• یکشنبه / ۶ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 96010601441
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

سردار مومنی: مسافران بازگشت خود را به روزهای پایانی موکول نکنند

به کارگیری ۵۰۰ هزار نفر از کلیه دستگاه‌ها در راستای تامین امنیت و رفاه مسافران در کل کشور

به کارگیری ۵۰۰ هزار نفر از کلیه دستگاه‌ها در راستای تامین امنیت و رفاه مسافران در کل کشور

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه مسافران بازگشت خود را به روزهای پایانی موکول نکنند، گفت: ۵۰۰ هزار نفر از کلیه دستگاه‌ها در کل کشور بسیج شدند تا در تمامی راه‌ها و اماکن زیارتی و تفریحی امنیت و رفاه را برای مسافران و زائران فراهم کنند.

به گزارش ایسنا، سردار "اسکندر مومنی" در حاشیه بازدید از پاسگاه پلیس راه آزاده راه "کرج – قزوین" ضمن تبریک سال نو و میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) گفت: اجرای طرح نوروزی پلیس در ایام مسافرت های نوروزی از بزرگترین و پرحجم ترین عملیات ترافیکی و انتظامی سال است که در این خصوص تمهیدات لازم باید اندیشیده شود.

وی با اعلام اینکه هیچ دستگاهی به تنهایی قادر به انجام امور در راستای اجرای این طرح نخواهد بود، تصریح کرد: رزمایش بزرگ نوروزی نیز در ۲۴ اسفند ماه با حضور تمامی دستگاه‌های اجرایی، امدادی، خدماتی و انتظامی کشور با هدف تأمین سفری مطلوب و ایمن با انجام امور بین بخشی و بین دستگاهی برگزار شد.

سردار مومنی ضمن تقدیر از همکاری رسانه ها در اجرای طرح نوروزی گفت: رسانه ها در خصوص اطلاع رسانی لحظه ای و به موقع برای مدیریت سفر مسافران به خوبی وارد عمل شدند.

وی با تأکید بر اینکه موج اول سفرهای نوروزی پایان یافت و اکثر مسافران در حال بازگشت هستند، گفت: با توجه به آغاز موج دوم سفرها، پلیس و تمامی دستگاه ها همچنان در آمادگی کامل هستند که تا پایان تعطیلات به طور قطع مدیریت سفر توسط مردم ضروری است.

سردار مومنی با اعلام اینکه مسافران بازگشت خود را به روزهای پایانی موکول نکنند، گفت: خوشبختانه فرهنگ رانندگی و رعایت قوانین نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

وی با بیان اینکه کاهش تصادفات، مجروحان و جرایم عمومی در حالی به وقوع پیوسته که سفرها نیز افزایش پیدا کرده است، افزود: در دور اول سفر شاهد بارش برف و باران بودیم که خوشبختانه به رغم افزایش سفر و شرایط ناپایدار جوی، تصادفات کاهش یافته است.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به کاهش چهار درصدی تعداد کشته های حوادث ترافیکی نسبت به سال گذشته گفت: در ابتدای طرح نوروزی تاکنون آمار مجروحان پنج درصد کاهش داشته است.

وی با تأکید بر اینکه در شاخص های امنیتی و انتظامی کاهش قابل توجهی داشته ایم افزود: موضوعات امنیتی و اجتماعی جرایم و سرقت‌های مهم ۶ درصد کاهش داشته که خوشبختانه جرایم خشن نیز با کاهش قابل ملاحظه‌ای روبه رو بوده است.

سردار مومنی با اشاره به اینکه در سال ۸۴ با وجود هفت میلیون خودرو بیش از ۲۸ هزار نفر در جاده های کشور کشته می‌شدند، گفت: در سال ۹۵ با وجود ۱۹ میلیون خودرو ۱۶ هزار نفر در حوادث ترافیکی کشته شدند.

وی افزود: ۵۰۰ هزار نفر از کلیه دستگاه‌ها در کل کشور بسیج شدند تا در تمامی راه ها و اماکن زیارتی و تفریحی امنیت و رفاه را برای مسافران و زائران فراهم کنند.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه محور "کرج - چالوس" یکی از پرترددترین محورهای کشور با شرایط جوی متفاوت است، تصریح کرد: آزاده راه "تهران - کرج - قزوین" پرترددترین مسیر در کشور محسوب می‌شود که امروز شاهد آن هستیم که با افزایش حجم سفر و تعداد خودروها، میانگین تصادفات نسبت به کل کشور کاهش پیدا کرده است.

سردار مومنی همچنین در همین مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به استقرار ۲۵ هزار تیم گشتی پیاده و خودرویی از عوامل نیروی انتظامی در سراسر کشور گفت: در این ایام سه هزار و ۳۰۰ ایستگاه ثابت و سیار پلیس و ۳۰ فروند بالگرد به منظور ارائه خدمات مطلوب به مسافران در نوروز در نظر گرفته شده است.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به کاهش ۶ درصدی جرایم و سرقت‌های مهم در کشور خاطر نشان کرد: شاخص‌های امنیتی در مرزهای کشور بهبود یافته است.

سردار مومنی با تأکید بر اینکه متأسفانه در هر شرایطی تعدادی از افراد قوانین را رعایت نمی‌کنند، گفت: همکاران پلیس‌راه با تخلفات حادثه‌ساز نظیر سرعت و سبقت غیرمجاز برخورد می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه سال ۹۵ قرارگاه قاچاق کالا راه اندازی و از ظرفیت همه نیروی انتظامی در این راستا استفاده شده است، اعلام کرد: خوشبختانه کشفیات کالای قاچاق در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.

جانشین فرمانده ناجا با اعلام اینکه تمرکز نیروی انتظامی در حوزه قاچاق کالا در بخش باندهای بزرگ و سازمان یافته افزایش پیدا کرده است، خاطر نشان کرد: در سال گذشته انهدام باندهای بزرگ و سازمان یافته ۷۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، گفتنی است سردار مومنی در این بازدید، مسافران نوروزی را با اهدای گل بدرقه کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha