موفقیت اجرای این توافق نمی بیند.

ریابکوف در میز گردی در مقر سازمان ملل همزمان با یک ساله شدن اجرای برنامه جامع اقدام مشترک تصریح کرد: تمام کشورها با این نظر روسیه موافقند که هیچ مشکل بر طرف نشدنی ولاینحلی در رابطه با اجرای برجام وجود ندارد. به طور قطع، صداهای شک و تردید به ویژه از سوی برخی سازمان های غیر دولتی شنیده می شود، اما ما بر این باوریم که هیچ پیش نیازی برای هرگونه شکست یا اخلال در اجرای این توافق وجود ندارد و تمام گروه 1+5 و نمایندگان ایران برای حل مشکلات بعدی در این زمینه همکاری خواهند داشت.

به گزارش تاس، دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا پیش از این در رقابت های انتخاباتی خود گفته بود که توافق هسته ای را پاره خواهد کرد چرا که احمقانه ترین توافقی است که تاکنون دیده است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: بدون شک برخی اظهار نظرها به ویژه درباره دورنمای برجام توجه ما را به خود جلب کرده است، اما در هیچ موردی من نشانه ای مبنی بر اینکه ما به یک مرحله سخت یا یک وضعیت کاملا جدید نزدیک می شویم، ندیده ام . اصلا اینطور نیست و ما به خط مشی شناخته شده خود در گفت‌وگو با دولت جدید آمریکا در تماس با دیگر اعضای گروه 1+5 ادامه خواهیم داد.

وی تاکید کرد: این خط مشی این است که برجام یک توافق مهم و سازنده است که تاثیری مثبت بر وضعیت منطقه دارد. این ارزیابی ها هیچ تغییری نکرده و ما همچنان به آن پایبند هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha