به گزارش ایسنا، سامان فیروزی اظهار کرد: ابتدای فصل تابستان با بروز برخی مشکلات در تأمین اقلام داخلی سازی شده در خطوط تولید، روند تحویل برخی محصولات با وقفه مواجه شد که با افزایش دامنه تأمین کنندگان وضعیت خطوط تولید به روند عادی بازگشت اما بلافاصله با تغییر برخی رویه ها در گمرک منطقه مواجه شدیم که تداوم ترخیص و خروج محصولات از منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید را با بحران مواجه کرد.
طبق اعلام کرمان موتور، وی ادامه داد: البته با تعامل سازنده با مقامات محلی و استانی بخش قابل توجهی از موانع پیش آمده برطرف گردیده است و تا ۱۰ روز آینده کلیه تعهدات از جمله محصولاتی همانند هیوندا i۲۰ و i۱۰ که به دلیل مسائل گمرکی با تأخیر در تحویل مواجه شده اند، تحویل خریداران خواهد شد.
وی درباره تاخیر در تحویل خودروهای S۵، X۶۰ و ۸۲۰ اظهار کرد: ممنوعیت شماره گذاری اعمال شده باعث بروز وقفه در تحویل این خودروها شده بود که با مصوبه جدید دولت و قول مساعد پلیس راهنمایی و رانندگی به محض عملیاتی شدن آغاز شمارهگذاری از روز شنبه ۲۹ مهرماه، تعهدات سریعاً تحویل خواهد شد.
مدیرعامل کرمان موتور در پاسخ به یکی از حاضران که پرسیده بود "چرا باوجود عدم تحویل به موقع خودروهای فروخته شده همچنان شرکت به فروش محصولات ادامه می دهد"، اظهار کرد: هماهنگی میان برنامه سفارش گذاری، تولید و فروش وجود دارد و محصولات فروخته شده در پارکینگ های شرکت آماده حمل به مقاصد تحویل است بهگونهای که در حال حاضر دپو بیش از ۸۵۰۰ دستگاه خودروی تولید شده و بالغ بر ۳۰۰۰ دستگاه خودروی وارداتی در کارخانه، روند افزایش تولید را با خلل مواجه کرده است اما به خریداران اطمینان میدهیم تمام مسائل اعم از گمرک و شماره گذاری برطرف شده و به زودی کلیه فرآیندها به حالت طبیعی باز خواهد گشت.
وی در پاسخ به انتقادات مطرح شده با اشاره به بخشی از اظهارات گروهی از مشتریان که از وصول چک های اقساط در موعد سررسید با وجود عدم تحویل خودروها انتقاد داشتند، اظهار کرد: تمام چک های دریافتی از مشتریان در طی هر ماه جهت خرید دیون به سیستم بانکی تحویل داده میشود و متاسفانه با وجود پیگیری های به عمل آمده، ابطال این فرآیند و عودت چک مشتریانی که خودروهای خود را دریافت نکردهاند به طور کامل اجرا نشد و چک بخشی از مشتریان در تاریخ سررسید وصول شده است.
انتهای پیام
نظرات