به گزارش ایسنا، یکی از اصلیترین مشکلاتی که در طول سالهای گذشته سازمان راهداری با آن دست و پنجه نرم کرده، فاصله قابل توجه میان قیمت تمام شده خودروهای بین شهری جدید با نرخ خریداری خودروهای فرسوده بوده است؛ مشکلی که در طول پنج سالی که از مدیریت کشاورزان در این سازمان میگذرد هرگز راهحلی برای آن مطرح نشده و همچنان بسیاری از رانندهها برای نوسازی خودروهای خود با اما و اگرهای جدی مواجه هستند.
در شرایطی که سازمان راهداری هنوز نتوانسته راهحلی برای مساله قبلی پیدا کند، این بار رییس این سازمان به حوزه خودروهای شخصی ورود کرده و در رابطه با آن اظهاراتی عجیب داشته است.
کشاورزیان اعلام کرده که در حال حاضر خودروهای تولید داخل کمترین ایمنی را در بین خودروهای جدید دارند و نمیدانیم باید چه فکری به حال خودروهای غیرایمن کنیم.
این مقام مسئول تصمیم گرفته در پاسخ به این مساله صورت را به طور کامل پاک کند و تمام آنچه در صنعت خودروی ایران هزینه شده را به راحتی کنار بگذارد. کشاورزیان به وزیر اقتصاد پیشنهاد داده که تعرفه واردات خودرو کاهش یابد تا مردم بتوانند خودروهای ایمن سوار شده و به این ترتیب خسارت شرکتهای بیمه کاهش یابد.
هرچند باید این صحبت رییس سازمان راهداری را از این منظر بررسی کرد که نگرانی او درباره ایمنی خودروها به سلامت مردم باز میگردد یا به هزینه شرکتهای بیمه، این سوال اصلی را نیز باید بیان کرد که آیا صنعت خودروی ایران که برای چند دهه هزینههای زیادی را به خود دیده و شرکتهای گستردهای در آن فعال هستند باید به این راحتی کنار رفته و جای خود را به رقبای قدرتمند خارجی دهد؟
هرچند افزایش کیفیت خودروهای داخلی یکی از دغدغههای اصلی مردم است، اما آیا صرف کاهش تعرفه واردات خودرو میتواند راهحلی بلندمدت و قابل اتکایی برای این معضل باشد؟
انتهای پیام
نظرات