• پنجشنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۷:۲۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 96012409892
  • منبع : نمایندگی همدان

معاون وزیر راه:

نگهداری راه‌های غیرشریانی کشور 3000 میلیارد اعتبار می‌خواهد

نگهداری راه‌های غیرشریانی کشور 3000 میلیارد اعتبار می‌خواهد

ایسنا/همدان معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: برای نگهداری راه‌های غیرشریانی کشور به اعتباری افزون بر ٣ هزار و ۶٠٠ میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش ایسنا، داود کشاورزیان پنجشنبه 24 فروردین در حاشیه بازدید از پروژه تعریض گردنه اسدآباد و راهداری این شهرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به حجم راه‌های کشور، اگر بخواهیم استان همدان را ٢.۵درصد کل کشور احتساب کنیم، باید سالیانه ٧٠ تا ٨٠ میلیارد تومان اعتبار در زمینه نگهداری راه‌های فرعی و غیرشریانی به این استان اختصاص یابد اما اعتبار تخصیص یافته حداکثر در حد ٢٠ درصد این میزان است که صرف حقوق و نگهداری جاری شده و عملا اعتباری برای نگهداری راه‌ها نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه پیشنهاداتی در سطح مجلس و دولت در رابطه با نگهداری راه‌های فرعی و غیرشریانی داده‌ایم، عنوان کرد: تعریف منابع پایدار برای نگهداری راه‌ها یکی از این پیشنهادات بود که بهترین راهکار پرداخت عوارض سوخت توسط خودروها متناسب با سوخت مصرفی بود.

وی اضافه کرد: پرداخت عوارض سوخت می‌تواند ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار پایدار برای کشور برای نگهداری راه‌ها تأمین کند و اجازه می‌دهد همه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی را به نحو مطلوب نگهداری کنیم.

کشاورزیان با اشاره به اینکه پروژه‌های نگهداری راه‌ها در کل کشور گسترده است، خاطرنشان کرد: نگهداری راه‌ها به اشتغال، تردد و ارتقای ایمنی راه‌ها کمک می‌کند.

وی اولویت سازمان راهداری کشور را ارتقای ایمنی عنوان و بیان کرد:  در تلاش هستیم تا با منابع محدود خود برای ایمنی راه‌ها هزینه کنیم.

کشاورزیان تصریح کرد: نوسازی ناوگان راهداری و خرید ماشین‌آلات از جمله برنامه‌های سال 96 است که در صورت محقق شدن استان همدان نیز از این امر بهره‌مند خواهد شد.

معاون وزیر راه در ادامه عنوان کرد: نگهداری راه‌های شریانی از محل منابع ملی و راه‌های غیرشریانی، فرعی و روستایی از محل منابع استانی تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه در سال‌های گذشته منابع استانی ضعیف بوده و نتوانسته‌اند اعتبار کافی برای نگهداری راه‌های فرعی اختصاص بدهند.

کشاورزیان تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی اعتبار مستقل و قابل توجهی برای نگهداری راه‌های فرعی ندارد اما با توجه به وضعیت راه‎‌ها در حد امکان تلاش می‌کنیم وضعیت را حفظ کنیم تا شرایط بهبود یابد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اتمام پروژه بهسازی و تعریض مسیر گردنه اسدآباد به اعتباری افزون بر ٧ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان نیاز دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر اکبر رنجبرزاده پنجشنبه 24 فروردین در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از پروژه بهسازی و تعریض گردنه اسدآباد در جمع خبرنگار اظهار کرد: بهسازی و تعریض مسیر رفت و برگشت گردنه اسدآباد به طول ١٠ کیلومتر است که تا کنون برای این طرح ٢ میلیارد تومان هزینه شده و دارای ٣٣ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی افزود : گردنه اسدآباد یکی از پرترافیک‌ترین راه‌های مواصلاتی غرب کشور به عنوان بزرگراه کربلا است که این راه هر ساله دارای بیشترین تصادفات، حوادث و کشته و مجروح بوده که تدبیر وزارت راه و شهرسازی بر این قرار گرفت که این گردنه پرحادثه را به طول ١٠ کیلومتر تعریض و بهسازی کند.

رنجبرزاده با بیان اینکه با این تدابیر در سال‌های آینده وضعیت گردنه اسدآباد بهتر و میزان تصادفات گردنه کاهش خواهد یافت، تصریح کرد: بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از این پروژه قطع به یقین به وضعیت و تقویت طرح فوق و کار پیمانکار سرعت دوچندان خواهد داد.

وی با اشاره چند راه فرعی شهرستان اسدآباد شامل اسدآباد- قروه ،اسدآباد- سنقر و چند نقطه حادثه‌خیز بیان کرد: سه‌راه موسی‌آباد و وندرآباد دارای یک پوشش جمعیتی ١٠ هزار نفری بوده که خودروهای این منطقه حادثه‌خیزبه صورت ناگهانی وارد بزرگراه می‌شوند که برای کاهش این حوادث نیاز به توجه و اهمیت ویژه دارد و با بازدیدهایی که از این مناطق حاصل شد امیدواریم بتواند بخشی از مشکلات را حل کند.

فرماندار شهرستان اسدآباد نیز گفت: راه‌های اصلی و فرعی مهمترین چالش شهرستان در بحث راه است.

به گزارش ایسنا، حسین افشاری پنجشنبه 24 فروردین در بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از راهداری گردنه اسدآباد اظهار کرد: گردنه اسدآباد به طول ١۵ کیلومتر بوده که بیشترین امکانات و دستگاه‌های راهداری شهرستان در این منطقه مستقر است.

وی، فرسودگی ماشین‌آلات راهداری شهرستان را یکی از معضلات راهداری گردنه اسدآباد عنوان کرد و افزود: با وجود تلاش‌های فراوان همکاران راهداری ماشین‌آلات فرسوده جوابگو نیست و نیازمند نوسازی است.

افشاری در بحث راه‌های این شهرستان نیز خاطرنشان کرد: راه‌های شریانی شهرستان اسدآباد به علت تأمین اعتبار از محل منابع ملیدارای مشکل نبوده و راه‌های روستایی شهرستان نیز نسبتا وضعیت مناسبی دارند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اسدآباد نیز میزان کل راه‌های آسفالته شهرستان را ۴١٣ کیلومتر اعلام کرد و گفت: از این میزان راه، ۵٠ کیلومتر از راه‌های آسفالته شهرستان نیازمند بهسازی است.

ساسان رستمی با اشاره به راهداری گردنه اسدآباد نیز اظهار کرد: راهداری گردنه اسدآباد دارای ٢١ نیرو و ٣١ دستگاه ماشین‌آلات است.

وی از فرسودگی ۴٠ درصدی ناوگان ماشین‌آلات راهداری این شهرستان خبر داد و بیان کرد: ناوگان ماشین‌آلات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اسدآباد نیازمند نوسازی است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha