• سه‌شنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۶ / ۱۶:۴۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 96071810042
  • منبع : نمایندگی سمنان

شهریور، پرتخلف‌ترین ماه جاده‌های استان سمنان

شهریور، پرتخلف‌ترین ماه جاده‌های استان سمنان

ایسنا/سمنان سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان از شهریورماه به‌عنوان پرتخلف‌ترین ماه در محورهای این استان نام برد و گفت: بیش از 140 هزار مورد تخلف رانندگی جاده‌ای با استفاده از دوربین‌های ثبت تخلف در 6 ماهه اول امسال در جاده‌های استان ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، احسان منصورکیایی اظهار کرد: مدیریت ترافیک و دریافت اطلاعات برخط تردد در محورهای مواصلاتی استان با استفاده از دوربین‌های نظارت ترافیکی، سیستم‌های ترددشماری و دیگر سامانه‌های هوشمند انجام می‌شود به‌طوریکه در این مدت علاوه بر ثبت تعداد ترددها و سایر شاخص‌های ترافیکی، با استفاده از سامانه‌های ثبت تخلف، تخلفات رانندگان نیز در جاده های استان به طور مستمر ثبت می‌شود.

وی افزود: بر اساس آمار ثبت شده در شش ماهه اول سالجاری، شهریور ماه با ثبت بیش از 30 هزار تخلف، بیشترین درصد تخلفات از سوی رانندگان در جاده‌های استان را به خود اختصاص داده است.

سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان در خصوص نقش سرعت در وقوع تصادفات رانندگی عنوان کرد: در سرعت های فراتر از سرعت مجاز، زمان عکس العمل در هنگام مواجه با خطر به حداقل می رسد و به عبارتی راننده در هنگام مشاهده خطر زمان کمتری برای انجام واکنش مناسب جهت پیشگیری از وقوع حادثه در اختیار دارد. شدت تصادفات رانندگان با سرعتی بیش از حد مجاز نسبت به رانندگانی که سرعت مجاز را رعایت کرده اند. بیشتر است.

وی اظهار کرد: بکارگیری سامانه‌های ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی موجب شناسایی هوشمند تخلف، کاهش استفاده از نیروی انسانی و همچنین سبب کاهش تخلفات و تلفات رانندگی در سطح جاده‌ها خواهد شد.

سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان با بیان اینکه سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور برای اعمال قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و کاهش تخلفات در طول محورهای بزرگراهی استان تجهیز شده‌اند، افزود: با بکارگیری این تجهیزات، علاوه بر ثبت سرعت لحظه‌ای وسایل نقلیه در پای هر دوربین ثبت تخلف، میانگین سرعت آنها در بین دوربین‌ها نیز محاسبه شده و در صورت داشتن سرعت غیرمجاز در طول مسیر، پلاک خودروهای متخلف توسط این سامانه ها ثبت می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به راه‌اندازی سامانه جامع اطلاع رسانی 141 ، هم استانی‌ها با بهره‌مندی از امکانات جامع این سامانه می‌توانند سفرهای جاده‌ای خود را مدیریت کنند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha