• جمعه / ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 96031207028
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

/انتظارات جامعه علمی و دانشگاهی از دولت بعدی/

جهت‌دار کردن پژوهش‌های دانشگاهی با مشکلات کشور در دولت دوازدهم

جهت‌دار کردن پژوهش‌های دانشگاهی با مشکلات کشور در دولت دوازدهم

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: پیشنهاد می‌شود که دولت دوازدهم برای اولین‌بار سایتی را جهت انعکاس مشکلات و معضلات کشور طراحی کند و از پژوهش‌های دانشجویان و اساتید برای حل آن‌ها کمک بگیرد.

دکتر عباس شیخ‌الاسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انتظارات دانشگاهیان و جامعه علمی از دولت دوازدهم، اظهار کرد: در بسیاری از کشورها، پژوهش‌ها را دولت تعیین می‌کند، زیرا از مشکلات اصلی کشور مطلع است. ولی اکنون پژوهش‌ها در کشور ما جهت‎‌دار نیست و اساتید بر روی موضوعاتی کار می‌کنند که هیچ مشکلی از جامعه را حل نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه برای تبدیل پژوهش‌ها به ثروت نیاز به مداخله دولت است، افزود: اکنون حمایت‌های مالی از پژوهش‌ها وجود ندارد و وزارت علوم تنها رشته‌ دایر کرده و دانشگاه‌ها را مدیریت می‌کند، در حالی‌که عنوان آن، وزارت‌خانه علوم، تحقیقات و فناوری است، اما در بحث فناوری هیچ فعالیت موثری صورت نگرفته است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: انتظاری که از دولت طی چهار سال آینده می‌رود، این است که زمان بیشتری را به آموزش عالی و آموزش و پرورش اختصاص دهد، زیرا اگر مشکلات این دو وزارت‌خانه حل شود، بسیاری از مشکلات جامعه نیز رفع خواهد شد. حل مشکلات فرهنگی و اقتصادی تنها در وزارت‌خانه‌های مربوطه نیست، بلکه ریشه این مشکلات در وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

شیخ‌الاسلامی با تاکید براینکه ما نیازمند تغییر کلان در مدیران وزارت علوم هستیم، تاکید کرد: من به عنوان یک مدرس دانشگاه از وضعیت دانشگاه‌ها رضایت ندارم، زیرا توسعه‌ای در دانشگاه‌ها نداشته‌ایم و با دانشگاه آزاد اسلامی نیز همکاری خوبی صورت نگرفته است؛ بنابراین از دولت دوازدهم انتظار می‌رود که مدیران را در سطح کلان تغییر دهد. 

دانشگاه‌های ایران باید نماد آزاداندیشی در جهان شوند

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در پایان تصریح کرد: فضای سیاسی در دولت گذشته بازتر شد، اما هنوز به حد مطلوب نرسیده‌ است تا آزادی اندیشه در دانشگاه‌ها نهادینه شود. حرکت‌هایی آغاز شده است و انتظار داریم در دولت دوازدهم تندتر شود و دانشگاه‌های ما به عنوان نماد آزاداندیشی در جهان شناخته شوند. در بحث‌های فرهنگی هم شاهد حرکت تازه‌ای نبودیم و باید در این زمینه هم تلاش بیشتری شود. 


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha