به گزارش ایسنا، تقریبا یک ماه پیش بود که یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ ماکس که اخیرا تحویل ایرلاین لیونایر اندونزی داده شده بود، دقایقی بعد از آغاز پرواز بعلت نامعلومی در سواحل شرقی این کشور سقوط کرد و تمامی ۱۸۹ نفر مسافر و خدمه پروازی آن مفقود و کشته شدند.
بعد از آن، چندی پیش بود که اخبار دیگری در رسانهها منتشر شد که نشان میداد سازمان هوانوردی فدرال ایالات متحده آمریکا با همکاری شرکت هواپیماسازی بوئینگ وارد عمل شده تا علت سقوط و مشکل فنی این هواپیمای جدید را تشخیص دهند.
نتایج اولیه این همکاری و بررسیها نشان داد که یک سیستم جدید در دماغه و نوک این هواپیما تعبیه و طراحی شده بوده است که سنسورهای موجود در آن احتمالا به دلیل مشکلات نرمافزاری اطلاعات نادرستی به سیستم مرکزی هواپیما مخابره کرده و این بدان معناست حتی در زمانی که خلبان کنترل و هدایت هواپیما را بر روی اتوپایلوت (هدایت خودکار و اتوماتیک) میگذارد، این سنسورهای موجود در سیستم جدید، سر هواپیما را به سمت پایین میکشانند و این امر موجب میشود کنترل جت برای خلبان دشوار شود و به سرعت سقوط کند.
بر اساس گزارش رویترز، اما به نظر میرسد که این نتایج بسیاری از گزارشگران و نهادهای هوایی را متقاعد نکرده است بنابراین منابع آگاه به نقل از بوئینگ روز سه شنبه اعلام کرده اند که این غول هواپیماسازی آمریکایی قصد دارد یک کنفرانس مطبوعاتی در خصوص تشریح علت این حادثه و سیستم جدید بکار رفته در هواپیمای ۷۳۷ ماکس برگزار کند تا همه ابهامات ممکن را برطرف کند تا پس از آن همه افراد حاضر در این نشست متقاعد شوند.
انتهای پیام
نظرات