• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 96060603097
  • منبع : نمایندگی سمنان

افتتاح همزمان 70 پروژه عمرانی دامغان در پنجمین روز هفته دولت

افتتاح همزمان 70 پروژه عمرانی دامغان در پنجمین روز هفته دولت

ایسنا/سمنان فرماندار دامغان از سفر استاندار سمنان به این شهرستان در پنجمین روز از گرامیداشت هفته دولت خبر داد و گفت: 70 پروژه عمرانی و اقتصادی این شهرستان با اعتباری بالغ بر 260 میلیارد ریال امروز با حضور استاندار، امام جمعه و نماینده مردم دامغان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

علی‌اصغر مجد در حاشیه ادای احترام استاندار به شهدای دامغان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا  اظهار کرد: طی چهار سال اخیر بالغ بر 400 پروژه عمرانی از سوی دولت تدبیر و امید در این شهرستان به بهره‌برداری نهایی رسیده است.

 وی از گازدار شده هفت روستای دیگر این شهرستان در هفته دولت خبر داد و افزود: پروژه گازرسانی به روستاهای رومنان، سبحان، کبوترخان، شریفیه، شوکت‌آباد، معصوم آباد و کوشکو از جمله پروژه‌های عمرانی است که امروز با حضور دکتر خباز و مسئولان شهرستان رسما افتتاح می‌شود.

فرماندار دامغان با بیان اینکه کار گازرسانی به چندین روستای دیگر این شهرستان در حال انجام است، تصریح کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید عملیات گازرسانی به مناطق روستایی کشور و از جمله این شهرستان شتاب بالایی گرفته است.

مجد از افتتاح 6 پروژه راه و ترابری به عنوان بخش دیگری از پروژه‌های آماده افتتاح در این شهرستان نام برد و خاطرنشان کرد: 13 پروژه مرتبط با حوزه مسکن و بنیاد مسکن،12 پروژه توزیع برق،6 طرح جهاد کشاورزی، یک پروژه برق منطقه‌ای، چهار پروژه عمرانی راه‌آهن شمال‌شرق، دو پروژه نوسازی مدارس، بیش از 10 پروژه شهرداری‌های شهرستان و یک اقامتگاه بومگردی از جمله پروژه‌هایی هستند که امروز به بهره‌برداری می‌رسند.

وی از افتتاح سالن مدیریت بحران دامغان به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های این شهرستان نام برد و گفت: برای اجرای این پروژه  25میلیارد ریال هزینه شده است.

فرماندار سمنان دیدار با خانواده معظم شهدا، حضور در شورای اداری شهرستان دامغان و سفر به بخش های چندگانه این شهرستان را از دیگر برنامه های سفر امروز استاندار برشمرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدرضا خباز، استاندار سمنان که به منظور افتتاح 70 پروژه عمرانی به دامغان سفر کرده در شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: حرکت در مسیر افتصاد مقاومتی باید باید به سمت اقتصاد غیر دولتی پیش برود.

استاندار سمنان با اشاره به فعال‌سازی سامانه بهین‌یاب در استان گفت: تولیدکنندگان بخش خصوصی برای حل  مشکلات خود و کمک به تحقق شعار تولید و اشتغال می‌توانند را از طریق ثبت نام در این سامانه از تسهیلات رونق تولید بهره‌مند شوند. امسال علاوه بر بخش‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی واحدهای فعال در حوزه گردشگری و خدمات نیز می‌توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

وی به نقش مهم تولیدکنندگان در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: تولید کنندگان با تولید خود بار بزرگی را از دوش دولت برمی‌داند و از همین رو دولت دوازدهم مصمم به حمایت از این واحدها است. دولت باور دارد که راه سازندگی کشور در ایجاد اشتغال، توجه به تولید است. باید بپذیریم که دیگر نمی‌توان با بودجه و اعتبارات صرف دولتی کشور را اداره کرد.

رئیس شورای اداری استان با تقدیر از عملکرد مدیران استان در جذب سرمایه‌گذاران در دوران پسابرجام گفت: مدیران استان سمنان در مسیر جذب و خدمت به سرمایه‌گذارن موفق عمل کرده‌اند و این روند باید در دولت دوازدهم هم استمرار بیابد.

استاندار سمنان تکریم ارباب رجوع و خدمت به مردم را وظیفه ذاتی دستگاه‌ها خواند ادامه داد: ادارات ما در ارایه خدمات مطلوب هستند ولی باید به سمت مطلوبیت بیشتر تلاش کنند.

این مقام ارشد اجرایی با اشاره به مشکلات اعتباری در چند سال اخیر گفت: دولت تمام تلاش خود را در جهت توسعه و ابادانی انجام داده است و با وجود وضعیت مشکلات اقتصادی، دولت آهنگ سازندگی را قطع نکرده است.

استاندار سمنان در ادامه سفرهای درون‌استانی خود بعدازظهر امروز به منظور افتتاح 51 پروژه عمرانی شهرستان مهدیشهر وارد این شهرستان شد.

به گزارش ایسنا، حضور در آیین کلنگ‌زنی و احداث ایستگاه تقلیل فشار گاز فولامحله با ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب بر ساعت، احداث ایستگاه حفاظت و اجرای خط انتقال با فشار یک هزار پی اس آی و اعتباری 70 میلیارد ریالی، اجرای خط تغذیه به طول 6 کیلومتر و اجرای خط شبکه انتقال به طول ۳۶ کیلومتر از نخستین پروژه‌های این شهرستان بودند که عملیات اجرایی آن آغاز شد.

حسن ارگی فرماندار مهدیشهر در حاشیه این آیین اظهار کرد: ساخت ایستگاه سی جی اس، تقلیل فشار اصلی ورودی روستا به تعداد یک عدد با ظرفیت 30 هزار مترمکعب بر ساعت نخستین بخش طرح در کنار لوله گذاری است که کار اجرایی آن از امروز در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی گفت: امروز 61 پروژه این شهرستان با اعتباری بیش از 240 میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار مهدیشهر از کلنگ زنی ایستگاه خودکار هواشناسی مهدی‌شهر با اعتباراتی از محل اعتبارات استانی و ملی خبر داد و تصریح کرد: ارتقا ایستگاه اقلیم‌شناسی سنتی به خودکار، افزایش زمان‌های داده‌برداری از سه نوبت به 24 نوبت در روز از مزیت‌های راه‌اندازی این پروژه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha