به گزارش ایسنا، داود کشاورزیان پنجشنبه 24 فروردین در حاشیه بازدید از پروژه تعریض گردنه اسدآباد و راهداری این شهرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به حجم راههای کشور، اگر بخواهیم استان همدان را ٢.۵درصد کل کشور احتساب کنیم، باید سالیانه ٧٠ تا ٨٠ میلیارد تومان اعتبار در زمینه نگهداری راههای فرعی و غیرشریانی به این استان اختصاص یابد اما اعتبار تخصیص یافته حداکثر در حد ٢٠ درصد این میزان است که صرف حقوق و نگهداری جاری شده و عملا اعتباری برای نگهداری راهها نمیماند.
وی با بیان اینکه پیشنهاداتی در سطح مجلس و دولت در رابطه با نگهداری راههای فرعی و غیرشریانی دادهایم، عنوان کرد: تعریف منابع پایدار برای نگهداری راهها یکی از این پیشنهادات بود که بهترین راهکار پرداخت عوارض سوخت توسط خودروها متناسب با سوخت مصرفی بود.
وی اضافه کرد: پرداخت عوارض سوخت میتواند ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار پایدار برای کشور برای نگهداری راهها تأمین کند و اجازه میدهد همه راههای اصلی، فرعی و روستایی را به نحو مطلوب نگهداری کنیم.
کشاورزیان با اشاره به اینکه پروژههای نگهداری راهها در کل کشور گسترده است، خاطرنشان کرد: نگهداری راهها به اشتغال، تردد و ارتقای ایمنی راهها کمک میکند.
وی اولویت سازمان راهداری کشور را ارتقای ایمنی عنوان و بیان کرد: در تلاش هستیم تا با منابع محدود خود برای ایمنی راهها هزینه کنیم.
کشاورزیان تصریح کرد: نوسازی ناوگان راهداری و خرید ماشینآلات از جمله برنامههای سال 96 است که در صورت محقق شدن استان همدان نیز از این امر بهرهمند خواهد شد.
معاون وزیر راه در ادامه عنوان کرد: نگهداری راههای شریانی از محل منابع ملی و راههای غیرشریانی، فرعی و روستایی از محل منابع استانی تأمین میشود.
وی ادامه داد: متأسفانه در سالهای گذشته منابع استانی ضعیف بوده و نتوانستهاند اعتبار کافی برای نگهداری راههای فرعی اختصاص بدهند.
کشاورزیان تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی اعتبار مستقل و قابل توجهی برای نگهداری راههای فرعی ندارد اما با توجه به وضعیت راهها در حد امکان تلاش میکنیم وضعیت را حفظ کنیم تا شرایط بهبود یابد.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اتمام پروژه بهسازی و تعریض مسیر گردنه اسدآباد به اعتباری افزون بر ٧ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان نیاز دارد.
به گزارش ایسنا، دکتر اکبر رنجبرزاده پنجشنبه 24 فروردین در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس راهداری و حملونقل جادهای کشور از پروژه بهسازی و تعریض گردنه اسدآباد در جمع خبرنگار اظهار کرد: بهسازی و تعریض مسیر رفت و برگشت گردنه اسدآباد به طول ١٠ کیلومتر است که تا کنون برای این طرح ٢ میلیارد تومان هزینه شده و دارای ٣٣ درصد پیشرفت فیزیکی است.
وی افزود : گردنه اسدآباد یکی از پرترافیکترین راههای مواصلاتی غرب کشور به عنوان بزرگراه کربلا است که این راه هر ساله دارای بیشترین تصادفات، حوادث و کشته و مجروح بوده که تدبیر وزارت راه و شهرسازی بر این قرار گرفت که این گردنه پرحادثه را به طول ١٠ کیلومتر تعریض و بهسازی کند.
رنجبرزاده با بیان اینکه با این تدابیر در سالهای آینده وضعیت گردنه اسدآباد بهتر و میزان تصادفات گردنه کاهش خواهد یافت، تصریح کرد: بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از این پروژه قطع به یقین به وضعیت و تقویت طرح فوق و کار پیمانکار سرعت دوچندان خواهد داد.
وی با اشاره چند راه فرعی شهرستان اسدآباد شامل اسدآباد- قروه ،اسدآباد- سنقر و چند نقطه حادثهخیز بیان کرد: سهراه موسیآباد و وندرآباد دارای یک پوشش جمعیتی ١٠ هزار نفری بوده که خودروهای این منطقه حادثهخیزبه صورت ناگهانی وارد بزرگراه میشوند که برای کاهش این حوادث نیاز به توجه و اهمیت ویژه دارد و با بازدیدهایی که از این مناطق حاصل شد امیدواریم بتواند بخشی از مشکلات را حل کند.
فرماندار شهرستان اسدآباد نیز گفت: راههای اصلی و فرعی مهمترین چالش شهرستان در بحث راه است.
به گزارش ایسنا، حسین افشاری پنجشنبه 24 فروردین در بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از راهداری گردنه اسدآباد اظهار کرد: گردنه اسدآباد به طول ١۵ کیلومتر بوده که بیشترین امکانات و دستگاههای راهداری شهرستان در این منطقه مستقر است.
وی، فرسودگی ماشینآلات راهداری شهرستان را یکی از معضلات راهداری گردنه اسدآباد عنوان کرد و افزود: با وجود تلاشهای فراوان همکاران راهداری ماشینآلات فرسوده جوابگو نیست و نیازمند نوسازی است.
افشاری در بحث راههای این شهرستان نیز خاطرنشان کرد: راههای شریانی شهرستان اسدآباد به علت تأمین اعتبار از محل منابع ملیدارای مشکل نبوده و راههای روستایی شهرستان نیز نسبتا وضعیت مناسبی دارند.
رئیس اداره راهداری و حملونقل جادهای شهرستان اسدآباد نیز میزان کل راههای آسفالته شهرستان را ۴١٣ کیلومتر اعلام کرد و گفت: از این میزان راه، ۵٠ کیلومتر از راههای آسفالته شهرستان نیازمند بهسازی است.
ساسان رستمی با اشاره به راهداری گردنه اسدآباد نیز اظهار کرد: راهداری گردنه اسدآباد دارای ٢١ نیرو و ٣١ دستگاه ماشینآلات است.
وی از فرسودگی ۴٠ درصدی ناوگان ماشینآلات راهداری این شهرستان خبر داد و بیان کرد: ناوگان ماشینآلات راهداری و حملونقل جادهای شهرستان اسدآباد نیازمند نوسازی است.
انتهای پیام
نظرات