سرهنگ محمد رازقی در گفتوگو با ایسنا، با آنالیز علل وقوع تصادفات رانندگی در بزرگراهها گفت: بررسیها نشان میدهد که در کنار سرعت و سبقت غیرمجاز و بیتوجهی به مسیر مقابل، توقف در حاشیه بزرگراهها یکی از اصلیترین دلایل تصادفات جرحی و فوتی در سطح شهر تهران است و متاسفانه حوادث رانندگی متعددی در تهران رخ داده که دلیل آن توقف در حاشیه بزرگراه ها بوده است.
وی با بیان اینکه در همین راستا به رانندگان توصیه میشود که از توقف در حاشیه بزرگراهها جداً خودداری کنند، گفت: بسیار دیده شده که رانندگان برای سوار و پیاده کردن مسافر در حاشیه بزرگراهها توقف می کنند که این اقدام نیز حادثه ساز است، گاهی برخی از رانندگان اقدام به حرکت با دنده عقب در بزرگراه ها می کنند که این اقدام به شدت خطرناک بوده و جزو تخلفات حادثه ساز نیز محسوب می شود.
رازقی درباره خودروهایی که ممکن است به دلیل نقص فنی در حاشیه بزرگراهها و راهها توقف کنند، گفت: در هفتههای اخیر چند تصادف جرحی و حتی بهدلیل توقف در حاشیه بزرگراهها بهوقوع پیوسته است، لازم است هنگام بروز نقص فنی رانندگان حتما در فواصل ۵۰ تا ۱۵۰ متری خودروی خود حتما علائم هشدار دهنده را قرار داده و فلاشرهای خودروی خود را نیز روشن بگذارند.
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: همچنین برای رفع نقص فنی لازم است که یک نفر حتما همراه راننده حضور داشته باشد تا خودروهای عبوری را از نقص فنی مطلع کند، چرا که در مواردی که حتی منجر به فوت رانندگان نیز شده است، راننده در حال برطرف کردن نقص فنی خودروی خود بوده که خودرویی دیگر با وی برخورد کرده است.
انتهای پیام
نظرات